Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، اعزام زائران کشورمان به حج تمتع در حال انجام است و با اتمام اعزام کاروان‌های مدینه اول، تا پایان مناسک حج تمتع، هیچ پروازی به فرودگاه مدینه نداریم و همه پروازها به فرودگاه جده صورت می‌گیرد.

 

حضور زائران کشورهای مختلف در مسجدالحرام؛ روز گذشته

روند اعزام زائران تا ۱۳ تیرماه ادامه دارد و تا امشب حدود ۳۷ هزار ایرانی به سرزمین وحی مشرف می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین با توجه به پایان اعزام زائران به مدینه منوره، افرادی که طی روزهای اخیر به این شهر مشرف شدند، در حال سفر به مکه مکرمه هستند تا در عملیات حج تمتع شرکت کنند. بر همین اساس، هر روز بر تعداد زائران مکه مکرمه افزوده می‌شود و اکنون روزانه هزاران نفر به طواف خانه خدا می‌پردازند.

هم‌اکنون کمتر از ۳ هزار ایرانی در مدینه منوره حضور دارند؛ این امر در حالی است که از آغاز اعزام زائران به مدینه، ۲۰ هزار و ۳۲۰ زائر در قالب ۸۹ پرواز وارد مدینه منوره شده‌اند که از این تعداد، ۱۷ هزار نفر پس از ۶ روز حضور در مدینه منوره، عازم مکه مکرمه شده‌اند.

 

خلوت شدن مسجدالنبی؛ شب گذشته

در روزهای اخیر تعداد زائران خانه خدا در حال افزایش است و زائران کشورهای مختلف در مکه مکرمه حضور دارند و مدینه منوره خلوت‌تر شده است؛ به طوری که نه تنها زائران ایرانی، بلکه زائران سایر کشورها هم در حال عزیمت به مکه مکرمه هستند تا در کنار سایر زائران برای حج تمتع آماده شوند.

بیش از ۱۶ هزار زائر مدینه دوم تاکنون به فرودگاه جده منتقل شده‌اند و روند اعزام زائران ادامه دارد و تا ۱۳ تیرماه همه زائران کشورمان به سرزمین وحی مشرف خواهند شد.

امسال یک میلیون زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع مشرف می‌شوند و عملیات حج تمتع از هشتم ذی‌الحجه آغاز می‌شود. بر همین اساس، همه زائران تا روز چهارشنبه هفته جاری به عربستان منتقل می‌شود و خانه خدا پس از ۲ سال تعطیلی برای زائران خارجی، شاهد حضور ۸۵۰ هزار زائر از کشورهای مختلف است. همچنین ۱۵۰ هزار نفر از زائران حج تمتع سال جاری از افراد ساکن عربستان هستند.

به گزارش فارس، امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر به حج تمتع مشرف می‌شوند و زائران تا هفتم مرداد به کشور بازمی‌گردند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: حج تمتع حج 1401 مسجدالنبی خانه خدا زائران ایرانی حج زائران حج تمتع کشورهای مختلف اعزام زائران مدینه منوره مکه مکرمه حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، زائران عمره‌گزار ایرانی بعد از پنج روز اقامت در مدینه منوره و زیارت مرقد رسول الله (ص)، ائمه بقیع و شهدای احد شب گذشته در مسجد شجره حاضر شده و لباس احرام بر تن کردند.

زائران کاروان کرمانشاه در مسجد شجره یکی از میقات‌های هفتگانه به نیت عمره از لباس دنیوی خارج شدند و لباس بندگی و پاکیزگی احرام را به تن کردند.

عمره گذاران در حالی به سوی کعبه راهی شدند که با گفتن تلبیه، لبیک اللهم لبیک، در فضایی معنوی و روحانی رهسپار مکه مکرمه شدند.

گفتنی است یک کاروان از زائران استان کردستان نیز پیش تر راهی مکه مکرمه شد و این دو کاروان اولین کاروان های زائران ایرانی بعد از تعطیلی ۹ ساله عمره بودند.

مسجد شجره که مسجد ذوالحلیفه نیز نامیده می شود، از مساجد تاریخی منطقه مدینه است که در هشت کیلومتری جنوب غربی مسجدالنبی و در مسیر مکه قرار دارد. این مسجد، میقات کسانی است که برای عمره تمتع و عمره مفرده از مدینه به مکه می روند.

کد خبر 6092470

دیگر خبرها

  • سهمیه ارز مسافران حج چقدر شد؟
  • جاری شدن سیل در شهر مدینه عربستان
  • چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • آغاز سفر عمره مفرده زائران گلستانی‌ها
  • بعد از ۹ سال وقفه؛ چند نفر به حج عمره اعزام می‌شوند؟
  • عمره‌گزاران ایرانی لباس احرام به تن کردند
  • آخرین اخبار حج تمتع ۱۴۰۳ / سهمیه ارز زائران اعلام شد + جزئیات
  • سهمیه ارز مسافران حج مشخص شد
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند