Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخیرا، تیمی از محققان در آزمایشگاه ملی لارنس برکلی، با موفقیت نوعی سوخت جت را از گونه‌های باکتری تولید کرده اند که می‌تواند جایگزین مناسبی برای سوخت هواپیما باشد. این باکتری‌ها که معمولاً در خاک یافت می‌شوند، از گونه پیچیده‌قارچ ها هستند.

بر اساس گزارش interestingengineering، مؤسسه نفت آمریکا در سال ۱۹۹۹ گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد ذخایر نفت زمین می‌تواند در هر زمانی بین سال‌های ۲۰۶۲ تا ۲۰۹۴ به پایان برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی یک مطالعه در سال ۲۰۱۹ از دانشگاه استنفورد پیش‌بینی می‌کند که نفت جهان خیلی زودتر از این‌ها یعنی در سال ۲۰۵۴ تمام می‌شود.

جهانی را تصور کنید که در آن هواپیما‌ها پرواز نمی‌کنند، جت‌ها از مرز‌های ملی محافظت نمی‌کنند، کالا‌ها مورد نیاز تامین نمی‌شوند و موشک‌ها نمی‌توانند زمین را ترک کنند، زیرا دیگر نفتی برای تامین سوخت وجود ندارد.

از آنجایی که صنایع جهانی هوانوردی، کشتیرانی و هوافضا با نفت کار می‌کنند، کاهش آن می‌تواند به هرج و مرج جهانی منجر شود. کمبود نفت همین حالا هم باعث افزایش بی سابقه قیمت سوخت در سراسر جهان شده است. اخیراً قیمت بنزین در ایالت‌های مختلف آمریکا از مرز ۵ دلار در هر گالن عبور کرد که بالاترین رکورد در این کشور است.

به همین دلیل است که بسیاری از صنایع و دانشمندان به دنبال ایجاد منابع انرژی تجدیدپذیر هستند که می‌توانند جایگزینی برای سوخت‌های فسیلی، به‌ویژه نفت باشند. تولید سوخت جت تجدیدپذیر یکی از جدیدترین اقدامات دانشمندان است.

هنگامی که سوخت‌های فسیلی مانند نفت سفید (سوخت مورد استفاده در جت‌ها و هواپیماها)، بنزین یا گازوئیل سوزانده می‌شوند، انرژی در مقادیر زیادی تولید می‌شود و این انرژی به موتور خودرو نیرو می‌دهد. یکی از مشکلات متعدد سوخت‌های فسیلی این است که شکل گیری آن‌ها در زیر سطح زمین میلیون‌ها سال طول می‌کشد. تیم تحقیقاتی در برکلی در تلاش بودند تا سوختی بسازند که برای تشکیل دوباره آن نیازی به سپری شدن میلیون‌ها سال نباشد.

جنتامایسین طبیعی مولکولی است که در باکتری‌های پیچیده‌قارچ تولید می‌شود. باکتری‌ها از قند یا اسید‌های آمینه تغذیه می‌کند و سپس آن‌ها را در طول هضم به مولکول‌های ساخته شده از حلقه‌های سیکلوپروپان تبدیل می‌کند. به گفته محققان، روند تشکیل جنتامایسین مشابه نحوه تشکیل چربی در بدن انسان است؛ با این تفاوت که حلقه‌های سیکلوپروپان پرانرژی هستند.

دانشمندان بر این باورند که سوخت زیستی آن‌ها می‌تواند انرژی جت ها، هواپیما‌ها و حتی سوخت موشک‌ها را در آینده تامین کند، اما برای ایجاد این امکان، تحقیقات بیشتری لازم است.

بیشتر بخوانید

زمان آزمایش بعدی موشک جدید ناسا مشخص شد

 

باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انرژی تجدیدپذیر سوخت موشک باکتری مفید باکتری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «حمید بادرستانی» گفت: در فروردین ماه سال ۱۴۰۳، افزایش ۶۲ درصدی تولید، نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در این نیروگاه را شاهد بودیم.

وی افزود: واحد‌های گازی نیروگاه ری بعد از پشت سر گذاشتن تعمیرات دوره‌ای، آمادگی مطلوبی برای پیک پیش رو در سال ۱۴۰۳ دارند. یک واحد حادثه دیده ۳۲ مگاواتی آسک که به‌صورت غیرمترقبه از مدار خارج شده است، بی وقفه و به‌صورت جهادی در حال تعمیر و بازسازی است و متخصصان نیروگاه در تلاش برای رساندن به موقع این واحد برای پیک تابستان هستند.

مدیرعامل نیروگاه ری با بیان اینکه پایش وضعیت واحد‌های تولید انرژی با جدیت در حال انجام است، گفت: حفظ سطح آمادگی واحد‌های تولیدی این نیروگاه برای تابستان از مهم‌ترین برنامه‌ها محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • بریتانیا در یک قدمی شبکه برق بدون کربن
  • آینده‌ی انرژی و سوخت در جهان
  • بیش از پنج هزار خودرو در استان اردبیل دو گانه سوز شد
  • هشدار جدی/ اگر این 7 غذا را دوباره گرم کنید و مصرف کنید مرگ آور خواهد بود
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • افزایش تولید رادیوداروها در سازمان انرژی اتمی ایران
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر