Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جهانشیری گفت: قیمت هر کیلو زعفران برای کشاورزان، بیش از ۴۰ میلیون تومان است و این در حالی است که در بهترین حالت، هر کیلو زعفران، به قیمت ۳۵ تا ۳۸ میلیون تومان از کشاورز خریداری می‌شود.

او گفت: در سال ۹۹ طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی، میزان تولید زعفران در کشور ۴۳۰ تن بود که این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۱۸۰ تن تقلیل یافت و با توجه به مشکلات آب و هوایی در امسال و گرمای بی سابقه تابستان امسال، پیش بینی می‌شود که محصول کمی از مزارع برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای تربت حیدریه‌ گفت: ۳۰ سالی است که با توجه به هزینه‌های بالای کاشت و برداشت زعفران و قیمت تمام شده زعفران نه تنها افزایش سطح زیر کشت زعفران نداشتیم بلکه رشد سطح زیر کشت منفی شده و از طرفی کمبود بارندگی در سال زراعی گذشته و گرمای هوا در تابستان قطعا پیاز زعفران را دچار تنش خواهد کرد و این تنش‌ها منجر به کاهش محصول زعفران در امسال خواهد شد.

جهانشیری گفت: در امسال نه تنها کاهش محصول خواهیم داشت بلکه با آغاز دوره پسا‌کرونا میزان زیادی از زعفران سال قبل از بازار جمع شده و به صورت رسمی و بخش زیادی به صورت قاچاق از مرز‌ها خارج شده و این باعث افزایش چشمگیر قیمت زعفران خواهد شد لذا نکته‌ای که کشاورزان باید توجه کنند افزایش قیمت زعفران بسیارمحتمل بوده و باید طوری عمل کنند که در پایان فصل زعفران دچادر مشکل‌نشود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طلای سرخ تغییرات اقلیمی افزایش قیمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سگ‌های ولگرد، بلای جان ده‌ها هزار ایرانی (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار (فیلم) لحظه پیوستن روباه مادر به توله‌اش در ولنجک تهران (فیلم) عملیات نجات دو بچه شیر کوهی از مخزن آب (فیلم)

دیگر خبرها

  • همراهی ۱۹ پزشک هلال احمر با زائران حج تمتع خراسان رضوی
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • سگ‌های ولگرد، بلای جان ده‌ها هزار ایرانی (فیلم)
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • تغییرات اقلیمی افغانستان را تهدید می کند
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند