Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد طاهری روز یکشنبه به ایرنا افزود: مدیریت مصرف و صرفه‌جویی تنها راهکار عبور از کم‌ آبی در فصل تابستان است.
وی با اشاره به کاهش بارندگی و تنش‌آبی در شهر سمنان، گفت: خروجی آب چشمه روزیه سمنان از ۵۴۰ لیتر بر ثانیه در سال گذشته به ۳۴۵ لیتر در ثانیه در تابستان سالجاری کاهش یافته است.
وی افزود: ورودی آب چشمه گل‌رود از منابع تامین آب شهر سمنان نیز از ۱۶۰ به ۱۱۰ لیتر بر ثانیه کاهش یافته و در این شرایط صرفه‌جویی در مصرف آب راهکار گذر از تنش آبی در تابستان امسال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طاهری تصریح کرد: نیاز آب آشامیدنی استان سمنان ۹۸۵ لیتر بر ثانیه است، اما ظرفیت تامین آب استان ۸۳۰ لیتر بر ثانیه است.
وی اضافه کرد: استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف مانند استفاده از سردوش‌های استاندارد در حمام و روشویی و  استفاده از سایبان برای کولرهای آبی، از جمله راهکارهای مدیریت مصرف آب است.
وی با اشاره به فرسودگی شبکه انتقال آب در استان سمنان، خاطرنشان کرد: سالانه باید حداقل ۱۰۰ کیلومتر اصلاح شبکه در استان سمنان انجام می‌شود، اکنون به دلیل کمبود اعتبار سالانه ۵۰ کیلومتر اصلاح شبکه انجام می‌شود.
طاهری یادآور شد: ۱۵ هزار میلیارد ریال برای زوم‌بندی و اصلاح شبکه آبرسانی در شهرها و هشت هزار میلیارد ریال در روستا مورد نیاز است.
وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ۲۸۱ هزار و ۵۶۰ مشترک شهری و ۷۱ هزار و ۳۸۱ مشترک روستایی دارد و ۸۳.۲ درصد مصرف آب  در شهرهای استان سمنان در بخش خانگی است.
به گزارش ایرنا، استفاده از سایبان برای کولرهای آبی در شهرهای گرم استان، استفاده از سرشیرهای مخلوط، و انتقال آبیاری فضای سبز از روز به ساعات شب، برخی از توصیه ها برای صرفه‌جویی در مصرف آب است.

برچسب‌ها سمنان کم آبی صرفه جویی در مصرف آب آب و فاضلاب خشکسالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان کم آبی صرفه جویی در مصرف آب سمنان کم آبی صرفه جویی در مصرف آب آب و فاضلاب خشکسالی لیتر بر ثانیه استان سمنان صرفه جویی مصرف آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان این در حالیست که خانه بهداشت روستا از آبها نمونه گیری کرده و به مرکز بهداشت گزارش داده است.
این روستا با ۳ هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت ۱۰ و نیم لیتر بر ثانیه نیاز آبی دارد در حالی که از دو چاه آب روستا حداقل ۱۵ لیتر بر ثانیه آب برداشت می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آبی که از سرچشمه گل آلود می شود ؛ داستانی تکراری این بار در روستای سرکلاته کردکوی
  • صرفه‌جویی ۴۰۰ مگاواتی برق با اصلاح روشنایی معابر
  • کمتر از ۳۰ درصد مخازن سد‌های خراسان‌شمالی آب دارد/ضرورت صرفه جویی درتابستان
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • صرفه‌جویی جالب به سبک کمیته داوران!
  • بهسازی چاه‌ روستای کرخنگان مروست
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • افزایش چهار برابری دبی تصفیه خانه فاضلاب یزد با ورود روان آب‌ها