Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-06@20:22:30 GMT

ترکیه مواضع ارتش سوریه در شمال حلب را هدف قرار د

تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۸۰۶۴

ترکیه مواضع ارتش سوریه در شمال حلب را هدف قرار د

مواضع ارتش سوریه در شمال حلب امروز (شنبه)، هدف حمله توپخانه‌ای و راکتی ارتش ترکیه قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، محل استقرار ارتش سوریه در روستای مرزی «مرعناز» در شمال حومه حلب، هدف حملات راکتی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه قرار گرفت.

شبکه خبری المیادین گزارش داد که صدا‌های انفجار بسیار شدیدی در این منطقه شنیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه قصد دارد حمله به شمال سوریه را ناگهانی انجام دهد.

کارشناسان معتقدند که هدف قرار گرفتن مواضع ارتش سوریه، به احتمال فراوان برای عقب راندن آن‌ها از مناطق درگیری در شمال سوریه انجام می‌گیرد.

نیرو‌های ترکیه امروز همچنین مناطق مسکونی در حومه شمالی الرقه را با توپخانه هدف قرار دادند که در نتیجه آن، خسارت به اموال و دارایی‌های ساکنین وارد شد.

خبرگزاری سانا به نقل از منابع محلی در شمال سوریه گزارش داد که نیرو‌های ترکیه مستقر در نوار مرزی، اطراف روستای اعیوه و جاده بین المللی ام ۴ در حومه شمالی الرقه را با توپخانه سنگین هدف قرار دادند.

رجب طیب اردوغان چند روز پیش در سخنانی اعلام کرد: منطقه در امتداد ۳۰ کیلومتری مرز‌های جنوبی ترکیه، برای ما منطقه امنیتی محسوب می‌شود و نمی‌خواهیم کسی در این منطقه ما را آزار دهد، لذا اقداماتی را در این رابطه اتخاذ کرده‌ایم و عملیات جدیدی را انجام خواهیم داد.

وی افزود: ما هرگز اجازه نمی‌دهیم در مرز‌های جنوبی مان گذرگاه‌های تروریستی ایجاد شود و در همین راستا کمربند امنیتی در شمال سوریه را تکمیل خواهیم کرد.

بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نیز اعلام کرده است که دمشق در سطح رسمی و مردمی در برابر هر گونه عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه مقاومت خواهد کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ترکیه ارتش سوریه شمال سوریه هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۸۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه شبکه خبری المیادین، بشار اسد رییس جمهور سوریه طی سخنانی تاکید کرد که مواضع این کشور از زمان آغاز آرمان فلسطین در سال ۱۹۴۸ ثابت بوده و حتی یک لحظه و تحت هیچ شرایطی تغییر نکرده است.

وی اظهار داشت که سوریه بدون تردید تمام آنچه را که لازم بوده و در حد امکانات این کشور بوده به فلسطینیان و عناصر مقاومت ضد اسراییل تقدیم کرده است.

اسد تاکید کرد که مواضع دمشق نسبت به مقاومت و موضع‌گیری‌های آن نه تنها هیچ تغییری نکرد، بلکه عمق و گسترش بیشتری پیدا کرده و حوادث و تحولات نشان می‌دهد که کسی که قدرت تصمیم‌گیری ندارد، آینده‌ای نیز نخواهد داشت و کسی که قدرت ندارد هیچ ارزشی در این دنیا ندارد و کسی که برای رسیدن به وطن خود مقاومت نمی‌کند، شایسته داشتن وطن نیست.

رییس جمهور سوریه با اشاره به جانبداری کورکورانه دولت‌های غربی از صهیونیست‌ها تاکید کرد که این موضوع تازه‌ای نیست. وی اشاره کرد که تسلیم شدن گرچه می‌تواند احساس کاذب و موقت امنیت و چه بسا قدرت به انسان بدهد، اما نمی تواند تضمین کننده بقای تسلیم شدگان باشد. در این صورت[تسلیم در برابر دشمن] دیگر تاریخ مصرف این اشخاص و دولت‌ها به پایان می‌رسد و وقتی تاریخ مصرف آنها به پایان برسد، این کشورها ویران شده و دچار فروپاشی و نابودی می‌شوند.

کد خبر 6096858

دیگر خبرها

  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک/ حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • اعلام تخلیه ساکنان شرقی رفح برای حمله اسرائیل/حملات شدید حزب الله به مواضع نظامی اسرائیل با 70 موشک
  • گزارشی از حملات توپخانه‌ای اشغالگران به حومه درعا در سوریه
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • بشار اسد: موضع سوریه در مورد فلسطین تغییر نکرده است
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه
  • بشار اسد: موضع سوریه هرگز در مورد فلسطین تغییر نکرده است 
  • عبدالفتاح البرهان برای تشییع جنازه پسرش به آنکارا رفت
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس