Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@04:55:19 GMT

برگزاری جشن‌های وصال در فارس

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۶۲۰۲

برگزاری جشن‌های وصال در فارس

ایسنا/فارس مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس اعلام کرد که مهمترین برنامه برای گرامیداشت هفته ازدواج، برگزاری جشن وصال در شهرستان‌های مختلف استان است.

حیدر صفرپور با اشاره به برگزاری جشن وصال در شیراز، گفت: هفته ازدواج، در شهرستان‌های مختلف برنامه‌ای تحت عنوان "جشن وصال" برگزار و طی آن از خادمان، خیران، فعالان و همسران جوان، تجلیل به عمل می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از ورزش و جوانان فارس، صفرپور ادامه داد: طی این هفته، در قالب جشن وصال، در استان فارس از ۴۰ زوج قدردانی و ۵۰ فقره جهزیه، به زوج‌ها اهداء خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت: برگزاری کارگاه‌های پیش از ازدواج، ارائه مشاوره‌های رایگان در مراکز تخصصی، برگزاری پویش‌های ازدواج آسان و اقداماتی در فضای مجازی با هدف ترویج ازدواج، بخشی از برنامه‌های این هفته است.

صفرپور با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه جوانان و خانواده با حضور متخصصان و صاحب‌نظران، گفت: شعار امسال این هفته "ازدواج آسان و آسمانی" است؛ لذا برنامه‌هایی متناسب با این شعار، تدوین شده و اجرایی می‌شود.

او گفت: حذف تشریفات و افزایش تسهیلات ازدواج عامل رشد آمار ازدواج، است، به طوریکه براساس بررسی‌ها، حذف تشریفات از مراسم ازدواج در ایام شیوع کرونا و همچنین افزایش میزان تسهیلات ازدواج از مؤلفه‌های افزایش آمار ازدواج در دو سال گذشته بوده است.

صفرپور با اشاره به توجه جدی دولت به مقوله ترویج ازدواج آسان، گفت:: طی بررسی ها و آمار اعلامی از سوی وزارت ورزش و جوانان، اتفاق خوبی در دو سال اخیر رخ‌داده و آمار ازدواج بعد از یک دهه که رو به افول بوده، افزایش پیداکرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی ازدواج جشن وصال ورزش و جوانان جشن وصال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ دبیر علمی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس گفت: این همایش به دلیل اهمیت بعد تجاری خلیج فارس، بازرگانی دریایی و حمل و نقل را محور اصلی خود قرار داده است.

حمید اسدپور بیان کرد: ۱۵۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که یک سوم این مقالات برای ارائه در همایش پذیرفته شده است.

وی گفت: موضوع عمده مقالات دریافت شده متمرکز بر بنادر ایران و روابط تجاری ایران با دیگر کشور هاست.

اسدپور با بیان اینکه همایش بین المللی خلیج فارس در دو روز برگزار می‌شود گفت: روز اول، روز علمی همایش است و روز دوم به عنوان روز فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در روز علمی همایش پژوهشگران داخلی و خارجی به ارائه مقالات می‌پردازند و در روز فرهنگی بازدید از آثار تاریخی استان برنامه ریزی شده است.

دبیر اجرایی همایش هم گفت: برای حضور ۱۰ مهمان خارجی که مقالات ارسالی آنان پذیرفته شده برنامه ریزی شده و قرار است از پژوهشگران کشور‌های عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش میزبانی کنیم.

علی اکبر کیانی افزود: برگزاری مسابقه دو و میدانی، نمایشگاه اسناد تاریخی خلیج فارس و غرفه‌های سنتی از جمله برنامه‌های جانبی این همایش در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت است.

دیگر خبرها

  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • برگزاری دومین همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس
  • اهمیت خانواده و ازدواج برای نسل جوان تببین شود
  • ۳۰۰۰ جوان کهگیلویه و بویراحمد در انتظار وام ازدواج
  • ۳۰۰۰جوان کهگیلویه و بویراحمدی در صف پرداخت وام ازدواج هستند
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • توزیع اعتبارات کهگیلویه و بویراحمد مبنای منطقی ندارد
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج