Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها که نمایش‌های «پروین»، «اسب‌های انباری»، «یه روز دیگه» و... روی صحنه هستند آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ها در تالارهای مختلف مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر به تفکیک اجراها مشخص شدند. به همین بهانه با «الهام شعبانی» بازیگر و کارگردان تئاتر در خصوص وضعیت اقتصادی، حضور چهره‌های مطرح سینما در تئاتر و نمایش «بی چرا زندگان» گفت‌وگویی داشته‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الهام شعبانی بازیگر و کارگردان تئاتر، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر برنا؛ درخصوص پیش‌بینی‌اش از وضعیت تئاتر در سال ۱۴۰۱ گفت: اوضاع اقتصادی مردم خوب نیست بنابراین نمی‌توانند در سبد خریدشان کالای فرهنگی مانند دیدن تئاتر بگذارند. از لحاظ خرید مردم در فشار هستند. با وجود این معضلات و مسائلی که کرونا پیش آورده مخاطب از تئاتر دورتر شده است.

شعبانی درخصوص فاکتورهایی که موجب کشاندن بیشتر مخاطب به سالن‌های تئاتر می‌شود، اشاره کرد و گفت: حقیقتا تخصصی در این زمینه ندارم که بخواهم در این خصوص حرف بزنم اما امیدوارم‌ که دست اندرکاران فکری بکنند تا اوضاع تئاتر بهتر شود و دیگر نگران بلیت تماشاچی‌ها و هزینه‌ها نباشیم. تولید تئاتر آن هم در این شرایط کار بسیار سختی است‌. قطعا اگر تیم تولید و تهیه‌کننده‌ام آقای «حمید علینژاد» کنارم نبودند نمی‌توانستم «بی‌چرا زندگان» را روی صحنه ببرم.

او در ادامه اضافه کرد: از نگاه من تئاتر هم مثل سینما و کارهای تلویزیونی باید بیلبوردهایی داشته‌ باشد تا مردم از اجراها آگاه شوند. تماشاچیان بسیار باهوش هستند، اگر کار واقعا خوب باشد به سالن‌ها می‌آیند.

این کارگردان در خصوص حجم بالای نمایش‌ها گفت: به هر حال دو سال کرونا بوده و بچه‌های تئاتری دو سال از صحنه به دور بوده‌اند به همین جهت درخواست‌هایی که از قبل بوده بسیار زیاد است و این‌ حجمِ کار طبیعی است. درست است که کارهای بسیاری ساخته شده اما خوبی این قضیه این است که مخاطب حق انتخاب دارد‌.

او درباره حضور چهره‌های مطرح سینما در تئاتر گفت: به هرحال حضور چهره‌های مطرح سینما بی‌تاثیر نیستند و ویترین خوبی را برای کار می‌سازند و به فروش بیشتر کمک خواهند کرد اما این قضیه هم مهم است که آن بازیگر در چه ژانری قرار می‌گیرد و آیا می‌تواند از پس آن کار برآید یا نه.

شعبانی در خصوص نمایش «بی چرا زندگان» که به نویسندگی «لیلی عاج» و کارگردانی خودش این روزها به روی صحنه می‌رود گفت: ‌«بی‌چرا زندگان» یک فضای کاملا سیال ذهنی دارد. این کار در خصوص روزنامه‌نگاری است که اخبار اجتماعی را هرروز در یک ستون روزنامه کار می‌کرده اما براساس یک حادثه از طبقه‌ی پنجم دفتر روزنامه به پایین سقوط می‌کند و دچار بیماری آفازی(صداآزاری) می‌شود. پس از آن در بیمارستان صدای تک‌تک کسانی را که درباره‌ی آن‌ها نوشته است را می‌شنود‌.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تئاتر تئاتر شهر سینما لیلی عاج الهام شعبانی نمایش بی چرا زندگان بی چرا زندگان بی چرا زندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «بیرون پشت در» به نویسندگی محمد رحمانیان‌ثابت و کارگردانی پرهام خاکزاد با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، روز‌های پایانی اردیبهشت ۱۴۰۳ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش در بخش دانشجویی چهل‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشت و جایزه ویژه هئیت داوران و تندیس بازیگری مرد را دریافت کرد.

«بیرون پشت در» در اولین جشنواره تئاتر «هم‌آغاز» به‌عنوان بهترین اثر از نگاه مردم و مخاطبان معرفی شد.

خاکزاد پیش از این در نمایش‌های «بک تو بلک»، «تن‌هایی و تنهایی وطن‌هایی»، «هرکسی یا روز میمیرد یا شب، من شبانه روز»، «خواب کشی»، «مختلفیم» و… نیز حضور داشته است.

اطلاعات بیشتر و بلیت‌فروشی نمایش «بیرون پشت در» به‌زودی اعلام می‌شود.

عکس: امیرحسین میرزائی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • اختتامیه دومین جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه»
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • پرهام خاکزاد با «بیرون پشت در» به تئاترشهر می‌آید
  • استقبال بیش از ۱۸ هزار مخاطب از سینما‌های تصویر شهر
  • «بیرون پشت در» را در تئاتر شهر ببینید!
  • خبر‌های رسانه هشتم اردیبهشت
  • نمایش ۲ فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی
  • «تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما
  • «مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست