Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@12:47:48 GMT

ثبت ۲۸ هزار تماس با اورژانس کردستان و چند خبر دیگر

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۴۵۰۹

ثبت ۲۸ هزار تماس با اورژانس کردستان و چند خبر دیگر

به گزارش روز شنبه ایرنا، رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از ثبت ۲۸ هزار و۴۵۶ تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ در خرداد ماه سال جاری در استان خبرداد.

رضا پیرا با اشاره به انجام پنج هزارو ۵۸۹ ماموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت و بیماری‌ افزود: از این تعداد سه هزار و ۵۰۱ماموریت مربوط به بیماری‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از تعداد ماموریت انجام شده یک هزار و۲۳۷ مورد مربوط به تصادفات خودرو و ۸۵۱ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: طی ماموریت‌های انجام شده تعداد یک‌ هزار و ۱۱۲ مصدوم مربوط به حوادث رانندگی و ۲ هزار و۳۲۸ مورد ناشی از حوادث دیگر به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند.

پیرا با اعلام اینکه طی ماه گذشته به یک هزار و ۳۷۶ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۳۰۱ مصدوم به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است، افزود: تعداد ماموریت‌های قلبی انجام شده در این مدت ۲۸۱ و مأموریت های تنفسی نیز ۱۵۰ مورد بوده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان، همچنین با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده ۱۳۱مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، اضافه کرد: از این تعداد سه مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

وی گفت: در مدت زمان یاد شده ۲ هزار و۵۵۱مورد مزاحمت تلفنی با مرکز پیام اورژانس کردستان ثبت شده است که تاثیر بسزایی در کاهش کیفیت خدمت رسانی به مددجویان دارد.

الصاق برچسب اصالت کالا بر روی اقلام ارتوپدی توسط معاونت غذا و دارو

رییس اداره تجهیزات و ملزومات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به الزام الصاق برچسب اصالت بر روی کالاهای تولیدی و وارداتی قبل از انبار و فروش که در انبارهای مراکز درمانی موجود است کارشناسان این واحد اقدام به برچسب گذاری اقلام ارتوپدی نموده اند که تا چند روز آتی به اتمام خواهد رسید.

عباس پناه افزود: با توجه به مفاد ماده ۱۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۱۳۹۲ و همچنین مواد ۴ و ۶ شیوه نامه مبارزه با قاچاق کالا، تجهیزات و ملزومات پزشکی ابلاغی ریاست جمهوری موضوع ماده ۲ دستورالعمل تبصره ۴ الحاقی ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، الصاق برچسب اصالت بر روی کلیه تجهیزات و ملزومات پزشکی سلامت محور الزامی است.

وی تاکید کرد: عرضه بدون شناسه گذاری و الصاق برچسب اصالت مصداق عرضه کالای قاچاق است و برابر قانون قابلیت برخورد خواهد داشت.

بستری ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر ۱۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

دکتر فرزام  بیدارپور افزود: از این تعداد چهار نفر در بخش آی سی یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیمار جدید مبتلا به کرونا شناسایی نشده است، اضافه کرد: مدتهاست که مرگ ناشی از کرونا در استان به ثبت نرسیده است.

کرونا از اسفند ۱۳۹۸ تا امروز در کردستان ۲ هزار و ۱۸ قربانی داشته است.

برچسب‌ها کردستان بیماری بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کردستان بیماری بهداشت و سلامت کردستان بیماری بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان الصاق برچسب اصالت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از غرق شدگی دو نفر در محدوده پل فلاورجان خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه غرق شدگی در آب رودخانه ساعت ۱۷:۴۹ امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام یک واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه افزود: این حادثه در محدوده پل فلاورجان رخ داده بود.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: دو دختر نوجوان ۱۵ ساله در پی این حادثه مصدوم و به بیمارستان امام خمینی فلاورجان منتقل شدند.

کد خبر 748173

دیگر خبرها

  • برقراری ۶۴ هزار تماس با اورژانس تهران در هفته گذشته/ انجام ۴۲۴۲ تماس مزاحمت آمیز
  • مرگ ۱۷۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور/ بیش از ۱۳۰۰ تن مصدوم شدند
  • وقوع ۳۰ حادثه کوهستان در کرمانشاه/ استان دوم کشور در حوادث کوهستان هستیم
  • فوت دو نفر در باشت به علت برخورد خودرو با پایه شبکه برق
  • پاسخگویی به بیش از ۲۲ هزار گزارش مردمی در سال ۱۴۰۲
  • غرق شدگی ۲ نفر در محدوده پل فلاورجان
  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان