Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار زنجان گفت: امسال ۴۵ میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری برای حمایت و پشتیبانی از فعالیتهای دانش بنیان از محل بودجه استانی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ محسن افشارچی در جلسه ستاد توسعه اقتصاد دانش بنیان استان بر لزوم بهره گیری از تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی نیز تاکید کرد و افزود: شرکت های دانش بنیان استان باید از ظرفیت این صندوق به نحو خوبی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اهمیت فعالیت های شرکت ها و مراکز دانش بنیان اشاره کرد و اظهار داشت: اقتصاد دانش بنیان یکی از واجبات است چون اتکا به نفت، دیگر کارساز نیست و امروزه با ورود جدی به حوزه اقتصاد دانش‌بنیان خروج ازاقتصاد تک‌محصولی نفت، امری امکان‌پذیر است.

استاندار زنجان به هدف گذاری های انجام شده در حوزه اقتصاد دانش بنیان در استان اشاره کرد و افزود: در این حوزه با عدد و رقم پیش می رویم، متاسفانه در این زمینه در استان، آن وضعیتی را که باید داشته باشیم، نداریم و این مساله ناشی از مشکلات ساختاری بوده است.

افشارچی با بیان اینکه از حیث ظرفیت نیروی انسانی و تنوع محصولات تولیدی در استان، شرایط خوبی در استان داریم و هدایت و آشنایی نیروی انسانی با اقتصاد دانش‌بنیان اولویت است، گفت: تمام تلاش ما این است که زیرساخت های مورد نیاز اقتصاد دانش بنیان را در استان تقویت کنیم و از نظر فرهنگی این موضوع را جا بیندازیم که که توانمندی لازم در کشور و استان زنجان وجود دارد و تنها باید قوام داده شود.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد زیرساخت ها و حمایت از فعالیت های دانش بنیان چندان سخت نیست اما بخش مهم مساله در این حوزه ایجاد فرهنگ و اهمیت دادن به تولید ثروت از طریق فعالیت های دانش بنیان است.

استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه کشاورزی مسئله حائز اهمیتی است، بیان کرد: یکی از مصادیق بهره‌روی، کشاورزی است. حداقل استفاده از منابع و حداکثر سود هدفی است که باید در کشاورزی دنبال شود.

گفتنی است در حال حاضر سه پارک علم و فناوری و ۷۸ شرکت دانش بنیان در استان زنجان فعالیت دارند. 

 انتهای پیام

 

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندار زنجان کمک فنی و اعتباری فعالیتهای دانش بنیان اقتصاد دانش بنیان استاندار زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۱۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سالانه روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در محل این معاونت برگزار شد.

وی در این نشست به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به اکوسیستم فناوری و نوآوری پاسخ داد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور از رشد صد درصدی دانش‌بنیان ها در بورس تا پایان سال خبر داد و گفت: علم و فناوری، استفاده از این تکنولوژی ها دوبال عملیات صادق بودند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست خبری سالانه روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز در محل این معاونت برگزار شد.

وی در این نشست به سوالات خبرنگاران رسانه های مختلف در خصوص شرکت‌های دانش‌بنیان، تسهیلات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به اکوسیستم فناوری و نوآوری پاسخ داد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درخصوص حضور شرکت‌های دانش بنیان در بورس گفت: تاکنون ۱۰۸ شرکت در بازار سرمایه حضور دارند کا تا پایان سال رشد صد درصدی خواهند داشت.

وی با بیان اینکه شرکت‌هایی که وارد بورس می‌شوند سوابقی دارند، گفت: این شرکت‌ها باید امنیت داشته باشند و بحث جدی فنی دارند که وارد بورس شده اند، گفت: این شرکت‌ها امید به رشد و افزایش سرمایه مردم را دارند، اما هیچ لزومی ندارد که شرکتی برای ورود به بورس مورد تایید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری قرار بگیرد

وی ادامه داد: برای شرکت‌هایی که مسائلی مستقیما با ابعاد حکمرانی داشته و داده‌های کلان مردم را در اختیار دارند و بحث امینت ملی مطرح می‌شود را توسط کارگروهی در معاونت ارزیابی می‌کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور ادامه داد:به همین دلیل این کارگروه وضعیت شرکت‌های متقاضی برای ورود به بورس را بررسی می‌کند تا داده‌های مردم و سرمایه گذاری‌های آنان را حفظ کند.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه خوشبختانه ایجاد بازار تخصصی در بورس و شاخص‌های ویژه نماد دانش بنیان تعریف شد، گفت: بناست که تا پایان سال حضور دانش بنیان‌ها در بازار بورس رشد صد درصدی خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخن خود به عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: عملیات وعده صادق دو بال داشت؛ علم و فناوری و شجاعت و تدبیر در استفاده از علم و فناوری دوبال وعده صادق بود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کسب‌وکارهای دانش‌بنیان را نباید تعطیل کرد، باید به جریان‌های انقلابی، بسیج دانشجویی و مانند آن‌ها فرصت رقابت داد
  • مالکیت فکری پشتوانه اقتصاد دانش‌بنیان
  • رشد ۱۰۰ درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات «وعده صادق»
  • رشد صد درصدی دانش‌بنیان‌ها در بورس/علم و فناوری دو بال عملیات وعده صادق
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم
  • نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان
  • توجه جدی به توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • توجه جدی معاونت اقتصادی استاندار یزد بر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در استان یزد
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان