Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:41:07 GMT

پیش‌بینی حضور میلیونی زائران اربعین در قم

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۴۵۷۹

پیش‌بینی حضور میلیونی زائران اربعین در قم

ابوالقاسم مقیمی روز شنبه در جلسه شورای اداری در سالن کرامت استانداری قم،  با بیان اینکه توسعه امر زیارت آورده قابل توجهی در معیشت و اقتصاد استان برجا خواهد گذاشت، ابراز داشت: یکی از پیش زمینه های مهم در توسعه فرهنگ زیارت در قم، پای کار بودن تمام دستگاه های اجرایی و خدماتی است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم ادامه داد: طبق نظر و درخواست مجموعه مدیریت استان، از این پس فرمانده میدان و مسوولیت هماهنگی مباحث مربوط به استقبال و توسعه فرهنگ زیارت به فرماندار قم سپرده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقیمی تصریح کرد: حضور پررنگ زائران ایرانی و غیرایرانی بعد از دوران کرونا در قم شتاب پرسرعتی دارد که این مساله ضرورت آماده سازی زیرساخت های زیارتی و مسافرتی مانند ناوگان عمومی، مراکز اقامتی و تابلوهای راهنمای چندزبانه مسیر را دو چندان کرده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون خیابان انقلاب بعنوان یکی از محورهای مهم در تجمع زائران خارجی از نظر انتظامی وضعیت مطلوبی ندارد و لازم است تا حضور کمیته انتظامی ستاد اربعین در این خیابان پررنگ تر شود.

مقیمی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و خدماتی باید همکاری و همراهی بیشتری با ستاد مردمی اربعین داشته باشد؛ شهرداری به تنهایی توانایی آذین بندی و متناسب سازی شهری را ندارد و لازم است تا تمام ادارات و دستگاه ها با تشکیل ستاد اربعین نسبت به آذین بندی ساختمان محل خدمت خود اقدام نمایند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: شعار مشترک اربعین امسال در ایران و عراق بصورت هماهنگ با عنوان «انا من الحسین» انتخاب شده است.

برچسب‌ها ستاد اربعین قم زائران اربعین اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ستاد اربعین قم زائران اربعین ستاد اربعین قم زائران اربعین اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ 

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، هادی توانا شنبه ۸ اردیبهشت در حاشیه غرفه خراسان رضوی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ اظهار کرد: حضور چندین هیات تجاری دولتی و اقتصادی از کشورهای افغانستان، چین و سیرالئون برای غرفه استان خراسان رضوی یک روز پرکار را رقم زد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خراسان رضوی در ادامه افزود: مذاکرات و تفاهم بر روی بسیاری از حوزه‌ها مانند معادن، کشاورزی، صنایع غذایی و تجارت بین کشورها و همچنین هماهنگی برای پیگیری‌های بعدی از اهم رویدادهایی بود که رقم خورد.

وی تاکید کرد: ترافیک حضور هیات‌های خارجی و داخلی نشانگر وجود ظرفیت‌های بسیار عالی استان خراسان رضوی در حوزه‌های اقتصادی است.

توانا یادآور شد: در این دیدارها سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری به بیان ظرفیت‌های متعدد و متنوع اقتصادی استان برای هیات‌های تجاری دولتی و اقتصادی خارجی پرداخت.

دیگر خبرها

  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین» سیما شد
  • مجید اکبرشاهی «دبیر ستاد اربعین سیما» شد
  • انتصاب مجید اکبرشاهی به عنوان «دبیر ستاد اربعین سیما»
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی در اربعین ۱۴۰۳
  • پیش بینی تردد ۵۰ درصدی زائران عتبات از مرز خسروی دراربعین ۱۴۰۳
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴