Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرنگاران یزدی به مناسبت دهه تولید و تجارت از برخی از واحدهای صنعتی استان یزد مستقر در شهرک صنعتی یزد بازدید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا،شرکت شهرک های صنعتی استان یزد به مناسبت دهه تولید و تجارت اقدام به برگزاری تور صنعتی راهیان پیشرفت ویژه خبرنگاران در جهت بازدید و آشنایی از برخی از توانمندی های صنعتی استان یزد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین برنامه این تور بازدید از تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی یزد بود که در این دیدار حبیب راهی مدیر محیط‌زیست شرکت شهرک‌های صنعتی یزد در سخنانی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه 4500مترمکعب فاضلاب واحدهای صنعتی به عنوان بزرگترین واحد تصفیه خانه مدول کشور در بین تصفیه خانه های شهرک صنعتی کشور است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت ورودی این تصفیه خانه در شبانه روز 2500مترمکعب است که تمام پساب آن صرف آبیاری 65هکتار فضای سبز شهرک صنعتی یزد می شود.

راهی خاطرنشان کرد: این تصفیه خانه طرح استفاده از پساب تصفیه‌شده برای استفاده از واحدهای صنعتی را  در حال پیگیری دارد که در این زمینه مطالعات این طرح با ظرفیت تولید ۲۵۰۰ مترمکعب پساب صنعتی، در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت دارد.

دومین برنامه بازدید خبرنگاران  استان یزد در قالب این تور صنعتی بازدید از مرکز خدمات فناوری و کسب‌ و کار یزد بود که براساس صحبت های مجید حسن پور کارشناس صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان این مرکز با بیان اینکه هدف از تاسیس این مرکز تخصصی ارائه خدمات نرم‌افزاری به واحدهای مستقر در شهرک صنعتی یزد بوده تصریح کرد : در حال حاضر حدود25دفتر خدماتی در این مرکز مستقر که به ارائه خدمات تخصصی به مانند بیمه، بازاریابی و... می پردازند.

وی از ایجاد نمایشگاه دائمی تولیدات صادراتی واحدهای شهرک صنعتی یزد در این ساختمان نیز خبر داد و گفت: تجار و هیأت‌های بازرگانی در جریان سفر به یزد ضمن بازدید از این نمایشگاه به صورت تجمیعی با عمده کالاهای صادراتی تولیدی‌ واحدهای این شهرک آشنا می‌شوند.

کارشناس صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود۲۰ هیئت تجاری و بازرگانی از این مرکز بازدید و قراردادهایی با شرکت های یزدی منعقد کرده اند.

مجتمع صنایع غذایی شیر رضا یکی از واحدهای دانش بنیان یزد سومین مقصد بازدید خبرنگاران در قالب تور صنعتی راهیان پیشرفت بود که در این بازید محمد رضا دهقان مدیرعامل کارخانه با اشاره به اینکه در حال حاضر محصولات این واحد صنعتی به 23کشور دنیا صادر می شود اظهار داشت: در جهت تربیت نیروی حرفه ای متخصص این واحد صنعتی اقدام به راه اندازی دانشگاه کرده که در حال حاضر حدود130دانشجو در 11رشته این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند و خوشبختانه اکثر حاضر در این دانشگاه پس از تحصیل در مشاغل مرتبط با رشته خود مشغول به فعالیت شده اند.

وی از انعقاد قرار داد احداث کارخانه مواد غذایی در وسعت10هکتار خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم با آغاز به کار این واحد غذایی استان یزد به یکی از قطب های غذایی کشور تبدیل شود.

دهقان با اشاره به اینکه در تولید تمام محصولات این کارخانه اصالت یزدی بودن محصولات نمایان بوده گفت: در همین زمینه سعی شده در محصولات صادراتی نمادهای یزدی به نحوی کاملا مشخص و البته زیبا و هنرمندانه در معرض دید افراد قرار گیرد تا بدین ترتیب با شهر جهانی یزد آشنا شوند.

آخرین برنامه خبرنگاران بازدید از شرکت دانش بنیان آنیک الکترونیک بود که در این بازدید نیز حسین جعفری مدیرعامل شرکت اظهار داشت: فعالیت این شرکت از سال ۱۳۸۹ در زمینه سیستم‌های حفاظتی آغاز که در ابتدا از تلفن‌های کارتی شروع و اکنون با اشتغالزایی برای ۸۰ نفر صاحب رتبه اول سیستم‌های حفاظتی کشور از لحاظ فروش و کیفیت است.

وی از ورود به این واحد به حوزه دانش بنیان با ایجاد سامانه‌ی جامع نظارت و کنترل هوشمند در قالب یک بسته طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: هم اکنون در حال طراحی محصولات جدیدی هستیم و تولیدات این واحد شامل سیستم حفاظتی پیشرفته و دزدگیرهایی با قابلیت‌های ویژه‌ از جمله تماس از طریق سیم‌کارت است.

جعفری یکی از مهمترین مشکلات حال حاضر شرکت های دانش بنیان در سطح کشور را ورود محصولات مشابه از خارج کشور ذکر و تصریح کرد: قانون ورود اقلام مشابه را ممنوع کرده است اما وارد کنندگان در سایه غفلت مسئولان این اقلام تحت عناوین دیگری وارد که ضربه شدیدی به واحدهای تولید به ویژه دانش بنیان وارد می کند.

وی ادامه داد: اگر وارد محصولات مشابه این شرکت در حال حاضر قطع شود ظرف مدت یک سال واحد ما توانایی افزایش ده برابری شاغلین خود را دارد.

حسین جعفری همچنین یکی دیگر از مشکلات و چالش های پیش روی خود را در گذشته مقررات شدیدمعاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در زمینه شرکت های دانش بنیان ذکر و خاطرنشان کرد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پارامترهایی برای تائید شرکت های دانش بنیان مشخص که عملا برای خیلی از شرکت هایی که واقعا دانش بنیان بوده و در حال فعالیت هستند ایجاد مشکل کرده که اگر واقعا در سال حمایت از شرکت های دانش بنیان اگر قصد حمایتی از این شرکت ها وجود دارد در ابتدا باید این قوانین اصلاح شود.

انتهای پیام/ک

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت شهرک های صنعتی شرکت های دانش بنیان صنعتی استان یزد شهرک صنعتی یزد حال حاضر تصفیه خانه تور صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مسلم فلاح زاده گفت: تامین برق پایدار برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.   وی افزود: از همین جهت از سال ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌های مختلفی برای ایجاد ۶ پست برق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای یزد منعقد شده است.    فلاح زاده ادامه داد: برای ایجاد این پست‌های برق بیش از ۷ هزار و ۲۳۰میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.   وی گفت: خوشبختانه با مشارکت هر دو طرف قرارداد تاکنون بیش از ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، برای انعقاد قرارداد مشاور و خرید تجهیزات طرح‌ها تامین شده است.

دیگر خبرها

  • ویدیو/ وقف دانش‌بنیان به دنبال پیشرفت علم و رفاه مردم است
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت های دانش بنیان
  • برگزاری میز خدمت گمرک برای شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تأمین برق شهرک‌های صنعتی یزد
  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • همکاری دانش‌بنیان دانشگاه مراغه و شرکت فولاد تبریز