Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، رئیس دفتر سازمان جهانی بهداشت در روسیه گفت: خطر گسترش بیماری آبله میمونی در اروپا از جمله روسیه همچنان بالاست.

وی افزود: بر اساس ارزیابی سازمان جهانی بهداشت، در سطح منطقه ای، خطر شیوع بیماری در منطقه اروپایی سازمان جهانی بهداشت بیش از گزارش های مربوط به شیوع گسترده بیماری در چندین کشور دیگری است که پیش‌تر درگیر آبله میمونی نبوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان جهانی بهداشت توصیه می کند که همه کشورها باید تمام تلاش خود را برای ثبت موارد جدید و ردیابی ارتباط افراد آلوده به ویروس به منظور کنترل شیوع بیماری و جلوگیری از گسترش بیشتر آن به کار گیرند.

به گزارش اسپوتنیک نیوز، آبله میمونی بیماری ویروسی نادر است که به طور معمول از طریق حیوانان به انسان منتقل میشود و بومی برخی کشورهای آفریقایی است. این بیماری از طریق ترشحات بدن، قطرات تنفسی و وسایل و مواد آلوده به ویروس منتقل میشود. این بیماری با تب، بثورات پوستی و ورم غدد لنفاوی همراه است.

منبع: الف

کلیدواژه: سازمان جهانی بهداشت آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۳۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز یکشنبه در سخنانی با اشاره به جنگ اوکراین، جنگ غزه و بالا گرفتن تنش‌های منطقه‌ای گفت: «رویارویی هسته‌‎ای به دلیل تنش میان شرق و غرب به یک احتمال واقعی تبدیل شده است.»

به گزارش العربیه، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته است. جعبه جنگ نباید دوباره باز شود.»

بورل تصریح کرد: «اروپا با عدم تنوع در منابع انرژی و اتکا به روسیه خود را تضعیف کرده است.»

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900763

دیگر خبرها

  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • ارتباط بیماری‌های کارگران با تغییرات آب و هوایی
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان