Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، ارتش پاکستان با اشاره به سفر رسمی اخیر رئیس کمیته ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور به جمهوری اسلامی ایران و دیدار با مقام‌های بلندپایه سیاسی و نظامی، اعلام کرد: تهران و اسلام‌آباد مصمم به ارتقای هرچه بیشتر سطح روابط دوجانبه به ویژه در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

 روابط عمومی ارتش پاکستان روز شنبه با صدور بیانیه‌ای که یک نسخه آن در اختیار دفتر ایرنا در اسلام‌آباد قرار گرفت، اعلام کرد: ژنرال «ندیم رضا» در سفر رسمی به ایران با مقامات مختلف نظامی و سیاسی این کشور از جمله آیت الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: ژنرال ندیم رضا با امیرسرتیپ آشتیانی وزیر دفاع ایران، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش و امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی به صورت جداگانه دیدار کرد.

روابط عمومی ارتش پاکستان افزود: موضوعات مرتبط با منافع راهبردی ایران و پاکستان، وضعیت امنیتی منطقه‌ای از جمله تقویت همکاری‌های امنیتی و دفاعی دوجانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ایران و پاکستان تمایل خود را برای پیشبرد همکاری‌های امنیتی و دفاعی معنادار و طولانی مدت بین دو کشور نشان دادند.

ارتش پاکستان اعلام کرد: مقامات بلندپایه دو کشور اقداماتی را که برای ارتقای سطح و دامنه تعاملات نظامی بین دو کشور اتخاذ شده است را مورد بحث قرار داده و متعهد شدند که به ایجاد روابط عمیق‌تر ادامه دهند.

در جریان این سفر جمهوری اسلامی ایران و پاکستان تاکید کردند که مرز مشترک دو همسایه "مرزهای صلح و دوستی" خواهد ماند.

در بیانیه روابط عمومی ارتش پاکستان آمده است که مقام‌های نظامی ایران عملکرد حرفه‌ای نیروهای مسلح پاکستان و فداکاری آنان در مبارزه علیه تروریسم را مورد تمجید قرار دادند.

این اولین سفر رسمی ژنرال ندیم رضا رئیس کمیته ستاد مشترک نیروهای مسلح پاکستان به جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود. وی اواسط مهرماه سال گذشته در اسلام‌آباد میزبان هیات بلندپایه نظامی کشورمان به ریاست سردار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران بود.

دو سفر رسمی فرمانده فعلی ارتش پاکستان به ایران، سفر اخیر سردار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به اسلام‌آباد، دیدارهای مکرر مقامات ارشد نظامی و امنیتی به ویژه دیدارهای اخیر وزیر امور خارجه و وزیر نیرو پاکستان از تهران، نشان دهنده عزم دو کشور دوست و برادر برای تحکیم بیش از پیش همکاری‌ها در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه‌های دفاعی-نظامی و پیشبرد دیپلماسی نظامی برای همگرایی بیشتر درخصوص مسائل منطقه‌ای است.


انتهای پیام/



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ارتش پاکستان نیروهای مسلح اسلام آباد سفر رسمی دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۵۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «رضا امیری مقدم» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان درباره دستاوردهای مهم اولین سفر رسمی «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان گفت: به پیشنهاد نخست وزیر پاکستان، اسلام آباد و تهران با تاکید بر عزم مشترک خود برای توسعه روابط دوجانبه توافق کردند هر شش ماه در یک کمیته عالی مشترک پیشرفت ها و پیگیری مربوط به توافقات و یادداشت های دوجانبه امضا شده در جریان سفر آقای رئیسی به اسلام آباد را مورد بررسی قرار دهند.
دکتر امیری مقدم افزود: با توجه به عزم مقامات دو کشور برای اجرایی کردن توافقات صورت گرفته امیدواریم مهمترین هدف این سفر که رساندن حجم تجارت دوجانبه به ۱۰ میلیارد دلار در سال است محقق گردد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


سفیر کشورمان در ادامه توافقات و یادداشت های همکاری دوجانبه به امضا رسیده میان ایران و پاکستان را به شرح ذیل اعلام کرد:
۱) موافقتنامه همکاری های امنیتی
۲) موافقتنامه همکاری قضایی در امور مدنی و تجاری
۳) موافقتنامه همکاری در امور دامپزشکی و بهداشت دامی
۴) یادداشت تفاهم همکاری برای ایجاد مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی
۵) یادداشت تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران با وزارت پاکستانی های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی پاکستان
۶) یادداشت تفاهم‌نامه برای تبادل فیلم های سینمایی میان سازمان امور سینمایی و سمعی بصری ایران با وزارت اطلاعات و رسانه‌های گروهی پاکستان
۷) یادداشت تفاهم نامه شناسایی متقابل استاندارد میان سازمان استاندارد جمهوری اسلامی ایران با سازمان استاندارد و کنترل کیفیت پاکستان
۸) یادداشت تفاهم‌نامه همکاری قضایی میان وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران با وزارت قانون و دادگستری پاکستان.

دیگر خبرها

  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه
  • فصل تازه همکاری های امنیتی تهران - اسلام آباد
  • تهران و اسلام آباد؛ فرصت‌های پیش رو برای همکاری
  • سفر رییس‌جمهور باعث تعمیق روابط ایران و پاکستان می‌شود
  • عباس‌زاده: تعمیق و توسعه روابط ایران و پاکستان ضریب امنیت را بالا می‌برد/ سوءتفاهمات بین دو کشور باید برطرف شوند+ فیلم
  • رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • «تبادل ظرفیت‌های متقابل» قدرت تهران و اسلام‌آباد را افزایش می‌دهد