Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارکنان فرودگاه‌ شارل دوگل پاریس برای سومین روز متوالی دست به اعتصاب زدند و باعث شدند تا اختلال‌هایی در حمل‌و نقل بار مسافران و همچنین لغو پرواز‌ها انجام شود.

به نقل از فرانس ۲۴، این کارکنان همچنین اعلام کردند قصد دارند که از ۸ تا ۱۰ ژوئیه در فرودگاه اصلی بین‌المللی پایتخت فرانسه دست به اعتصاب بزنند تا بر مطالبات پرداختی خود فشار بیاورند، و این به معنی اختلال بیشتر برای مسافران در اوایل تابستان سال جاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اعتصاب کنونی روز پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و تا امروز ادامه داشته است، البته اداره هواپیمایی کشوری فرانسه (DGAC) اعلام کرد که انتظار می‌رود شاهد اختلالات کمتری باشند.

به دلیل این اعتصاب، مقامات هواپیمایی ۱۷ درصد از پرواز‌های به خارج از فرودگاه‌های پاریس را در روز جمعه را لغو کردند و ۱۴ درصد دیگر در هم روز شنبه لغو شدند.

این نهاد فرانسوی از خطوط هوایی خواسته است از هر ۵ پروازِ بین ساعت ۷ صبح تا ۲ بعدازظهر در پاریس در روز شنبه، یک پرواز را لغو کنند، این در حالیست که روز گذشته بنا بود از هر ۶ پرواز یکی لغو شود.

یک مقام فرانسوی به رویترز گفت که گروه فرودگاه‌های پاریس (ADP) به کارکنان پیشنهاد کرده بود در صورت موافقت با پایان اعتصاب در روز جمعه، ۴ درصد افزایش حقوق بدهد، اما آنها این پیشنهاد را رد کردند، او همچنین افزود: «اغلب کارکنان فکر می‌کنند که این پیشنهاد به اندازه کافی خوب نیست. آن‌ها به مدیریت اعتماد ندارند. ما به مدیریت از تصمیم کارگران برای اعتصاب از ۸ تا ۱۰ ژوئیه خبر دادیم.»

همچنین فرنس ۲۴ اعلام کرد که کارکنان و پیمانکاران فرعی فرودگاه‌های پاریس اعتصاب‌های دیگری را هم برای ۱۳ تا ۱۷ جولای برنامه‌ریزی می‌کنند.

این در حالیست که منابع خبری می‌گویند خطای فنی امروز باعث گیر افتادن هزار و ۵۰۰ بار مسافر در فرودگاه «شارل دوگل» فرانسه شد و خطوط هوایی در حال تلاش برای تحویل چمدان به مسافران در سراسر جهان هستند.

شرکت بهره برداری فرودگاه شارل دوگل اعلام کرد که سیستم مرتب‌سازی چمدان فرودگاه روز جمعه دچار نقص فنی شد و ۱۵ پرواز بدون چمدان انجام و حدود هزار و ۵۰۰ چمدان هم در فرودگاه باقی ماند.

اپراتور این شرکت گفت که این فرودگاه به طور کلی حدود هزار و ۳۰۰ پرواز را در روز جمعه انجام داده است.

هفته گذشته همزمان با گسترش اعتراضات کارگران در کشور‌های مختلف اروپایی به پایین بودن حقوق و دستمزدها، موجی از اعتصاب‌ها در بخش هواپیمایی قاره اروپا آغاز شده است.

کارکنان بخش هواپیمایی در انگلیس، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا اعتصابات خود را آغاز و تقاضا کرده‌اند که کارفرمایان در این کشور‌ها شرایط کار را بهبود ببخشند و حقوق و دستمزد‌ها را افزایش دهند. در روز‌های اخیر به علت کمبود پرسنل در فرودگاه‌ها، صد‌ها پرواز در شهر‌های مختلف اروپا لغو شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اعتصاب سراسری اعتصاب در فرانسه اخبار اروپا اعتراضات کارگری فرودگاه ها روز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۸۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها

  • تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان
  • تغییر مسیر پرواز تهران-زاهدان-مشهد
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • اعتصاب کارکنان راه آهن هلند
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه اصفهان در روز پنجشنبه ششم اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برقراری پرواز و افزایش ظرفیت صندلی با نرخ مصوب
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه
  • اعتصاب در بزرگترین فرودگاه انگلیس
  • برنامه پرواز‌های پنجم اردیبهشت ۱۴۰۳ در فرودگاه اصفهان