Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همهشری آنلاین و به نقل از رویترز، شرکت بوئینگ روز جمعه ضمن ابراز ناامیدی از سفارش‌های جدید چین مبنی بر خرید ۳۰۰ هواپیما توسط سه شرکت بزرگ هواپیمایی این کشور از شرکت هواپیماسازی اروپایی ایرباس آن را نشانه سایه انداختن اختلافات ژئوپلوتیکی بر سر صادرات هواپیماهای ساخت آمریکا دانست.

این شرکت هواپیماساز آمریکایی بر ادامه گفت‌وگوهای سازنده میان دولت‌های آمریکا و چین تاکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که از آخرین تنش‌های ژئوپلوتیکی میان آمریکا و چین مسئله تنگه تایوان است که به نظر آمریکا این تنگه یک آبراه بین‌المللی بوده و عبور و مرور کشتی‌های جنگی و پرواز جنگنده‌ها یا هواپیماهای تجسسی بر فراز آن بلامانع خواهد بود، درحالی‌که چین بر سرزمینی بودن این آب‌ها و حق اعمال حاکمیت و صلاحیت قضایی خود در این منطقه تاکید دارد.

اساسا، چین تایوان را بخش جدا افتاده سرزمین اصلی دانسته و حکومت مستقر در تایپه را متعلق به گروه جدایی‌طلب در نظر می‌گیرد. آمریکا با وجود عدم روابط رسمی دیپلماتیک با تایوان از استقلال جزیره در مقابل حکومت چین پشیتیبانی تسلیحاتی و سیاسی می‌کند.

جزیره چین تایپه یا همان تایوان در جریان جنگ داخلی در سال ۱۹۴۹ پناهگاه نیروهای جمهوری‌خواه پس از شکست از نیروهای کمونیست در چین شد. حکومت مرکزی چین هم هرگز استقلال تایوان را به رسمیت نشناخته و آن را متعلق به سرزمین اصلی می‌داند.

کد خبر 687563 برچسب‌ها هواپیما - بوئینگ صادرات و واردات چین و آمریکا چین ایالات متحده آمریکا هواپیما - ایرباس مجله چین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: هواپیما بوئینگ صادرات و واردات چین و آمریکا چین ایالات متحده آمریکا هواپیما ایرباس مجله چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۱۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود

حسین احمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: نگاه به مقوله ورزش و ترویج فعالیت بدنی، روش سودمندی برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن و ارتقای سلامت جامعه است.

سرپرست مدیریت عملیات عمومی ادامه داد: لازمه این کار ایجاد زیر ساخت‌های ورزشی و تکمیل و به اتمام رساندن پروژه‌های ورزشی است که با نگاه مثبتی که در مجموعه وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران وجود دارد، این مهم نیز در جزیره خارگ مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در بازدیدهای مسئولین ورزش وزارت نفت و شرکت ملی نفت از جزیره خارگ، موضوع تعویض و نوسازی چمن استادیوم‌های شهید ملاح زاده و شهید آباش مطرح و فرایند انجام این کار در دستور کار قرار گرفت.

وی گفت: امیدواریم با ایجاد ظرفیت و زیرساخت‌های ورزش در این جزیره به سلامت و ارتقا کیفیت زندگی مردم و کارکنان کمک کرده باشیم.

کد خبر 6090041

دیگر خبرها

  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • تایوان: چین بعد از بازگشت بلینکن تحرکات نظامی خود را از سر گرفت
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • حضور بلینکن در چین هم‌زمان با تصویب بسته کمک نظامی به تایوان از سوی واشنگتن
  • لغو سفارش ساخت قطارهای مسافری به CRRC چین