Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه نهادهای عمومی و انقلابی غیردولتی در طول ۴۰ سال گذشته بیشترین اثرگذاری را در اشتغالزایی و کمک به اقشار آسیب پذیر جامعه داشته اند، تصریح کرد: این نهادها توانسته اند خارج از سیستم و دیوان سالاری اداری بهترین تصمیمات را با کمترین هزینه،‌بهترین شیوه و در کمترین زمان برای کشور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد مخبر صبح امروز(شنبه) همزمان با هفته ازدواج و در مراسم اهدای بیست و یک هزارمین سری جهیزیه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)‌ که با عنوان پویش ملی احسانه برگزار شد ، با اشاره به امکانات و ثروت طبیعی فراوان کشور تاکید کرد: کمتر کشوری در دنیا سراغ داریم که با سرمایه گذاری چند میلیارد دلاری در ظرف شش ماه نه تنها بازگشت سرمایه داشته باشد بلکه به سودآوری نیز برسد و این مزیت ها در بخش های مختلف مثل نفت، معدن و دریا وجود دارد که می توان با برنامه ریزی مناسب و اتخاذ اقدامات لازم مشکلات کشور در این حوزه حل شود.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه یکی از وظایف و تلاش های مهم نهادهای عمومی و غیرانقلابی باید بازگرداندن دارایی های غیرمولد کشور به چرخه اقتصاد و مردم باشد، گفت: تا کنون نهادهای عمومی و غیردولتی نقش پر رنگی در اشتغال زایی خرد و خانگی داشته اند اما باید یک گام فراتر رفته و مشارکت دادن و سهیم شدن مردم در صنایع پایین دستی و صنایع بزرگ کشور را تسهیل کنند.

مخبر با اشاره به اینکه نقدینگی مردم باید به سمت سرمایه گذاری در پروژه های کلان اقتصادی کشور هدایت و مدیریت شود، خاطر نشان کرد: نقدینگی مردم باید به فرصتی برای رشد و توسعه اقتصادی کشور تبدیل و همچنین زمینه های یک سرمایه گذاری مطمئن برای مردم از طرف دولت فراهم شود.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: تضمین سرمایه گذاری از طرف دولت برای مردم و بخش خصوصی باید به گونه ای باشد که اگر در میانه راه سرمایه خود را طلب کنند، دولت این مبالغ را در کمترین زمان و حتی با اصل سود به آنان بازگرداند.

وی تصریح کرد: باید بستری برای سرمایه گذاری در کشور ایجاد شود که به سرعت مشکلات خانواده هایی که با مشکلات اقتصادی مواجه هستند حل شود که البته دولت برنامه هایی جدی و سریع برای حل مشکل فقر در کشور دارد.

مخبر با تاکید بر اینکه اجرای طرح حذف ارز ترجیحی از اهداف اصلی دولت برای حذف فقر در کشور است، گفت: در سال گذشته ۳۶۰ هزار میلیارد تومان یارانه در کشور اختصاص داده شد اما این توزیع یارانه به گونه ای بود که طبق آمار ۲۰ میلیون نفر در کشور از این یارانه  دولت در سال گذشته کمترین استفاده را بردند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به الزامات قانونی اجرای حذف ارز ترجیحی ادامه داد: علاوه بر این موضوع، شرایط جهانی به گونه ای بود که ۳۰ درصد نیاز مردم جهان به کالاهای اساسی افزایش یافته و ۱۸ درصد تولید آنها کاهش یافته بود و همین امر باعث شد تا کشورهای بزرگ اقتصادی ذخایر خود را تا ۳۰ درصد افزایش دهند.

وی افزود: از سوی دیگر برخی از کشورهای همسایه از یارانه اختصاصی دولت جمهوری اسلامی به کالاهای اساسی بیشترین استفاده را می بردند و سیل صادرات و قاچاق کالاهای اساسی که با هزینه دولت و مردم ایران برای کالاهای اساسی تولید شده به کشورهای همسایه روانه شده بود.

مخبر خاطر نشان کرد: اجرای طرح حذف ارز ترجیحی اولین حلقه از اصلاحات اقتصادی کشور بود و  البته دولت در صدد است با ایجاد خلق ثروت و اشتغال زایی مشکلات زندگی طبقات آسیب پذیر جامعه را در اسرع وقت حل کند.

مخبر در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک آغاز ماه ذالحجه و همچنین ازدواج با برکت حضرت امیر المومنین(ع) و حضرت فاطمه(س) گفت: مقاطع مختلف ازدواج و زندگی این دو عزیز می تواند درس بزرگ و یک راهنما برای همه مقاطع زندگی و حل مشکلات و گرفتاری انسان ها باشد.

وی تاکید کرد باید نسخه ای عملیاتی از زندگی ائمه به ویژه حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) برای گره گشایی از زندگی مردم تهیه شود.

معاون اول رییس جمهور همچنین به چگونگی ازدواج و تهیه لوازم آغاز زندگی مشترک آنان اشاره و تاکید کرد: انجام مسئولیت اجتماعی نقطه برجسته زندگی این دو بزرگوار است که از همان آغاز زندگی و کمک به مستمندان خود را نشان داد که باید نهادهای انقلابی و غیردولتی نیز با تاسی به زندگی آنان راهنمایی های لازم را برای کمک به مردم فراهم کنند.

مخبر همچنین از تلاش های ستاد اجرایی فرمان و کمیته امداد امام خمینی(ره) در راستای تامین جهیزیه برای زوج های جوان در مناطق کم برخوردار کشور قدردانی و از سامانه ملی جهیزیه ایران و سامانه احسانه رونمایی کرد و با توضیحات مسئولان در جریان روند خدمت رسانی این سامانه به زوج های جوان به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه و فرایند ثبت نام وام جهیزیه کالای ایرانی قرار گرفت.

در ادامه این مراسم مخبر به صورت نمادین رسید تحویل بیست و یک هزارمین سری جهیزیه به زوج های جوان و خانواده های مناطق کم برخوردار را امضا کرد.

در این مراسم معاون اول رییس جمهور در ارتباط ویدئو کنفرانس با یکی از استان های کشور گزارشی از اقدامات انجام شده در پویش ملی احسانه دریافت و تاکید کرد: امیدواریم به نقطه ای برسیم که هیچ زوج جوانی در کشور برای تهیه لوازم ازدواج و جهیزیه دچار مشکل نباشد.

لازم به ذکر است در پویش ملی احسانه، ۲۰۰۰ جهیزیه به زوج های جوان مناطق کم برخوردار و همچنین  ۲۰۰۰ جهیزیه به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) که به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انجام شده است، با حضور دکتر مخبر اهدا شد.

در این مراسم که رئیس کمیته امداد امام خمینی نیز حضور داشت ، عسگری معاون اجتماعی و امور استان های  ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با اشاره به اینکه ۲۰۰۰ جهیزیه در سال جاری در استان های سراسر کشور به صورت متمرکز تا قبل از ایام محرم و صفر توزیع می شود گفت: با تلاش های ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و با اهدای این  ۲۰۰۰ جهیزیه از محل ستاد به کمیته امداد تا کنون ۲۱ هزار جهیزیه به زوج های جوان در مناطق کم برخوردار اهدا شده و در عین حال برای فرزند آوری زوج های جوان در بنیاد ۱۵ خرداد برنامه ریزی های لازم انجام شده است.

وی با اشاره به فرایند کاری سامانه ملی جهیزیه ایران افزود: با تلاش های معاون اول رییس جمهور و پس از تصویب در هیئت دولت این سامانه برای کمک به فریضه ازدواج در کشور عملیاتی می شود تا جایی که با حفظ کرامت خانواده های آسیب پذیر می توانند با انتخاب اقلام جهیزیه های مورد نظر خود را از کالاهای ایرانی درب منزل تحویل بگیرند و پیش بینی می شود با ادامه این طرح ۱۰۰ هزار جهیزیه به زوج های جوان تقدیم شود.

معاون اول رئیس جمهور در حاشیه این برنامه با تسلیت مجدد به خانواده های کشته شدگان در زلزله بندر خمیر در استان هرمزگان تاکید کرد: در همان ساعات ابتدایی در تماس تلفنی با استاندار هرمزگان دستورات لازم برای رسیدگی به مصدومان و رسیدگی به ابعاد حادثه و جبران خسارت های وارده صادر شده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا فقر نقدینگی محمد مخبر افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا جهیزیه به زوج های جوان معاون اول رییس جمهور مناطق کم برخوردار ستاد اجرایی فرمان کالاهای اساسی سرمایه گذاری اقتصادی کشور ۲۰۰۰ جهیزیه کمیته امداد آسیب پذیر امام ره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۸۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود

جواد هروی، سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین درباره محور جلسه اخیر این حزب گفت: روز پنجشنبه اجلاسیه شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه و دفتر سیاسی با حضور روسای شعب استان‌های حزب اعتدال و توسعه، واعظی، جنتی و نوبخت برگزار شد. در این جلسه برنامه‌های حزب در سال جاری مطرح شد. یکی از محورها به این ترتیب بود که تاکید حزب بر این است که همه دستگاه‌های اجرایی کشور باید به سمت رفع اختلافات داخلی گام بروند، به عبارت دیگر به سمتی برویم که بتوانیم نسل جوان را بیشتر به خودمان جذب کنیم و بر وفاق ملی دامن بزنیم. استراتژی حزب اعتدال و توسعه در سال جدید استفاده از همه ساز و کارهای مدنی برای بهبود اوضاع کشور است و حزب اعتدال و توسعه هم سعی می‌کند در تحولات جاری داخل و خارج از کشور نقش‌آفرینی داشته باشد و ما همچنان تاکید می‌کنیم که با هر گونه ساختارشکنی مخصوصا در زمینه سیاسی مخالف هستیم و همچنان بر راهکارهای مدنی و غیر خیابانی و اعتراضات خیابانی تاکید داریم و زمانی که همه می‌دانیم، هیچ امیدی به خارج از کشور نیست باید به سمت وحدت آفرینی حرکت کنیم.

وی افزود: مقوله انتخابات ریاست جمهوری و شوراها برای ما اهمیت دارد، مخصوصاً اگر حاکمیت اندکی نرمش نشان دهد و با این نرمش در بحث انتخابات ریاست جمهوری شاهد توفیقات باشیم و اگر غیر از این باشد، مجدداً شاهد کاهش حضور مردم خواهیم بود و شاید این بار مردم نسبت به دفعات قبل مشارکت پایین‌تری داشته باشد. حزب اعتدال و توسعه تلاش دارد به صورت شفاف مردم را برای مشارکت در بهبود شرایط کشور دعوت کند و از هر گونه سخن رادیکال و تنش‌زا پرهیز می‌کند، در حقیقت حزب اعتدال و توسعه تلاش دارد که با عقلانیت به نقد وضع موجود در عرصه سیاست داخلی بپردازد.

هروی همچنین تصریح کرد: دومین محور که در جلسه روز پنجشنبه حزب اعتدال و توسعه برگزار شد، سیاست خارجی است. هنگامی که احساس می‌کنیم غرب و شرق همگی برای توسعه کشور مانع‌تراشی می‌کنند باید باهم به وحدت و تنش‌زدایی بپردازیم، در غیر این صورت نتیجه‌ای نخواهد داد. در سیاست خارجی اعتقاد بر این داریم که باید درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود، کما اینکه کشوری مانند عراق در همین روزهای اخیر با تولید بیش از ۴ میلیون بشکه نفت توانسته بسیاری از مشکلات اقتصادی خود را حل کند اما ما همچنان با بسته بودن و انزوای سیاسی در عرصه جهانی، دچار مشکلات اقتصادی هستیم.

برخورد خیابانی با حجاب بی‌تدبیری است

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه ادامه داد: سومین محور و شاید اصلی‌ترین بحثی که در اجلاسیه حزب اعتدال و توسعه مطرح شد، تحلیل وضع داخلی بود. ما همه جناح‌های سیاسی باید نشان بدهیم ایران عامل ثبات منطقه خاورمیانه است اما در این میان که در حال کشمکش اسرائیل و قدرت‌ها هستیم، جریحه‌دار کردن افکار عمومی خطا است، در حالی که کشورهای منطقه در حال توسعه و پیشرفت هستند، اینکه ما به مجادلات داخلی و تحریک جوانان مبادرت کنیم، کاملاً از روی بی‌تدبیری است. تشویش اذهان، ایجاد ناامیدی و رعب و وحشت بین نسل جوان، آن هم در خیابان‌ها و با حرکت‌هایی مانند برخورد با حجاب، منجر به ایجاد نا امیدی در کشور می‌شود که این نشانه بی‌تدبیری است.

هروی اظهار کرد: اما آنچه در مورد وضعیت داخلی وجود دارد این است که دولت سیزدهم به دست اندازی در بخش خصوصی رو آورده و به جای درآمدزایی به سمت کسب درآمدهای بیشتر از مردم می‌پردازد که این امر شایسته و بایسته مردمی که همه چیز خود را برای نظام دادند، نیست. به عبارت دیگر مشکل اول کشور حجاب نیست بلکه ایجا روح همدلی و امید و رفع مشکلات معیشتی مردم است.

وی با اشاره به برخورد دولت با فساد ابراز کرد: نکته دیگر ارجحیت منافع ایدئولوژیک بر منافع ملی است. متاسفانه احساس می‌شود اقلیتی از نظام حاکمیت به دنبال این هستند که مباحث ایدئولوژیکی یا نگرش‌های افراطی مذهبی را بر منافع ملی ترجیح بدهند ، که این امر موجب شده اشکالات اساسی در نحوه برخورد با مردم مانند برخوردهای شکل بگیرد، که این رفتارها کاملاً از سر بی‌تدبیری است. نکته بعدی مربوط به ناکارآمدی مدیران دولت سیزدهم است که متاسفانه در همه اضلاع دولت مشاهده می‌شود، چنانچه شایسته‌سالاری رنگ باخته و نظام مسئولیت‌سپاری دچار خدشه شده است.

هروی همچنین افزود: نکته پایانی که همه اعضای حزب و دبیرکل بر آن تاکید داشتند، مربوط به فساد و تبعیضی است که در جامعه وجود دارد. امروز برخورد دوگانه در سطح جامعه انجام می‌شود و این برخورد منجر به دلسردی و ناامیدی مردم شده است. درحقیقت به نظر می‌رسد که با عاملان فساد مدارا می‌شود ، مماشات با مفسدان در سطوح مختلف و در مباحث اقتصادی و عقیدتی منجر به این امر شده که مردم دچار یاس دینی و ناامیدی شوند که متاسفانه این مورد برای بهبود شرایط کشور مناسب نیست.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر این در حالی که با جوانان برخوردهای خیابانی تحت عنوان حجاب و برخورد با منتقدین، افرادی که در روزنامه‌ها سخن می‌گویند و شرایط سیاسی و آرای دولت را نقد می‌کنند، برخلاف آن چیزی است که باید انجام شود. لذا از این برخورد دوگانه که با عاملان فساد مماشات می‌شود اما با جوانانی که نقادی می‌کنند برخورد می‌شود، را حزب اعتدال و توسعه محکوم می‌کند و خواهان تدبیر نظام حاکمیت در قبال این قضیه است.

هروی در رابطه با برنامه حزب اعتدال و توسعه برای مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم، یادآور شد: در این مورد در کل کشور تلاشی آغاز کردیم و امیدوارم بتوانیم در بین نامزدهایی که به مرحله دوم رسیدند افرادی که عضو نیروها و یا هواداران حزب اعتدال و توسعه هستند، کمک می‌کنیم که بتوانیم حداکثر نیروهای اعتدالی را در این مرحله از انتخابات در مجلس داشته باشیم. همچنین در مورد فراکسیون تلاش‌هایی را در مجلس آغاز کردیم و امیدواریم فراکسیون با تمایلات اعتدالی شکل بگیرد.

۲۷۲۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899876

دیگر خبرها

  • توسعه تجارت انرژی در کنار پیوستن به بریکس و شانگهای زمینه‌ساز رشد اقتصادی کشور شد
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند