Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@09:38:55 GMT

تولید کود کمپوست در کارخانه بازیافت شهرکرد

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۰۵۸۴

تولید کود کمپوست در کارخانه بازیافت شهرکرد

داوود مومنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: کارخانه بازیافت در سطحی معادل ۱۰ هکتار در رحمتیه شهرکرد راه‌اندازی شده و یک سالی است که کار تفکیک و دفن زباله‌های شهری را انجام می‌دهد و از ۲ ماه گذشته خط تولید کود کمپوست نیز به این مجموعه اضافه شده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد با بیان اینکه با راه‌اندازی کارخانه پسماند ۵۵ درصد زباله‌های شهرکرد بازیافت می‌شوند، افزود: روزانه ۱۳۲ تن زباله در شهرکرد تولید می‌شود که تنها ۵۵ درصد آن بازیافت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مومنی اظهار داشت: جواب‌های عالی از آزمایش‌های کود کمپوست نشانه تایید این خط است که کارهای تبلیغاتی برای تقویت خط تولیدی انجام شده است تا علاوه بر اثرات زیست محیطی در اشتغال‌زایی نیز اثرگذار باشیم.

وی ادامه داد: این کارخانه ظرفیت بازیافت ۲۵۰ تن زباله را دارد که می‌تواند زباله‌های روستاها و شهرهای اطراف را نیز مورد استفاده قرار دهد.

مومنی ادامه داد: دفن زباله‌ها اکنون سلولی است که می‌توان از روش مهندسی نیز برای دفن استفاده کرد اما لازمه این کار داشتن زمین بزرگتری است که درخواست کرده‌ایم اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد بیان کرد: برنامه‌ای به منظور توسعه کارخانه تحویل شهرداری شده تا به دفن زباله در بیابان‌ها و شهرهای دیگر خاتمه دهیم و همه زباله‌های شهرهای اطراف را نیز بتوانیم با همین روش سازماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه خط تولید مواد صنایع جانبی و تولید انرژی دو خط تکمیلی از کارخانه‌های بازیافت است، ادامه داد: تاکنون در اولین خط کارخانه بازیافت برای ۳۰ نفر اشتغال‌زایی شده است که اگر خط‌های دیگر راه‌اندازی شود قابلیت افزایش اشتغال‌زایی برای ۵۰ نفر وجود دارد.

مومنی در پایان به مشکلات این کارخانه اشاره کرد و گفت: زمین دفن زباله، وام جهت تکمیل صنایع تبدیلی و کمک بخش خصوصی برای تکمیل خط یک از جمله مشکلات کارخانه کمپوست است که نیاز به حمایت دارد.

 انتهای پیام/۶۸۰۳۶

منبع: فارس

کلیدواژه: پسماند بازیافت دفن زباله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۰۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه

تین نیوز

ساخت دو کارخانه مشترک میان آلستوم فرانسه و راه آهن مصر در شهر اسکندریه

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، وزیر حمل و نقل مصر از امضای تفاهمنامه مشترک با وزیر اقتصاد و دارایی فرانسه برای راه اندازی نخستین کارخانه تولید ناوگان ریلی فرانسوی در مصر خبر داد.

به نوشته ریل ژورنال، کامل الوزیر اعلام کرد که بر اساس مصوبه دولت مثر، قرار است از ظرفیت های شرکت آلستوم فرانسه برای ساخت و راه اندازی دو واحد کارخانه تولید ناوگان ریلی در شهر اسکندریه استفاده شود که بیش از ۱۲۰۰ شغل در این مسیر ایجاد خواهد شد.

به گفته کامل الوزیر، نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم به تولید ناوگان ریلی مورد استفاده در خطوط مترو، مونوریل، LRV و قطعات یدکی آنها خواهد پرداخت. کارخانه دوم نیز قرhv است بر تولید تجهیزات قطارهای برقی، سیتسم های علائم و ارتباطات و کابل و پنل های مورد استفاده از تجهیزات الکتریکی قطارهای آلستوم بپردازد.

 کامل الوزیر در جریان سفر خود به فرانسه، قرارداد ساخت خط ۶ مترو قاهره را با آلستوم به امضا رسانده است. همچنین قرار است دستکم، ۲۵ درصد از بودجه ۹۰۰ میلیون دلاری مورد نیاز ساخت خط ۶ مترو قاهره از سوی دولت فرانسه تامین شود. آلستوم در ادامه همکاری خود با راه آهن و وزارت حمل و نقل مصر، قرار است در توسعه خطوط ۱ و ۳ مترو قاهره نیز مشارکت داشته باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ردپای کدام شرکت‌ها در تولید پلاستیک بیشتر است؟
  • روزانه بیش از ۲۰۰ تن پسماند در شهرستان مهاباد تولید می‌شود
  • (ویدیو) کارخانه مشهور چگونه صدها تن «ژامبون» تولید می‌کند؟
  • نخستین کارخانه مشترک میان مصر و آلستوم فرانسه
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در چین | تولید MQ-۹ آمریکایی ۳۰ برابر ارزانتر ! | تصاویر
  • راهکارهای اقتصاد دایره‌ای برای بهینه‌سازی مدیریت پسماند
  • ویتامین های مهم برای گیاهان آپارتمانی
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • باتری‌های لیتیومی از پسماندهای خطرناک شیمیایی فلز لیتیوم تولید شد