Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در نشست راهبردی و سیاست‌گذاری بنیاد بین‌المللی غدیر خراسان جنوبی که با حضور استاندار برگزار شد، افزود: مساله غدیر به عنوان اهم اسلام‌شناسی، مربوط به یک مذهب خاص نیست و اسناد آن آیات قرآن و احادیث پیغمبر اکرم (ص) است.

وی اظهار داشت: هر پژوهشگری یا هر انسانی که پیرو هر دین و مسلکی است می‌داند که اسناد و مستندات غدیر آیات قرآن و احادیث پیامبر اسلام(ص) است، بیان نیز بر اساس برهان است و همه آزادند که مستند حرف بزنند و حرف‌های خود را بگویند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و دستورالعملی که برای اجرای برنامه‌های عید غدیر با همکاری دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شده است، کارهای خوبی که قرار است انجام شود متناسب با میزان معرفت خود به خود بروز پیدا می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید روی مساله معرفت خیلی کار شود ادامه داد: وقتی به فردی ارزش یک شی شناخته شود، دقت بر حفظ و نگهداری فرد از آن نیز بیشتر می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: باید زحمات امثال کسانی مانند علامه امینی که کتاب الغدیر را نوشت نشر داده شود، همچون علامه امینی افراد زیادی هستند لذا باید در حوزه و دانشگاه همفکری شود تا کسانی که در رسانه فعالیت می‌کنند از نظر محتوایی غنی شوند.

وی بیان کرد: غنای مطالب از نظر استنادات عزم کافی به فرد تبلیغ کننده می‌دهد و قطعا سخنانی که می‌گوید از دل بر می‌آید و بر دل می‌نشیند، اما این نصف موضوع را جلو برده، برای ادامه کار باید عمل، رفتار، اخلاق علوی، در کار، سخن و ادب احیا شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: برادران و خواهران باید در هر پست و جایگاهی قرار دارند بیش از هر چیز شیوه‌های رفتاری مکتب علی(ع) را مد نظر قرار دهند.

وی تصریح کرد: دستورالعمل‌هایی که در انجام مراسم در جای خودش درست است، در یک حدی می‌تواند موثر باشد که در موازنه با مسائل عقیدتی و رفتاری خود یک توازن درست داشته باشد، اگر نامیزان باشد اثر معکوس دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی عنوان کرد: دشمن در بیش از ۴۰ سال برای اینکه همه فرصت‌های انقلاب اسلامی را بسوزاند از همه گزینه‌های خود استفاده کرده و در خیلی از جاها موفق بوده و فرصت‌ها را سوزانده است.

وی یادآور شد: در گام دوم انقلاب اسلامی بنا است که فرصت اجرایی و عملی انقلاب اسلامی و نزدیک شدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی پیدا کنیم.

وی گفت: مردم همواره تشنه آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و هستند و مطالبه آنها نیز همین است.

امام جمعه بیرجند افزود: موانعی که در سطح منطقه یا بین‌الملل ایجاد شده به حدی بوده که برخی از چهره‌های جهانی اگر هرکدام از این دسیسه‌هایی که بر جمهوری اسلامی گذشت بر یک کشور وارد می‌شد آن کشور ساقط می‌شد، اما ببینید که ایران اسلامی چقدر قوی است اما باید بدانیم که موانع در حال ضعیف شدن هستند.

وی بیان کرد: حسرت آمریکایی‌ها امروز این است که بعد از خرج کردن هشت تریلیون دلار، امروز باید نه تنها از منطقه بلکه از صحنه جهانی جمع کند برود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: گام دوم انقلاب اسلامی برای این نوشته شده که دولت اسلامی به جامعه اسلامی سپس به تمدن اسلامی وارد شویم، نتیجه‌گیری از حرکت غدیر این است که به آرمان‌های غدیر که آرمان‌های همه انبیا است برسیم است چراکه آرمان‌های انقلاب اسلامی ما، آرمان‌های غدیر است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی هم گفت: در مجموع امسال بنیاد بین‌المللی غدیر ۱۳۱ برنامه در سطح کشور و ۳۱ برنامه برای اجرا در خارج کشور مصوب کرده است.

حاجی‌زاده افزود: نقش اصلی بنیاد بین‌المللی غدیر به ترتیب سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، پیگیری، ایجاد زمینه و انگیزه میان اقشار مختلف جامعه است لذا این بنیاد ضمن تمهید مقدمات در حوزه‌های مختلف، اجرای برنامه‌های پژوهشی را نیز در دستور کار قرار داده است.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای جذب نسل جوان و گسترش غدیر، تاکید بر اجرای برنامه‌های علمی و پژوهشی، تلاش برای تقویت وحدت مسلمین از طریق تبیین غدیر از جمله اهداف این بنیاد است.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی اظهار داشت: تمرکز برنامه‌های غدیر در دو مقطع از سال یعنی برنامه‌های دهه امامت و ولایت با هدف تبیین، فلسفه و پیام غدیر و ایام ماه رجب با هدف تبیین شخصیت و فضایل مولای علی (ع) است.

وی عنوان کرد: بنیاد بین المللی غدیر طرح یکشنبه‌های علوی را طراحی کرده است که در این روز زیارت امیرالمومنین(ع) خوانده می‌شود و این طرح در استان اجرا خواهد شد.

در این نشست حکم قائم‌ مقامی بنیاد بین‌المللی غدیر استان به استاندار خراسان جنوبی اعطا شد.

برچسب‌ها بیرجند انقلاب اسلامی ایران بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بیرجند انقلاب اسلامی ایران بنیاد بین المللی غدیر بیرجند انقلاب اسلامی ایران بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی حجت الاسلام و المسلمین انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان جنوبی، این  مراسم  با حضور مسئولان مربوطه و دو نماینده معرفی شده از سوی دو نامزد برگزار شد و تاریخ پخش برنامه‌های تبلیغاتی آنها مشخص شد.

مدیرکل صدا و سیمای استان  در این مراسم گفت: برای  این دور از انتخابات صدا و سیمای استان برای برنامه‌های تبیینی و تولیدی اهمیت حضور را در انتخابات دنبال خواهد کرد تا مردم با کیفیت بهتری بتوانند نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

{$sepehr_media_11058210_ 600_350}

دیگر خبرها

  • در برنامه‌ریزی‌ها استمرار تلاش‌های ۴۰ ساله انقلاب تبیین شود
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • تصویب تشکیل بنیاد شیخ انصاری در دزفول
  • ۱۰۰۰ واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد در بوشهر ساخته می‌شود
  • تألیف کتاب«روش تحقیق در مدیریت» توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • توسعه عمرانی در روستاهای بخش ریگ تسریع می‌شود