Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ رشید داودی در صفحه اینستاگرام خود ضمن انتشار کلیپی نوشت: مدتی است که سرود عاطفی سلام فرمانده با آهنگ و ریتمی جذاب و اجرایی هنرمندانه توانسته است که مورد اقبال جمع کثیری از مردم بویژه نسل جوان و نوجوان قرار گیرد.

تردیدی نیست که نیاز به تولید آثار فاخرِ متناسب برای این نسل، به روشنی احساس می‌شد که متاسفانه سالهاست که مغفول مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

و در چنین خلأ بزرگی است که گاهی برخی تولیدگران آثار سخیف و مبتذل توانستند تولیدات نامطوب خود را به این نسل عرضه کرده و قالب نمایند. و آثار زیانبار این قبیل تولیدات سخیف بر کسی پوشیده نیست.

حال که مسئولان امر پس از سالها غفلت و نادیده‌انگاری این خلأ بزرگ بویژه در حوزه‌ی تولید آثار موسیقیایی، حرکتی نو را آغاز کرده‌اند نباید فراموش کنند که هر تولید و اثری که با اقبال مواجه می‌شود، لزوماً اثری مطلوب و موفق نیست بلکه چه بسا صرفاً خلأ موجود را پر کند.

متولیان امور باید توجه داشته باشند اثر فاخر، اثری است که علاوه بر ضرب‌آهنگ و ریتم مطلوب باید دربردارنده‌ی متون قوی و جامع، و مضامین درست و فاخر باشد.

امری که متاسفانه در تولید سرود سلام فرمانده تاحدودی از آن غفلت شده است. وبسیاری بر آن توجه و تنبه داده‌اند. چنان‌که یکی از مهمترین خلأهای موجود در این سرود ملی ـ مذهبی، نادیده انگاشتن نام و نشانِ نماد اصلی جمهوری اسلامی یعنی مرحوم امام خمینی است.

پس از آنکه زمزمه‌ی این سرود در سطح ملی فراگیر شد و مسئولان اراده کردند که آنرا به عنوان یک بسته‌ی فرهنگی مورد تایید جمهوری اسلامی به خارج از مرزها صادر کنند (که با توجه به ریتم و آهنگ خوب و جذاب آن، می‌شد انتظار توفیق نسبی آنرا داشت،) انتظار بجایی بود که پس از تذکرات و تنبهات بسیاری از دلسوزان نسبت به لزوم تقویت شعر وجبران نواقص آن، اقدام می‌شد اما متاسفانه تاکنون چنین اصلاحی صورت نگرفته است.

اما جای بسی خرسندی است که اگرچه مسئولان فرهنگی ذی‌ربط درجمهوری اسلامی نسبت به اصلاحات این سرود اهمال کردند اما شاهدیم که اجرای این سرود در برخی از کشورها، در ضمن برگردان و ترجمه‌ی آن به زبان‌های دیگر، توأم با اقدامات خوب وشایسته‌ای در جهت اصلاح و تقویت مضمون آن همراه شده است.

بی گمان یکی از بهترین مضامین و فاخرترین شعرهایی که برای این سرود نوشته شد، نسخه‌ی لبنانی آن (سلام یا مهدی) است که روز گذشته در شهر صور در جنوب لبنان به اجرا درآمد که در کنار مضمون ارزنده ومطلوب، و شعر فاخر این سرود در وصف امام زمان(عج)، ذکر نام و تنبّه بر خط امام و تاکید بر تجدید پیمان با ایشان نیز دیده می‌شود که نشان از درک درست و عمیق متولیان تولید این اثر فاخر، نسبت به چگونگی بهره‌مندی از سرمایه‌های نمادین که بسان پرچم‌های هویتی یک ملت هستند، دارد.

گویی آنان که بیرون از این مرزها هستند نسبت به کسانی که بر سر سفره انقلاب و نظام امام نشسته‌اند، درک درست و دقیق‌تری از حقیقت جمهوری اسلامی دارند و بر ضرورت حفظ و حراست از نماد و پرچم هویت آن اهتمام می‌ورزند.

به امید آنکه مسئولان فرهنگی ما نیز با درک اهمیت این قبیل نکات لازم و ضروری، و اصلاح نواقص و ضعف‌ها، بر غنای کارهای تولیدی خود بیفزایند و به تولید آثاری فاخر و درست (در شکل و مضمون) همت گمارند.

حجم ویدیو: 6.38M | مدت زمان ویدیو: 00:00:32 دانلود ویدیو

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا امام خمینی سلام فرمانده سرود سلام فرمانده افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم

به گزارش خبرنگار مهر، اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی با حضور عوامل فیلم، قربانعلی طاهر فر (کارگردان) تورج الوند و علی استادی عصر دیروز در سینما ساحل اصفهان برگزار شد.

طاهرفر با قدردانی از استقبال مردم هنرپرور و هنر دوست اصفهان اظهار کرد: همه جای ایران سرای من است یک شعار نیست و مردمی که دغدغه دریاچه ارومیه را دارند قطعاً برای خشکی زاینده رود هم ناراحت هستند و دغدغه دارند.

وی ادامه داد: دو تیم سپاهان و تراکتور جنگنده هستند و این وجه اشتراک مردم اصفهان و مردم ارومیه است.

کارگردان فیلم آپاراتچی در مورد فیلم گفت: این فیلم در مورد آدم‌های عاشق است و از اینکه آن را برای تماشا انتخاب کردید قدردانی می‌کنیم.

شایان ذکر است که دو اتفاق بزرگ در حاشیه اکران مردمی فیلم آپاراتچی در اصفهان رخ داد.

حجت الاسلام ایرانپور امام جمعه شهر هرند اصفهان به دلیل بازتاب سکانس‌های از نماز جمعه برای اولین در سینمای ایران از آقای طاهرفر کارگردان فیلم آپاراتچی و آقای استادی به دلیل ایفای نقش امام جمعه با اهدای لوح تقدیر تجلیل کردند.

همچنین اجرای گروه سرود در سالن با سرود «بابا خون داد» لحظاتی از فیلم را تداعی کردند و امام جمعه شهر هرند با اهدای لوح نیز از عوامل به خاطر بازتاب گروه سرود و فعالیت‌های جانبی و مردمی تجلیل کردند.

کد خبر 6089676

دیگر خبرها

  • دیدار مدیران مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان+تصاویر
  • استقبال شاعر «سلام فرمانده» از غزل رهبر انقلاب
  • شاعر سلام فرمانده به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت
  • اکران مردمی آپاراتچی در اصفهان با حضور عوامل فیلم
  • کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • مسئولان نسبت به ایمنی راه‌ها توجه بیشتری داشته باشند
  • مسئولان بسترهای حضور مردم برای مشارکت در تولید را فراهم کنند
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • پیش‌بینی امام خمینی (ره) از سرکوب‌ها در آمریکا: آنها تحمل آشفتگی خوابشان را ندارند