Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس ویدیوی کوتاه تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، اقرار کرد برخی از کارمندانش خارج از آمریکا می‌توانند به اطلاعات کاربران آمریکایی دسترسی داشته باشند.

به گزارش ایران اکونومیست، تیک تاک در نامه‌ای به ۹ سناتور آمریکایی که تیک تاک و بایت دنس را متهم کرده‌اند شهروندان آمریکایی را رصد می‌کنند، به این موضوع اذعان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتورهای آمریکایی از این دو شرکت خواسته بودند به این پرسشهای مهم پاسخ دهند: آیا کارمندان این شرکتها در چین به اطلاعات کاربران آمریکایی دسترسی دارند؟ این کارمندان چه نقشی در شکل دادن به الگوریتم تیک تاک ایفا می‌کنند؟ آیا اطلاعاتی را با دولت چین در میان گذاشته‌اند؟

شو زی، مدیرعامل تیک تاک، در نامه‌ای به تاریخ ۳۰ ژوئن اعلام کرد کارمندان این شرکت در چین که شماری از پروتکل‌های امنیت داخلی را پاک می‌کنند، می‌توانند به بعضی از اطلاعات کاربران آمریکایی تیک‌تاک شامل ویدیوهای عمومی و اظهارنظرها دسترسی داشته باشد. هیچ کدام از این اطلاعات با دولت چین در میان گذاشته نمی‌شود و مشمول کنترل‌های امنیتی دقیق قرار می‌گیرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شبکه اجتماعی اعلام کرد با دولت آمریکا برای تحکیم امنیت دیتای این اطلاعات به خصوص اطلاعاتی که از سوی کمیته سرمایه خارجی آمریکا به عنوان "حمایت شده"، تعریف شده است، همکاری می کند. این همکاری که "پروژه تگزاس" نام گرفته است، شامل ذخیره فیزیکی اطلاعات کاربران آمریکایی در دیتاسنترهای سرورهای آمریکایی متعلق به غول نرم افزاری اورکل است. تیک تاک همچنین پلتفرم خود را به زیرساخت ابری اورکل منتقل می‌کند که به معنای قابل دسترس شدن این اپلیکیشن و الگوریتم آن برای کاربران آمریکایی از دیتاسنترهای آمریکایی است.

بازفید نیوز گزارشی منتشر کرده بود که بر اساس آن، اظهارات کارمندان تیک تاک نشان می‌دهد مهندسان این شرکت در چین در فاصله سپتامبر ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲، به دیتای آمریکایی دسترسی داشته‌اند. همان روزی که گزارش بازفید منتشر شد، تیک تاک اعلام کرد ترافیک کاربران آمریکایی خود را به زیرساخت ابری اوراکل منتقل خواهد کرد و اطلاعات خصوصی کاربران آمریکایی را از دیتاسنترهای خود در آمریکا و سنگاپور، به سرورهای ابری اوراکل در آمریکا منتقل می‌کند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اطلاعات کاربران آمریکایی تیک تاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس

رسانه‌های چینی با انتشار عکسی مراسم خداحافظی سرد از وزیر خارجه آمریکا را به نمایش گذاشتند.

به گزارش مشرق، با مشاهده تصاویر ثبت شده در رسانه‌های چینی مشخص می‌شود، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حین ورود به چین نه تنها با استقبال سردی روبرو شد، بلکه خداحافظی سردی نیز داشت و تنها سفیر آمریکا در چین او را بدرقه کرد.

بر اساس گزارش رسانه ها، هیچ یک از مقامات چینی به بدرقه وزیر امور خارجه آمریکا را در فرودگاه پکن نرفتند و فقط نیکلاس برنز سفیر آمریکا در چین رئیسش را بدرقه کرد.

آنتونی بلینکن اخیراً به چین سفر کرد ولی از همان دقایق اولیه حضور او در چین باعث سردرگمی کارشناسان شد. به ویژه، گارلند نیکسون، کارشناس علوم سیاسی، در مصاحبه با ایزوستیای روسیه اشاره کرد که بسیار می‌گوید که وزیر امور خارجه به شانگهای وارد شد، نه به پکن.

این موضوع به دلیل عدم اهمیت سفر بلینکن برای رسانه‌های چینی بود که پوشش چندانی به عمل نیاوردند.

نیکسون خاطرنشان می‌کند که یک پروتکل دیپلماتیک می‌تواند نشان دهنده عدم احترام مناسب به هیئت آمریکایی باشد. این کارشناس تاکید می‌کند که پروتکل دیپلماتیک برای چین بسیار مهم است و این کشور از آن برای بیان اظهارات سیاسی استفاده می‌کند.

علاوه بر این، در فیلم ملاقات بلینکن پس از ورود به چین، بینندگان متوجه شدند که مراسم به اصلاح استقبال از او بدون پروتکل‌های دیپلماتیک یعنی بدون فرش قرمز و یک هیئت بزرگ استقبال کننده چینی برگزار شد.

به نظر می‌رسد مقامات چینی می‌دانستند بلینکن با چه هدفی به این کشور سفر کرده است. چرا که او در دیدار با همتای چینی خود طبق معمول زبان تهدید و امر و نهی علیه پکن را اتخاذ کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیگر خبرها

  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌های کاربران؛ از ایران تا آمریکا
  • واکنش کاربران به اعتراضات دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از فلسطین
  • نمایندگان آمریکایی در سودای تحریم بانک‌های چینی
  • سرنگونی دومین پهپاد ۳۲ میلیون دلاری آمریکا در سواحل یمن
  • اعتراف معاون پنتاگون به شکست تسلیحات ارسال شده آمریکا به اوکراین 
  • ۲۳۲ روستای بالای بیست خانوار لرستان به اینترنت پر سرعت دسترسی پیدا کردند
  • رئیس‌جمهور آمریکا لایحه فروش یا ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد