Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، هواشناسی مازندران با صدور وضعیت هشدار سطح زرد ، زمان فعالیت این سامانه را از عصر امروز تا عصر روز دوشنبه هفته جاری اعلام و پیش‌بینی کرد که با شکل‌گیری جریانات خنک و مرطوب شمالی همراه با عبور موج از تراز میانی جو، علاوه بر رگبار باران و جاری شدن احتمالی روان آب محلی و ریزش سنگ، شهروندان و مسافران شاهد وزش باد نسبتا شدید، کاهش دما و وقوع رعد و برق طی این مدت خواهند  بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد این سامانه ناپایدار جوی شهرهای ساری، آلاشت، ایزدشهر، بابل، بابلسر، بلده، سوادکوه، تنکابن، جویبار، چالوس، میاندرود، رامسر، رینه، سوادکوه شمالی، سیاه بیشه، سیمرغ، شیاده بندپی ، عباس آباد، فریدونکنار، قائمشهر، کجور، آمل، کیاسر، کلاردشت، گلوگاه، محمودآباد، نکا، نور، نوشهر و دامنه‌های استان را تحت تاثیر قرار می دهد.

هواشناسی مازندران در این اطلاعیه علاوه بر تاکید بر ضرورت رعایت جوانب احتیاط در ترددهای جاده‌ای در مناطق کوهستانی و مقاوم سازی سازه‌ها و پوشش‌های گلخانه‌ای، به شهروندان نیز توصیه کرد از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها،  و صعود به ارتفاعات مناطق کوهستانی خودداری کنند.

هواشناسی مازندران شرایط جوی استان بر اساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابـی هواشناسـی در روز جاری را صاف تا نیمه ابری و از اواخر روز بتدریج با افزایش ابر، رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد نسبتاً شدید اعلام و پیش‌بینی کرد که دمای هوا نیز طی این مدت  در مناطق غربی بین ۲۶ تا ۲۸ و در مناطق مرکزی و شرقی نیز بین ۲۸ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان باشد.

آسمان مازندران در روز یکشنبه نیز نیمه ابری تا ابری گاهی با رگبار پراکنده، وزش باد، کاهش نسبی دما و احتمال رعد و برق با بیشینه دما در سطح استان بین ۲۳ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و در روز دوشنبه نیز صاف تا  نیمه ابری گاهی با افزایش ابر ، وزش باد و احتمال رگبار پراکنده پیش‌بینی شده است. دمای هوا نیز در سطح استان بین ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش بینی شده است.

هواشناسی شرایط جوی مازندران در روز سه‌شنبه را صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر در نیمه غربی استان و احتمال رگبار پراکنده با بیشینه دما بین ۲۶ تا ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی کرد.

آسمان مازندران در روزهای چهار‏شنبه و پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری گاهی با افزایش ابر و بیشینه دما نیز در سطح استان بین ۲۷ تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

داده‌های آماری از ایستگاه‌های هواشناسی مازندران نشان می‌دهد که گلوگاه با ۳۳.۴ و کلاردشت با ۲۴.۷ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۲ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته دو درجه افزایش نشان می‌دهد.

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج و همراه با باد شدید پیش‌بینی شده است.

برچسب‌ها رعد و برق ساری ایرنا مازندران بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رعد و برق ساری ایرنا رعد و برق ساری ایرنا مازندران بارش باران سازمان هواشناسی درجه سانتی گراد بالای صفر هواشناسی مازندران پیش بینی شده افزایش ابر ابری گاهی پیش بینی نیمه ابری رعد و برق وزش باد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۳۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن روان‌آب در چند شهر خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی از جاری شدن روان‌آب در چند شهر این استان خبر داد.

غلامرضا شفیق در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به فعال شدن سامانه بارشی در این استان از بامداد امروز، اظهار کرد: این سامانه تمام استان را فراگرفته است.

وی توضیح داد: اکنون شدت بارندگی‌ها در شهرستان‌های بجنورد، شیروان، فاروج و اسفراین بیشتر از سایر نقاط استان است و شاهد آبگرفتگی در برخی نقاط شهرهای شیروان و بجنورد هستیم، اما با تلاش نیروهای شهرداری و ... کنترل شده است.

شفیق بیان کرد: بارش‌ها در سایر نقاط استان تاکنون مشکلی ایجاد نکرده است، اما باید مردم از اتراق در کنار رودخانه‌ها و قرار گرفتن در مسیر مسیل‌ها به‌طور جدی خودداری کنند. به علاوه، با توجه به اینکه جاده‌ها لغزنده‌اند رانندگان باید نکات ایمنی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه اداره کل هواشناسی برای این استان هشدار نارنجی هواشناسی صادر کرده است، گفت: نیروهای امدادی و خدمات‌رسان در آماده‌باش قرار دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بارش باران از امشب در لرستان
  • هشدار سطح زرد دریایی برای گیلان
  • هوای اصفهان گرم‌تر می‌شود/ تداوم وزش باد شدید
  • جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • هواشناسی لرستان هشدار زرد صادر کرد
  • جاری شدن روان‌آب در چند شهر خراسان شمالی
  • سامانه جدید بارشی در زنجان فعال می‌شود
  • احتمال جاری شدن سیلاب در خراسان شمالی
  • تردد روان در همه محور‌های مواصلاتی استان یزد
  • هشدار هواشناسی برای مناطق کوهستانی مازندران