Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحسین کمیلی گفت: در سال ۱۴۰۰ حدود یک هزار و ۴۴۸ قلم کالا از مبداء استان اصفهان به ۱۰۴ کشور صادر شد که ارزش صادرات استان در سال گذشته حدود یک هزار و ۳۵۰ میلیون دلار بود و پیش بینی می‌شود که امسال افزایش یابد و به یک هزار و ۶۷۶ میلیون دلار برسد.

او میزان صادرات و واردات استان اصفهان در وزن و ارزش در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ با رشد مواجه بود، گفت: عراق، افغانستان و امارات عمده کشور‌های هدف صادراتی اصفهان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کمیلی حوزه‌های مزیت دار صادرات در استان اصفهان را سنگ، فولاد، نساجی، صنایع دستی، قطعه سازی، فرش، الیاف پلی استر و طلا خواند و گفت: ۱۱ میز توسعه صادرات کشور در اصفهان تعریف شده است و ظرفیت‌های بالایی در این زمینه داریم.

به گفته او اصفهان در زمینه تولید پلی استر رتبه نخست را در کشور دارد همچنین در صنعت نساجی نیز مزیت ما فرش ماشینی است که حرف اول را می‌زند و اصفهان قطب تولید این محصول به ویژه در کاشان است.

کمیلی می‌گوید: اصفهان در زمینه تولید فرش دستباف نیز حرف اول را می‌زندبه طوری که در سال گذشته صادرات بالایی در این زمینه داشتیم، اما در سال‌های گذشته به دلیل برخی سیاست‌ها با مشکلاتی برای صادرات فرش دستباف مواجه بودیم.

اوبا اشاره به ظرفیت‌های صادراتی استان در زمینه‌های صنایع دارویی، محصولات شیمیایی، فراورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، فراورده‌های نفتی و پتروشیمی، ورقه‌های فولاد، قطعات خودرو، خودرو، لوازم خانگی، سیمان، محصولات کشاورزی و صنایع غذایی گفت: با همت مسئولان و بخش خصوصی و برطرف شدن برخی از موانع موجود، می‌توان میزان صادرات را در سال‌های آینده افزایش داد.

کمیلی از جمله مسائل پیش روی صادرات را بانکی، مالی، گمرکی، تجاری، حمل و نقل، سیاسی و دیپلماسی اقتصادی با دیگر کشور‌ها عنوان کردو گفت: لازم است اطلاع رسانی لازم به تاجران ما در زمینه‌های مربوط به قوانین و مقررات صادرات در کشور‌های دیگر صورت گیرد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوب سخت افزاری و نرم افزاری برای صادرات در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات داردهمچنین برقراری ارتباط خوب و مناسب با کشور‌های هدف صادراتی به کاهش هزینه‌های صادرات و تسهیل در فرایند‌ها کمک بسیاری می‌کند.

حدود ۹ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی و ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان فعال است.

۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی، ۴۵ درصد فولاد، ۵۵ درصد مصنوعات طلا، ۲۰ درصد فراورده‌های نفتی، ۴۵ درصد مصالح ساختمانی و سنگ، ۷۰ درصد فرش و بافت فرش، ۴۵ درصد نساجی و ۲۵ درصد تشکیلات پزشکی و دارویی کشور در استان اصفهان تولید می‌شود و سهم ۱۱.۷ درصدی در حمل و نقل کالا دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت معدن و تجارت صادرات محصولات صنعتی تولید فرش دستباف استان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران؛ در نشست مشترک آقای فرشاد مقیمی مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و آقای رجبی مشهدی مدیر عامل سازمان توانیر، همچنین بر انعقاد تفاهم نامه‌ای به مبلغ ٤ هزار میلیارد تومان وفق بند (خ) تبصره (۷) قانون بودجه سال ١٤٠٣ در جهت کمک به طرح‌های برق رسانی به شهرک‌ها و نواحی صنعتی تأکید شد.    تکمیل و بهره برداری ۲۱ پست برق دارای تفاهم نامه در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۵ درصد (تا پایان سال ۱٤۰۲) با ظرفیت ٤۲۰ مگاوات و سرمایه‌گذاری حدود هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از دیگر مصوبات این نشست مشترک بود.    این نشست مشترک با هدف چاره اندیشی برای رفع ناترازی برقِ شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور در سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برگزار شد.

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • احیا ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • هیات تجاری نروژی از ظرفیت‌های تولیدی و صنعتی استان زنجان بازدید کرد
  • بهره برداری از ۱۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • بهره برداری از یکصد واحد صنعتی و تولیدی در گلستان تا پایان سال