Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@13:55:45 GMT

سفارت ایران در باکو: تمام مرزهای ایران باز هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۶۷۳۹

سفارت ایران در باکو: تمام مرزهای ایران باز هستند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به دنبال انتشار اخباری در زمینه بسته بودن مرزهای ایران بر  روی گردشگران خارجی و شهروندان کشورهای همسایه، سفارت جمهوری اسلامی ایران در شهر «باکو» پایتخت جمهوری آذربایجان این اخبار را رد کرد و آن‌ها «جعلی» خواند.

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» سفارت ایران در باکو در بیانیه‌ای بدین منظور اعلام کرد که تمامی مرزهای زمینی، هوایی و دریایی ایران بر روی گردشگران خارجی و شهروندان کشورهای همسایه باز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سفارتخانه به ویژه تاکید کرد که تمام مرزهای ایران بر روی شهروندان جمهوری آذربایجان و منطقه خودمختار نخجوان باز هستند. پیشتر گزارش شده بود که مرزهای ایران بر روی گردشگران کشور همسایه جمهوری آذربایجان به دلیل شیوع کرونا بسته شده است.

 در رویدادی  مرتبط با تحولات تهران و باکو، «جیحون بایراموف» وزیر خارجه جمهوری آذربایجان به دعوت «حسین امیرعبداللهیان» وزیر خارجه ایران  و برای نخستین بار در دولت سیزدهم بزودی به تهران سفر خواهد کرد.

وی قرار است در این سفر ضمن رایزنی باوزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با دیگر مقامات کشورمان از جمله آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور  و «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کند.

حسین امیرعبداللهیان و جیحون بایراموف وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان ۲۴ اردیبهشت ماه در یک گفتگوی تلفنی درباره آخرین وضعیت روابط دوجانبه به ویژه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، کنسولی، پارلمانی و اجرای توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور  رایزنی و تبادل نظر کردند و وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در این گفت‌وگو اعلام کرد که بزودی به ایران سفر خواهد کرد.

 حسین امیرعبداللهیان اول دی ماه سال گذشته (۱۴۰۰) سفری یک روزه به باکو داشت و ضمن دیدار با «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان  با همتای خود نیز دیدار و گفت‌وگو کرد. 

 انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: سفارت ایران باکو جمهوری سفارت ایران در باکو مرزهای ایران نخجوان جمهوری آذربایجان مرزهای ایران خارجه جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۶۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی

اخیراً در فضای رسانه‌ای توئیتی مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران بر ساخت سلاح اتمی منتشر شده است. با مروری بر بیانات مقام معظم رهبری در سال‌های مختلف در می‌یابیم که در دکترین دفاعی- امنیتی جمهوری اسلامی ایران چنین رویکردی وجود ندارد و توئیت منتشر شده به هیچ عنوان با بیانات رهبر انقلاب اسلامی و سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی تطابق ندارد.

اینفوگرافی طراحی شده توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی نشان‌دهندهٔ تمام "نه"های رهبر انقلاب به سلاح اتمی است:

دیگر خبرها

  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • وزیر امور خارجه ونزوئلا: ایران همواره حامی حق جهان است
  • تمام «نه»های رهبر انقلاب به سلاح اتمی + عکس
  • (اینفوگرافیک) تمام «نه»‌های رهبر انقلاب به سلاح اتمی
  • سفارت ایران در پاریس فرد مهاجم را بخشید | این هموطن ایرانی تحت القائات فضای ایران هراسی بود
  • چشم‌پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله‌کننده به بخش کنسولی
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است