Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی فتوحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت اهدای خون در استان اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه طی سه ماه نخست امسال شاهد افزایش ۱۱.۹ درصدی اهدای خون در استان اصفهان بوده‌ایم.

وی افزود: در سه ماه امسال توزیع پلاکت رندوم ۹ درصد و تولید پلاکت آفرزیس ۱۴ درصد افزایش داشته است.

اهدای ۳۶ هزار و ۸۰۴ واحد خون در سه ماه امسال

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با اشاره به اینکه در سه ماه امسال ۴۴ هزار و ۷۳۴ نفر برای اهدای خون مراجعه کرده‌اند، ادامه داد: از این تعداد ۳۶ هزار و ۸۰۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه میانگین سنی مراجعه کنندگان برای اهدای خون در استان اصفهان افراد ۳۰ تا ۴۵ سال است، تصریح کرد: این در حالی است که اهدای خون از گروه سنی ۱۸ تا ۶۵ سال انجام می‌شود؛ فرهنگسازی در زمینه مشارکت جوانان و بانوان برای اهدای خون در دستور کار است.

فتوحی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر : ذخیره دو گروه خونی O منفی و AB منفی در اصفهان به سه روز کاهش یافته و نیاز به اهدای خون در این دو گروه خونی هستیم، گفت: ذخیره دیگر گروه‌های خونی ۸.۵ روز است.

وی با بیان اینکه نیاز بیمارستان‌ها به پلاکت متفاوت است و باید نسبت به ذخیره گروه‌های خونی توجه داشته باشیم، افزود: زمان نگهداری هر پلاکت نیز سه تا پنج روز است.

توسعه مراکز اهدای خون اصفهان در دستور کار است

مدیرکل انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر سه اهدا کننده گروه خونی نادر از جمله گروه خونی بمبئی در اصفهان ثبت شده است، افزود: اطلاعات این سه نفر اهدا کننده را ذخیره داریم تا در صورت نیاز آنها را فراخوان کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه مراکز اهدای خون در دستور کار است، ادامه داد: در این زمینه پیگیری اعتبارات دولتی برای تأمین زمین برای ساخت مرکز اهدای خون در دستور کار است.

فتوحی گفت: سعی داریم با همکاری خیران توسعه مراکز اهدای خون را در سطح استان دنبال کنیم.

ممنوعیت اهدای خون معتادان صنعتی و تزریقی‌ها

وی در خصوص دریافت خون از افراد معتاد نیز گفت: امکان دریافت خون از مصرف کنندگان مواد مخدر سنتی را داریم اما مصرف کنندگان مواد مخدر صنعتی و تزریق کنندگان مواد مخدر از اهدای خون معاف هستند.

کد خبر 5528600

منبع: مهر

کلیدواژه: اهدای خون سازمان انتقال خون اصفهان گروه خونی o گروه خونی بمبئی بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه خراسان رضوی کنکور مشهد ویروس کرونا ایلام اردبیل کنکور سراسری آمار کرونا بیرجند دستور کار استان اصفهان اهدای خون گروه خونی سه ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۳۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه با صدور بیانیه ای افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ارتش رژیم صهیونیستی مرتکب پنج جنایت علیه ساکنان نوار غزه شد که در نتیجه این جنایات ۴۷ نفر شهید و ۶۱ نفر مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه افزود: به این ترتیب از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه تاکنون ۳۴ هزار و ۵۳۵ فلسطینی شهید و ۷۷ هزار و ۷۰۴ نفر زخمی شدند.

گفتنی است؛ پس از گذشت ۲۰۷ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم اسرائیل طی این مدت دستاوردی غیر از قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۷ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، شکست دهد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تداوم حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • کشف تکنیکی جدید برای تغییر گروه خونی اهدایی
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • تعطیلی دو روزه، بهره‌وری نیروی کار را افزایش می‌دهد/ثبت ۲۸ هزار فرصت شغلی در سامانه ملی
  • آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • باکتری روده گروه‌های خونی را حذف می‌کند/ تولید خون اهدایی جهانی
  • چطور درصد حساب کنیم؟
  • افزایش آمار شهدای غزه به ۳۴۴۸۸ نفر