Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به لحاظ امنیتی و سیاسی در بدترین شرایط خود به سر می برد، گفت: برخی خیال می‌کنند با عادی سازی روابط با این رژیم می‌توانند مشکلات داخلی خود را حل کنند، که بطور قطع اشتباه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا، حسین امیرعبداللهیان روز شنبه در نشست با گروه‌های فلسطینی افزود: مفتخرم که در این مدت در خدمت شما بودم، یک بار در تهران و یک بار در همین جا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همه شهدای فلسطینی از شهید فتحی شقاقی تا شهیده شیرین ابوعاقله که در عرصه رسانه فعال بود و توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، ادای احترام می‌کنم.

وزیر امور خارجه با بیان اینکه مساله فلسطین همچنان در اولویت است، ادامه داد: اسراییل اکنون به لحاظ امنیتی و سیاسی در بدترین شرایط خود به سر می‌برد و کسانی هم فکر می‌کنند با عادی سازی روابط می‌توانند افکار عمومی را منحرف کنند و حتی به لحاظ سیاسی و اقتصادی سعی بر چنین کاری دارند.

وزیر امور خارجه افزود: اخیرا با دروغ سازی علیه جمهوری اسلامی مدعی شدند ایران با اعزام چند نیروی امنیتی تلاش می‌کند گردشگران اسراییلی را در ترکیه بربایند. در سفر اخیر خود به ترکیه، این موضوع را بیان کردم. اولا یک ایرانی در میان دستگیرشدگان نیست، ثانیا این دروغ‌سازی صهیونیستی است، ثالثا هر وقت اراده کرده‌ایم در خاک رژیم صهیونیستی کارهای خصمانه آنها را تلافی کرده‌ایم.

وی یادآور شد: حمایت از گروه‌های فلسطینی را با حمایت از مقاومت در برابر رژیم غاصب سرزمین‌های فلسطینی آغاز کردیم.

برخی خیال می‌کنند با عادی سازی روابط با اسراییل که با مسائل متعدد دسته و پنجه نرم می‌کند می‌توانند مشکلات داخلی خود را حل کنند، که بطور قطع اشتباه می‌کنند.

از بازگشایی سفارتخانه‌ها و آغاز گفت‌وگوها با عربستان استقبال می‌کنیم

وزیر امور خارجه گفت: در پاسخ به پیامی که نخست وزیر عراق از طرف عربستان برای ایران آورد، می‌گوییم که ایران از عادی سازی با عربستان استقبال می‌کند. از بازگشایی سفارتخانه‌ها و آغاز گفت‌وگو های سیاسی استقبال می‌کنیم.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: همچنین از تقویت و گسترش روابط میان تهران و قاهره که به‌ سود منطقه و جهان اسلام است استقبال می‌کنیم.

وی افزود: جنگ از اوکراین تا فلسطین، یمن یا هر جای دیگری را مردود می‌دانیم و معتقدیم مشکلات باید به دست مردم منطقه حل شود.

مقاومت تنها راه حل مساله فلسطین است

وزیر امور خارجه ادامه داد: تجربه هفت دهه گذشته نشان می‌دهد که حل ریشه‌ای اشغال فلسطین فقط در راه مقاومت، مقاومت و مقاومت است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: با همه توان کنار ملت فلسطین تا تحقق اهدافشان ایستاده و این را به لحاظ اخلاقی و دینی بر خود واجب می‌دانیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: امور خارجه جنگ رژیم صهیونیستی عربستان مشکلات وزیر امور خارجه عادی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد

وزیر امور خارجه مصر امروز در نشست امنیتی ریاض، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و موضوعات مرتبط به آن اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از الجزیره، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد: ما تمایل داریم که کشور مستقل فلسطین را تشکیل دهیم و به خشونت و درگیری‌های ۷۰ ساله پایان دهیم.

وی افزود: جامعه بین‌الملل مخالف راه حل نظامی در رفح است، چرا که منجر به وقوع فاجعه‌ای انسانی خواهد شد.

سامح شکری تاکید کرد: هم اکنون طرحی برای آتش‌بس در غزه روی میز است و دو طرف باید آن را مورد بحث و بررسی قرار داده و منتظر تصمیم نهایی هستیم.

وی افزود: ما باید شروطی را تعیین کنیم که منجر به مشارکت حماس در تشکیل کشور فلسطین شود. مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، مقاومت نیز طبق قوانین بین‌الملل قابل توجیه است.

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • هشدار اسرائیل به نمایندگان دیپلماتیک خود در سراسر جهان/ آغاز سفر منطقه‌ای وزیر خارجه آمریکا از عربستان/ دیدار وزیر امور خارجه بحرین با بشار اسد
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • پس لرزه‌های یک شکست