Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اعلام خبر موافقت دولت با افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون کار، گفت: افزایش حقوق بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی در روزهای آینده تعیین تکلیف می‌شود.   به گزارش تسنیم، سیدنظام موسوی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه‌ای ضمن اعلام خبر موافقت دولت با افزایش حقوق 57 درصدی کارکنان دستگاه‌های اجراییِ مشمول قانون کار گفت: پیش از این هیئت دولت ضریب افزایش حقوق کارکنان دستگاه‌های اجرایی را که مشمول قانون کار هستند 10 درصد اعلام کرده بود که این مصوبه با ایراد هیئت بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین در مجلس مواجه شد و در نهایت دولت با نظر هیئت تطبیق مبنی بر افزایش حقوق 57 درصدی کارکنان دستگاه‌های اجرایی موافقت  کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

    با این حال همچنان تکلیف افزایش حقوق بازشستگان دستگاه‌های اجرایی که مشمول قانون کار هستند، مشخص نشده است و اظهارات اخیر مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه حاکی از این است که با وجود نظر هیئت تطبیق قوانین مبنی بر افزایش حقوق 57 درصدی بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی، هیئت دولت همچنان بر مصوبه خود مبنی بر سقف افزایش حقوق 10 درصدی بازنشستگان اصرار دارد.   سخنگوی هیئت رئیسه ‌مجلس  درباره روند قانونی رسیدگی به این مصوبه به تسنیم، گفت: روال قانونی اینگونه است که وقتی دولت موضوعی را تصویب می‌کند، آن مصوبه به عنوان مصوبه بدوی  به هیئت تطبیق قوانین ارسال می‌شود و در صورتی که از سوی  هیئت تطبیق ایرادی به مصوبه دولت وارد نشود، آن مصوبه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود اما در صورت وجود ایراد، آن مصوبه برای اصلاح به دولت ارجاع داده می‌شود.    وی افزود: در این مرحله هیئت دولت یا ایرادات مطرح شده را اصلاح می‌کند یا اینکه بر مصوبه ابتدایی خود پافشاری می‌کند که درصورت اصرار دولت، مصوبه بار دیگر به هیئت تطبیق باز می‌گردد. در نهایت هیئت تطبیق نیز نظر مشورتی خود را به رئیس مجلس ارسال می‌کند و نهایتاً رئیس مجلس است که نظر نهایی درباره نحوه اجرای مصوبه را به دولت ابلاغ می‌کند.    موسوی درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی، عنوان کرد: هنوز نظر مشورتی هیئت تطبیق در این رابطه اعلام نشده است و احتمالاً در روزهای آینده درباره این مصوبه نیز اطلاع رسانی می‌شود.  تماشاخانه ببینید| ماجرای ضرب و شتم دختر زاهدانی چه بود؟ ببینید| برخورد بار کامیون با ماشین سواری در چین فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کارکنان دستگاه های اجرایی مشمول قانون کار افزایش حقوق هیئت تطبیق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمدهادی احمدی‌طبا شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در روزهای گذشته، بارش باران بسیار خوب در شهرستان اردستان اتفاق افتاد و طبق آمار هواشناسی، میانگین بارش در سال آبی جاری، ۱۴۷ میلی‌متر بوده که ۲۶ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در میانگین بارش شهرستان اردستان، نسبت به بلند مدت با افزایش ۳۵ درصدی مواجه بودیم و جلسه مدیریت بحران در خصوص پیشگیری از خسارات برگزار و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه توجیه شدند.

فرماندار اردستان تصریح کرد: به‌دنبال بارش زیاد باران در نقاط مختلف شهرستان، برخی از معابر و جاده‌ها دچار سیلاب و آبگرفتگی شد که با حضور و رسیدگی مدیریت بحران مشکلات برطرف شده و مسیرهای اصلی جاده‌ها باز است.

احمدی‌طبا خاطرنشان کرد: دو نقطه از مسیرهای روستایی شهرستان اردستان در سیلاب قرار دارد که با همکاری دستگاه‌های مربوطه، این مسیرها نیز به‌زودی باز خواهد شد.

وی با بیان اینکه هنوز خسارت دقیق مشخص نیست، ادامه داد: خسارت‌های وارد شده در بخش راه و جاده‌ها حدود ۴۰ میلیارد تومان، بخش کشاورزی ۷ میلیارد تومان و ساختمان‌ها حدود ۵ میلیارد تومان بوده است.

فرماندار اردستان با بیان اینکه در مجموع حدود ۵۲ میلیارد تومان خسارت وارد شده، اضافه کرد: در این چند روز تمام دستگاه‌های شهرستان در آماده‌باش کامل بودند و باز هم اگر هشدار هواشناسی اعلام شود، آماده‌باش کامل خواهیم داشت.

کد خبر 6089377

دیگر خبرها

  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید
  • بوتسوانا درخواست انگلیس برای توافق ضد مهاجرتی را رد کرد
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • افزایش ۲۶ درصدی بارش در اردستان نسبت به سال آبی جاری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • مطالبات دولتی شهرداری قم پرداخت نشد
  • در صورت مساوی بودن امتیاز، تفاضل گل تعیین‌کننده است
  • قنبرزاده: باشگاه‌ها برای بیانیه‌نویسی مسابقه گذاشته بودند
  • طرح دولت انگلیس برای اخراج پناهجویان به رواندا قانون شد
  • افزایش حقوقها مطابق قانون و هزینه‌های سبد خانوار نیست