Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکایی ها در نگاه دوگانه به تروریست ید طولایی دارند، آنهایی که در راستای منافع آمریکا جنایت کرده و بدترین و خشن ترین اعمال غیر بشری را انجام می دهند، تروریست نمی خوانند اما ملتی را که برای منافع خود با تروریست مبارزه می کند را تروریست می دانند. مهمترین این نوع تناقض در نظام سیاسی آمریکا مربوط به دو گروه تروریستی به نام منافقین و داعش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ۸دی، آمریکا در ۱۰۰ سال اخیر با استفاده از نخبه های تمام مردم دنیا به ویژه نخبه های ملت های توسعه نیافته اعم از آسیا، آفریقا و حتی کشورهای کمتر توسعه نیافته اروپا توانسته به علم و تکنولوژی برسد، تا به اینجای کار کسی مخالف این نوع سیاست آمریکا نبوده و هیچ انسان عاقلی با توسعه، پیشرفت علمی و تکنولوژی مخالف نیست و به تعبیر رهبر انقلاب، جمهوری اسلامی هم کشوری است که به دنبال توسعه و پیشرفت بر مبنای اسلام و فرهنگ بومی است.

اما توسعه آمریکایی از آنجایی با مخالفت آزادگان دنیا مواجه است که این پیشرفت بر مبنای جنایت های متعدد شکل گرفته شود، به نوعی با سیاست راهزنی و جنایت علیه کشورهای دیگر آمریکا و خود برتر بینی نسبت به ملت های دیگر، نظام سیاسی آمریکا توسعه خود را پیدا کرده است.

کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲

شاید قدیمی ترین توطئه تاثیرگذار آمریکا علیه ملت های آزاده را در واقعه ۲۸ مرداد سال ۳۲ بتوان مشاهده کرد، جایی که آمریکا دکتر مصدق را با توطئه و کودتا برکنار و محمدرضا شاه پهلوی را جایگزین آن در اداره کشور کرد. بی شک اگر دکتر مصدق در آن سالها می توانست یک حکومت جمهوری تاسیس کند و از تمام نیروهای بومی ملی برای پیشرفت استفاده می کرد امروز کشور ایران بسیار توسعه یافته تر از امروز بود، ملت هایی که امروز در آسیا پیشرفته محسوب می شوند اعم از چین و کره جنوبی از همان روزها توسعه یافتگی را آغاز کرده اند.

مدیریت علمی بر منابع کشور ایران موضوع مهمی است هنوز هم کشور آن چنان که باید در مدار علم قرار نگرفته است زیرا چارچوب های امروزی کشور بر مبنای دوران پهلوی است، نظام اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی ، ورزشی و سیاسی همه در دوران پهلوی پایه گذاری شد و برخی از مافیاهای قدرت و ثروت و برخی از فرهنگ های غلط به ویژه در اقتصاد از همان روزها ریشه گرفته و متاسفانه تا به امروز هم ادامه دارد که نمونه عینی آن را در نظام بانکداری و بحث مسکن می توان مشاهده کرد.

 نگاه دوگانه به تروریست

آمریکایی ها در این نوع نگاه به تروریست ید طولایی دارند، آنهایی که در راستای منافع آمریکا جنایت کرده و بدترین و خشن ترین اعمال غیر بشری را انجام می دهند تروریست نمی خوانند اما ملتی را که برای منافع خود با تروریست مبارزه می کند را تروریست می خواند.

مهمترین این نوع تناقض مربوط به دو گروه تروریستی به نام منافقین و داعش است، معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا علنا در بین گروه تروریستی منافقین حضور پیدا می کند و از آنان علیه ایران حمایت می کند، گروهی که در دهه شصت با تیغ موکت بری مردم را به شدیدترین وجه می کشتند و با هزاران بار بمب گذاری ناجوانمردانه جو وحشت و رعب را در جامعه ایران به وجود آوردند.

حال جالب است آمریکا از منافقین حمایت کرده و با داعش نیز در سال های جنایت علیه مردم عراق و سوریه کاری ندارد، اما  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که در ۴۰ سال اخیر با منافقین و داعش مبارزه کرده را گروه تروریستی می خواند! این نوع نگاه وحشیانه آمریکا به مقوله تروریست حتی افرادی که در سپاه پاسداران خدمت سربازی خود را گذرانده اند را شامل می شود که شاید خنده آورترین نوع برخورد با یک گروه مردمی و ریشه دار در ایران است.

آمریکا با همین نگاه مضحک به قضیه تروریست و به همین بهانه سردار مردمی ایران به صورت ناجوانمردانه و در عین مظلومیت به شهادت می رساند تا اثبات کند بزرگترین دولت تروریست در دنیا دولت آمریکا است.

ریاکاری واضح آمریکا؛ فشار به مردم ایران و حمایت از مردم

یکی دیگر از ژست هایی آمریکا در این سالها گرفته ژست حمایت از مردم ایران است، این ژست بسیار مضحک است، آمریکا از طرفی ملت ایران را با انواع و اقسام تحریم ها مواجه می کند، تحریم های اقتصادی و انتقال پول و قانون منع ورود و از طرفی دیگر صحبت از مردم ایران می کند، آمریکا برای رسیدن به سیاست خود اتفاقا فشار به مردم را به عنوان هدف اصلی در نظر گرفته است و باعث شده درآمد ملی ایران کاهش یابد و فشارهای اقتصادی سنگین تر شود.

سابقه جنایت علیه ملت های متعدد

آمریکایی ها هر کس مخالف آنان باشد را تروریست می خوانند اما خود در ۱۰۰ سال اخیر بیشترین حمایت از تروریست ها را کرده و خود بیشترین جنایت را اعمال شده است، حمایت از صدام در کشتار ملت ایران و نسل کشی از شیعیان عراق توسط آمریکا و بعد حمله به عراق و جنایت های متعدد در این کشور را شاید نمونه اخیر و ملموس برای تمام ایرانیان باشد.

جنایت عیله ملت ژاپن با حمله اتمی به هیروشیما و با خاک یکسان کردن این شهر ژاپن، حمایت از نسل کشی مسلمانان در بوسنی، جنایت در کشورهای آسیایی، آفریقا و حتی تحریم های سنگین علیه ونزوئلا و کشورهای همسایه خود نشان از خوی استکباری آمریکا دارد.

موضوع دیگر فلسطین و یمن است که آمریکا از آنان هیچ حمایتی انجام نداده که هیچ بلای جان شان هم شده اما از مردم اوکراین در جنگ با روسیه حمایت کرده که این نوع دوگانگی همیشه در سیاست های آمریکا دیده شده است.

در نهایت باید گفت جمهوری اسلامی با علم و پیشرفتی که آمریکا به دست آورده مخالفتی ندارد اما با نوع نگاه و جنایت های آمریکا، دزدی و غارت منابع کشورهای دیگر و دوگانگی های این کشور در قضیه های متعدد مخالف است.

/انتهای پیام

 

منبع: دانا

کلیدواژه: گروه تروریستی جنایت علیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه در اظهاراتی عنوان کرد هیچ همبستگی میان کشورهای اتحادیه اروپا در مواجه با سیاست بلوک در قبال روسیه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بورل در سخنرانی در دانشگاه آکسفورد گفت: تمامی کشورهای اتحادیه اروپا این ارزیابی (که روسیه تهدیدی برای موجودیت است) را ندارند. برخی کشورهای اتحادیه اروپا می‌گویند که روسیه تهدیدی علیه موجودیت ما نیست و دوست خوبی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اکثریت کشورهای اتحادیه اروپا چنین نظری ندارد اما چندین کشور با چنین دیدگاه پیدا می‌شوند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دوگانگی سیاسی حال حاضر در آمریکا باعث تاخیر نیم ساله در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین در زمان جنگ شده است.

بورل افزود: نیمی از سال زمان زیادی است و می‌تواند به معنای تفاوت در پیروزی یا شکست باشد.

وی در ادامه گفت: موجودیت اوکراین به ما وابسته است. من می‌توانم با قطع کمک‌ها، ۲ هفته‌ای به جنگ پایان دهم. اگر تامین تسلیحات برای اوکراین را قطع کنم، اوکراین نمی‌تواند مقاومت کند، تسلیم خواهد شد و جنگ به پایان می‌رسد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • چالش های اتحادیه اروپا در خاورمیانه چیست؟/ نگاه بروکسل به پرونده هسته ای ایران با اسرائیل متفاوت است/ اتحادیه اروپا می تواند با ایران در مقابله با تهدیدهای مشترک همکاری کند
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • پیام اعتراض دانشجویان آمریکا، پایان دادن به جنایت در غزه است
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی مرتبط با جنگ علیه فلسطینیان را تحریم کرد
  • آمریکایی‌ها درباره حقوق بشر فقط لفاظی می‌کنند
  • ایران ۷ شخص و ۵ نهاد آمریکایی را تحریم کرد
  • تحریم های جدید ایران علیه آمریکا
  • گزارش BBC در باره نیکا شاه کرمی تناقض های متعدد دارد