Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، پروژه  فاضلاب شهر گناوه که ۲۱ سال از آغاز عملیات اجرایی آن می گذرد و هنوز به اتمام نرسیده، فعال شدن دوباره آن در دولت سیزدهم، بارقه امید را در بین مردم برای حل  این معضل اساسی و دغدغه  زیست محیطی و بهداشتی و عمران دیرینه در این شهر ایجاد کرده است.

این طرح که از سال ۷۳ نقشه برداری و مطالعه در سال ۸۰ عملیات اجرایی آن آغاز شد، به علت تزریق بودجه های قطره چکانی تاکنون به اتمام نرسیده و طولانی شدن آن معضلات بهدداشتی، زیست محیطی و حتی عمرانی برجا گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضلاب یکی از نیازهای اساسی برای شهر بندری و گردشگری گناوه است که با اتمام آن گامی مهم در بهبود وضعیت بهداشتی و زیست محیطی منطقه برداشته خواهد شد.

اتمام طرح شبکه فاضلاب گناوه که یکی از مهم‌ترین نیازهای این بندر است تنها با تزریق بودجه ملی موردنیاز محقق خواهد شد و اعتبار استانی و شهرستانی برای این طرح پاسخگو نبوده است.

پایان نیافتن این طرح که مانع جدی در توسعه و پیشرفت و زیباسازی مبلمان شهری شده به یک مطالبه عمومی در سالیان اخیر تبدیل شده بود که پس از سال‌ها با روی کارآمدن دولت سیزدهم نگاه و توجه خاصی به فعال شدن آن شده است.

براساس گفته مسئولان مرتبط از مجموع ۱۶۰ کیلومتر تعیین شده تاکنون ۱۳۴ کیلومتر  از شبکه فاضلاب براساس نقشه اولیه اجرایی شده است.

                         

گفتنی است اگرچه نقشه اولیه این طرح که به بیش از ۲۰ سال قبل تهیه و طراحی شده است، باتوجه به گسترش فزاینده و مهاجرپذیر بودن، اما نیاز به توسعه نیز دارد.

در طول ۹ سال گذشته همواره برای ادامه فعالیت طرح فاضلاب گناوه بحث کمبود اعتبار و منابع مالی مطرح شد اما قدمی برای تامین اعتبار و یا از سرگیری فعالیت آن صورت نگرفت و اگر اعتباری هم اختصاص یافت حالت قطره چکانی داشته است، تا اینکه با روی کارآمدن دولت سیزدهم و سفر آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به استان بوشهر، برای اتمام این پروژه قدم های خوبی برداشته شد و در این سفر این پروژه در ردیف مصوبه های سفر قرار گرفت و احیا شد.

کلید فعال شدن پروژه فاضلاب گناوه با نگاه مثبت رئیس  جمهور و هیات دولت سیزدهم در سفر به استان بوشهر با مصوب شدن ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار رقم خورد.

ازسویی پروژه فاضلاب گناوه آنچنان برای دولت سیزدهم  حساس و مهم بود که با فعال شدن آن در چندین نقطه شهر، کارشناسان  برنامه و بودجه و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور بتازگی به این شهرستان عزیمت و از نزدیک بازدید کردند تا بودجه لازم را تزریق کنند.

مدیر اداره آب وفاضلاب گناوه، علت تکمیل نشدن طرح فاضلاب این شهر را مشکل نبود اعتبار لازم در سال های گذشته دانست و گفت: این پروژه با روی کارآمدن دولت سیزدهم و پیگیری های مسئولان استانی و شهرستانی پس از ۹ سال احیا و در چندین نقطه شهر  فعال شده است.

عبدالعزیز عبداللهی افزود: در سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر در ۱۶ مهر سال ۴۰۰ ، بودجه خوبی به میزان ۱۰۰ میلیاردتومان برای فاضلاب گناوه مصوب شد که از این مجموع ۴۰ میلیاردتومان تاکنون  اختصاص و تزریق یافته است.

به گفته مدیر آب و فاضلاب گناوه، در زمان حاضر سه پروژه در شهر گناوه شامل ساخت کانال پساب و جاده دسترسی تصفیه خانه، ایستگاه پمپاژ ساحلی و شبکه جمع آوری در خیابان ساحلی و محلات در جوار آن  به طول ۱۴  کیلومتر در دست اجرا است.

وی به سفر اخیر تعدادی از کارشناسان مرتبط با پروژه از تهران اشاره و بیان کرد: در بازدید کارشناسان برنامه و بودجه و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از طرح‌های در دست اجرا در این شهر قول مساعد مبنی بر همکاری در راستای تامین اعتبار لازم برای تکمیل آنها داده شد.

                                                                             

عبداللهی افزود: در راستای تصویب ماده ۲۳ (افزایش حجم موافقتامه) شهرهای گناوه و دیلم و تامین اعتبار برای تکمیل طرح‌های در دست اجرا، کارشناسان به صورت میدانی از روند وضعیت طرح‌ها که در چندین نقطه شهر در دست اجرا است، بازدید کردند.

وی ادامه داد: باتوجه به فعالیت پیمانکاران و روند مطلوب اجرای طرح‌ها، مقرر شد همکاری‌های لازم برای تخصیص اعتبار مورد نیاز در سال جاری صورت گیرد.

مدیر آب و فاضلاب گناوه گفت: با درنظرگرفتن تکمیل حجم‌های موافقتنامه فاضلاب شهرهای گناوه و دیلم، اخذ ماده ۲۳ برای ساخت فاضلاب مناطق باقیمانده اجتناب ناپذیر است و مقرر شد همکاری لازم در این زمینه انجام شود.

وی ادامه داد: براساس پیگیری جلسه مصوبه‌های سفر رئیس جمهور به استان بوشهر و دستور فرماندار، عملیات پروژه لوله‌گذاری شبکه اصلی فاضلاب کوی بسیجیان این بندر نیز در ماه گذشته اجرایی شد.

وی با ابراز گله مندی از برخی خانوارها  با وجود اینکه حق انشعاب منازل خود را پرداخت کردند اما به شبکه فاضلاب شهری متصل نشده اند، گفت: افرادی وجود دارند که در سال ۸۵ حق انشعاب فاضلاب را پرداخت کرده و حتی ماهانه درقبوض آنان هزینه دفع فاضلاب منظور می شود ولی اقدامی برای اتصال منازل خود به شبکه نمی کنند و فاضلاب خانگی را در کوچه و خیابان ها رها می کنند.

عبداللهی با بیان اینکه به منظور ترغیب و تشویق آن دسته از خانوارهایی که امکان وصل انشعاب به شبکه فاضلاب دارند پیگیری و تلاش های فراوانی شده است، افزود:  برای شناسایی و ترغیب این خانوارها از شبکه بهداشت ودرمان و گروه های اجتماعی و تشکل های غیر دولتی دوستداران محیط زیست به عنوان یاور و بازوان این اداره بهره برده شد.

مدیر آب و فاضلاب گناوه تعداد اشتراک فاضلاب را در این شهر حدود ۸۰ هزارنفری  ۱۴ هزار و ۲۰۰ مشترک اعلام کرد.

شهر گناوه مرکز شهرستان گناوه از بنادر تجاری و نقاط گردشگری استان بوشهر است..

برچسب‌ها بوشهر آب و فاضلاب سفر استانی گناوه سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری دولت سیزدهم پروندهٔ خبری ششمین سفر استانی رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای بوشهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر آب و فاضلاب سفر استانی بوشهر آب و فاضلاب سفر استانی گناوه دولت سیزدهم فاضلاب گناوه استان بوشهر دولت سیزدهم شبکه فاضلاب آب و فاضلاب دست اجرا فعال شدن طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۱۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است

محمد محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ایلام در مراسم تکریم و معارفه مدیران عامل آبفای استان ایلام، اظهار کرد: آب و فاضلاب یکی از مهم‌ترین خدمات زیرساختی در کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با وجود تلاش‌های انجام شده، هنوز فاصله زیادی با نقطه مطلوب در زمینه زیرساخت‌های آب و فاضلاب در استان داریم، گفت: شبکه آب و فاضلاب استان در حوزه زیرساختی و توزیع، دچار فرسودگی است به طوری که علاوه بر هدررفت آب، خدمات‌رسانی را در فصل گرما با مشکل مواجه می‌کند.

محمدی با اشاره به تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آب و فاضلاب استان در راستای رفع مشکلات و توسعه خدمات، افزود: پروژه‌ها و برنامه‌ریزی‌های خوبی در راستای خدمت رسانی هرچه بهتر , طراحی و در حال اجرا است که امید می‌رود با تزریق به موقع اعتبارات، شاهد افتتاح پیش از موعد این طرح‌ها، در راستای ارائه خدمات بهتر به هم استانی‌های ایلامی باشیم.

وی در خصوص پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی، گفت: این پروژه با حدود ۱۱ سال قدمت هنوز به بهره برداری نرسیده است، اقدامات خوبی از جمله خطوط انتقال، برق رسانی و احداث مخازن انجام شده و با تکمیل تصفیه خانه آب و اختصاص اعتبار در سال جاری، امسال شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

مدیرعامل آبفای استان در خصوص پروژه‌های جهاد آبرسانی، یادآور شد: در سال جاری در قالب این پروژه، آبرسانی به ۶۹ روستا تعریف شده که از این تعداد تا کنون، آبرسانی به ۴ روستا تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است و با اجرای کامل این پروژه، مشکل کم آبی یا تنش آبی روستا‌ها مرتفع خواهد شد.

 محمد سبحان حسنی معاون سیاسی و امنیتی استانداری ایلام نیز در این مراسم، گفت: کارهای خوبی در حوزه تامین آب در استان انجام شده است اما مشکلاتی در شبکه های فرسوده زیرساختی شبکه‌های آب و فاضلاب در استان به ویژه در شهر ایلام وجود دارد که نیازمند تامین اعتبارات است.

 معاون بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این مراسم، گفت: قبول مسئولیت در شرکت‌های آب و فاضلاب یک نوع ایثار است.

وی افزود: موفقیت جز با تلاش، کوشش، همکاری و همیاری همه نیروها حاصل نمی شود که می‌طلبد اقداماتی از قبیل هوشمندسازی شبکه. کاهش آب بدون درآمد در شهرها و مخصوصا در روستاها، پهنه بندی و زون بندی، نشت یابی شبکه و فرهنگ سازی مدیریت مصرف آب، سرلوحه برنامه های استان قرار گیرد.

در پایان این مراسم از خدمات پرویز ناصری مدیرعامل سابق آبفای استان قدردانی شد.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • هزینه ۱۰۵ میلیارد تومانی دولت به پروژه های آبفا در کردستان
  • توقف ساخت المان غواصان دریادل در زنجان
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است