Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با بیان اینکه باید با قاچاق پوشاک و لباس‌های نامتعارف برخورد جدی شود گفت: اصناف و تولیدکنندگان پوشاک باید تولید البسه اسلامی را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌اله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مرکزی با اشاره به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: امربه معروف و نهی از منکر یک امر ضروری در کشور است که نیازمند هیچ‌گونه بودجه‌ای نیست و در راه رضای خدا انجام می‌شود بنابراین وظیفه ذاتی ما است که این اقدام خداپسندانه را در دستور کار خود قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گاهی تذکرات مستقیم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مفید نیست و برای تاثیر بیشتر باید به صورت غیرمستقیم تذکرات داده شود، در عرصه امر به معروف و نهی از منکر همه افراد جامعه و دستگاه‌های اجرایی پای کار باشند و دست به دست هم دهند و در مقابل برخورد و پرخاشگری افراد کم نیاورند.

امام جمعه اراک عنوان کرد: بخشی از امر به معروف و نهی از منکر باید از طریق بانوان نجیب، باکمالات و با غیرت صورت گیرد، باید در بین بانوان و آقایان شبکه‎‌دهی و سازماندهی فرهنگی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد چراکه یک اقدام مناسب و ضروری برای جامعه به شمار می‌رود.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: یکی از نیازهای کشور جمهوری اسلامی ایران به چادر مشکی است که باید چادر مشکی در این کشور به صورت قابل قبول، قابل دسترس و قیمت مناسب تولید شود تا عموم مردم بتوانند از آن استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های مناسب برای دهک پایین جامعه ایجاد شود و چادر مشکی و لباس مناسب برای خانواده‌های دهک پایین ارائه شود، به جای اینکه پنج میلیارد دلار برای واردات تلفن همراه و غیره هزینه شود این مبلغ برای واردات چادر مشکی برای افراد کم وسع انجام شود بنابراین باید بررسی جامع انجام شود و در خصوص زیرساخت‌های تولید و اصناف تدبیر لازم صورت گیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: استان مرکزی در مرز  قاچاق از جنوب به شمال و از شرق به غرب قرار دارد و همه کالاهای قاچاق از استان مرکزی عبور می‌کند که این امر آسیب جدی به صنوف وارد می‌کند بنابراین باید با قاچاق کالا و پوشاک و لباس‌های نامتعارف برخورد جدی شود.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: نیروی انتظامی،دستگاه‌های اجرایی و غیره فضای عمومی کم تنش، خلاق، پرنشاط و شادابی را در امربه‌معروف و نهی از منکر برنامه‌ریزی داشته باشند و در این زمینه همه دستگاه‌های اجرایی اعم از ارشاد، آموزش و پرورش، شورای تبلیغات و غیره پای کار باشند.

وی بیان کرد: سرمایه‌گذاری جدی در امربه‌معروف و نهی از منکر انجام شود، نباید مایوس شد و یاس یکی از گناهان کبیره به شمار می‌رود چراکه با مایوس شدن دشمن به هدف خود می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: امروز باید از بسیج عمومی در زمینه امربه‌معروف و نهی از منکر استفاده شود چراکه بسیج عمومی برای مقابله با ناهنجاری‌های عفاف و حجاب می‌تواند نقش موثری در جامعه ایفا کند در این راستا محله‌های کمترتوسعه یافته شهر باید مورد توجه قرار گیرد چراکه امربه‌معروف و نهی از منکر در خانه و محله‌ها یک امر ضروری و مهم است.

عامل به معروف بودن شرط اول در تاثیرگذاری امر به معروف و نهی از منکر بودن استمدیران نسبت به زیر مجموعه خود امر به معروف و نهی از منکر کنند

دری نجف‌آبادی عنوان کرد: در قرآن کریم به مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر تاکید بسیاری شده است چراکه این مهم بار حکومتی و بار عمومی بسیاری دارد بنابراین ضروری است اقدامات مفید و موثری در این زمینه صورت گیرد و تمام جامعه در فرهنگ‌سازی امربه‌معروف رسالت سنگینی بر عهده‌دارند.

وی ادامه داد: امربه‌معروف برای جوانان، مردم و جامعه باید همراه با دعوت به خیر، خوبی‌، هدایت و ترویج اخلاق اسلامی باشد و نباید با جملات تند، تهاجمی، سلبی و یا ایجابی انجام شود چراکه امربه‌معروف و نهی از منکر از حساسیت زیادی برخوردار است و با گفتمان مناسب به راه درست هدایت شوند که این امر نیازمند وحدت، هماهنگی و هم افزایی بیشتری نیاز دارد.

انتهای پیام/711/ن

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر امربه معروف و نهی از منکر دری نجف آبادی استان مرکزی انجام شود چادر مشکی صورت گیرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۴۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، در خطبه‌های نماز جمعه اراک، اظهار کرد: بخش تولید در شرایط تحریم‌های ظالمانه با همت مضاعف کارگران دلسوز و زحمتکش سرپا است و توجه رهبر معظم انقلاب به تولید، نشان از اهمیت تلاش مضاعف برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دارد.

وی تاکید کرد: کارگران همواره در راستای خنثی کردن توطئه‌های دشمن در جنگ اقتصادی و تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای تولید به صورت جهادی نقش آفرینی کرده‌اند.

امام جمعه اراک از کارگران به عنوان سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی یاد کرد و گفت: این قشر زحمتکش برای رونق و جهش تولید از خودگذشتگی و ایثار کردند و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکردند که جای تقدیر دارد.

تکریم معلمان در جامعه نهادینه شود

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به فرارسیدن ۱۲ اردیبهشت بزرگداشت روز معلم گفت: تربیت نیروی انسانی خلاق، توانمند، باتقوا و کارآفرین رسالت خطیر معلمان در نظام جمهوری اسلامی است.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: همانگونه که رسالت انبیای الهی بویژه حضرت محمد (ص)، ترویج مکارم اخلاقی در جامعه بود، معلمان نیز چنین رسالتی دارند و همه باید قدردان زحمات این قشر از جامعه باشند.

وی تاکید کرد: منزلت والای حرفه مقدس معلمی درآموزه‌های اسلامی مورد تاکید ویژه است و تکریم معلم و افرادی که در تعلیم و تربیت انسان نقش اساسی دارند باید در میان همه اقشار جامعه نهادینه شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه آموزش بزرگترین نقش را در توسعه فرهنگی جامعه ایفا می‌کند، اظهار کرد: نقش معلمان، طلاب حوزه‌های علمیه و اساتید دانشگاه در این فرآیند بسیار کلیدی و حساس است.

امام جمعه اراک با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری افزود: این استاد فرزانه، نمونه یک معلم فداکار و پرتلاش بود که برای ترویج مکارم اخلاقی و اسلامی در جامعه تمام تلاش خود را بکار گرفته بود.

نقش ویژه شوراها در توسعه و عمران شهرها

آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته شوراها گفت: شوراها باید در توسعه و عمران شهرها تلاش ویژه ای داشته باشند و در کاهش هزینه‌های مردم به ویژه بخش مسکن گام‌های مؤثری بردارند و زمینه رضایتمندی مردم را افزایش دهند.

کد خبر 6089194

دیگر خبرها

  • کشف محموله میلیاردی پوشاک قاچاق در بستک
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • جریمه قاچاقچی پوشاک در شیراز
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • ایجاد مرکز عرضه پوشاک حجاب و کالای عفیفانه در تهران
  • برخورد با بدحجاب باید همراه با کار فرهنگی و امر به معروف باشد
  • کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند