Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن گفت: بازدید سفیر آمریکا از استان های حضرموت و المهره نشانه تلاش این کشور برای تسلط بر میدان های نفتی و بنادر جنوبی کشور است.

به گزارش ایران اکونومیست به نقل از شبکه المسیره، عبدالعزیز صالح بن حبتور روز شنبه افزود: این اقدام تاکیدی بر حمایت مستقیم و کامل آمریکا از متجاوزان به یمن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: حضور سفیر آمریکا در حضرموت و المهره اقدامی در راستای تلاش آمریکا برای تسلط بر ثروت ها و منابع یمن و استفاده از جایگاه راهبردی کشور در جهت خدمت به منافع واشنگتن و ایجاد فتنه و به وخامت کشاندن بیشتر اوضاع ساکنان این مناطق است.

بن حبتور بر اهمیت پشتیبانی از مقاومت مردمی در این استان ها برای مقابله با طمع ورزی های استعمارگرانه به عنوان بهترین شیوه مبارزه با اشغالگران و مجبور کردن آن ها به خروج از خاک یمن تاکید کرد.

استیون فاگین سفیر آمریکا در یمن که مقیم ریاض است روز دوشنبه ۶ تیرماه به دو استان حضرموت و المهره تحت اشغال امارات و عربستان در شرق یمن سفر و با برخی مسئولان محلی دیدار و گفت و گو کرده بود.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: جنگ یمن ، واشنگتن ، یمن

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: جنگ یمن واشنگتن یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۸۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ

طبق گزار شبکه الجزیره، «مصطفی مدبولی» نخست وزیر مصر گفت: حمله به منطقه رفح در جنوب نوار غزه، موضوع فلسطین را نابود می‌کند و به آوارگی کامل ساکنان فلسطین منجر می‌شود.

مدبولی اضافه کرد: جهان چگونه می‌تواند به تشکیل کشور مستقل فلسطین بدون وجود ملت فلسطین راضی شود.

وی گفت: زمان آن فرارسیده است که جامعه جهانی، حق ملت فلسطین را در داشتن کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

نخست وزیر اردن نیز گفت: نسبت به انجام هر اقدامی از سوی اسرائیل که زمینه ساز کوچ اجباری یا داوطلبانه فلسطینی‌ها شود، هشدار می‌دهیم، زیرا این اقدام، فلسطین را نابود می‌کند.

«بشرخصاونه» اضافه کرد: انتقال داوطلبانه و یا اجباری فلسطینی ها، نقض توافق‌های صلح (سازش) میان اسرائیل و کشور‌های عربی است و ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهیم.

نخست وزیر و وزیر خارجه قطر نیز خواستار آتش بس فوری در نوار غزه، توقف حملات، آزادی اسیران و تامین کمک‌های انسانی برای ساکنان این منطقه شد.

«محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» افزود: برجسته‌ترین چالش در مقابل برقراری صلح در خاورمیانه، ناکامی جامعه جهانی در حل و فصل موضوع فلسطین است.

وی اضافه کرد: باید همه درگیری‌ها و اختلاف‌ها از مسیر مسالمت آمیز حل و فصل و از ورود منطقه به جنگ جلوگیری شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور