Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده و منتقد سینما گفت: شهر اصفهان صلاحیت خود را برای برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان ثابت کرده و برگزاری این رویداد هنری در شهری دیگر، به ضرر سینمای کودک خواهد بود.

سیاوش گلشیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیست و دو دوره از سی‌وچهار دوره جشنواره فیلم کودک و نوجوان، در اصفهان برگزار شده و در تمامی این سال‌ها، این شهر به عنوان محلی که ظرفیت برگزاری این رویداد هنری را داشته، میزبان خوبی برای آن بوده و تیم اجرایی اصفهان نیز تجربه لازم را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اصفهان به خوبی ظرفیت‌های برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان را دارد و با تیم اجرایی تهران نیز هماهنگی لازم را دارد؛ این شهر به خصوص در سال‌های اخیر ظرفیت‌های لازم از لحاظ برگزاری جشنواره، کیفیت و تعداد سینما را ایجاد کرده و واقعاً حیف است که این ظرفیت نادیده گرفته شود و باز به دنبال آزمون و خطا باشیم.

نویسنده و منتقد سینما افزود: اصفهان از لحاظ پتانسیل و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری نیز ظرفیت بالایی دارد که این هم نکته مثبتی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در این شهر است.

گلشیری ادامه داد: شهرداری اصفهان نیز حمایت خوبی از فیلمسازان داشته و در اثر این حمایت‌ها، کارگردان‌های جوان در عرصه فیلمسازی رشد پیدا کردند و به خاطر اعتمادی که شده، فیلمسازان خوبی در حوزه‌های مختلف از جمله کودک، به سینمای ایران معرفی شدند.

وی گفت: مشکل سینمای کودک با تغییر شهر برگزاری جشنواره عوض نمی‌شود و باید فکری ساختاری برای آن کرد، متأسفانه با زمزمه‌های رفتن جشنواره از اصفهان و آزمون و خطای دوباره، مشکلی حل نمی‌شود.

مدرس انجمن سینمای جوان افزود: در بیست و دوره برگزاری این جشنواره، اصفهان صلاحیت خود را ثابت کرده و رفتن به سراغ گزینه‌های دیگر، مطمئناً به ضرر سینما و سینمای کودک خواهد بود.

کد خبر 585586

منبع: ایمنا

کلیدواژه: سینما فیلم سینمایی جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک جشنواره شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق فیلم کودک و نوجوان جشنواره فیلم کودک برگزاری جشنواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۸۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون، «شتر و آسیابان» عنوان مجموعه‌ای از سه فیلم کوتاه عروسکی پویانمایی شامل «جایگزین»، «کشاورز و ربات» و «سپید بالان» به کارگردانی عبدالله علیمراد است که به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۳، ۲۰۱۱ و ۲۰۲۲ میلادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شیوه استاپ‌موشن تولید شده است.

از این مجموعه در بازار فیلم هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن در کشور فرانسه رونمایی شد.

این مجموعه چندی پیش نیز در بخش غیر رقابتی بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم مراکش، بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش، جشنواره «بلک مووی» سوییس، بخش مسابقه «مخاطبان بزرگسال» بیست‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمای آسیایی «وزوول» کشور فرانسه حضور داشته است.

سومین دوره جشنواره سینمای مستقل «کازابلانکا» از ۳ فروردین تا ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۱۹ تا ۲۵ آوریل ۲۰۲۴) در شهر کازابلانکا کشور مراکش در حال برگزاری است.

کد خبر 6090020

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • «شتر و آسیابان» به کازابلانکا رسید
  • تولید سه فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • ۳ فیلم کوتاه داستانی در مهاباد تولید شد
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • برگزاری گردهمایی استانی مجموعه‌های نخبه‌پرور یزد و اصفهان
  • اردوی هفت گردی به مناسبت هفته فرهنگی در منطقه ۷ شهرداری اصفهان
  • آغاز جشنواره «شب های موسیقی تاک» در ملایر 
  • گزینه رویایی ایران در آستانه فتح بهترین لیگ دنیا
  • بهترین زمان برای تولد نوزاد (فیلم)