Web Analytics Made Easy - Statcounter

در آوریل ۲۰۲۱، هلیکوپتر نبوغ ناسا در مریخ پرواز کرد و دوره جدیدی از اکتشافات خارج از زمین را در سیاره سرخ آغاز کرد. تیمی به سرپرستی مهندسان دانشگاه آریزونا با ارائه یک طرح مفهومی در تلاش هستند هواپیمای بدون موتوری بسازند که می‌تواند بر فراز سطح مریخ پرواز کند.

به گزارش cnet، مقاله‌ای که در این ماه در مجله Aerospace منتشر شد، جزئیات طرح اولیه یک هواپیمای بادبانی مریخ را نشان می‌دهد که می‌تواند شکاف میان داده‌های علمی و مشاهدات موجود بین مریخ نورد‌ها و فضاپیما‌های در حال گردش را پر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هواپیمای پیشنهادی مجهز به حسگر‌ها و دوربین خواهد بود و از انرژی باد برای پرواز به مدت چند ساعت یا حتی چند روز استفاده می‌کند.

هواپیمای مفهومی تیم آریزونا تنها ۵ کیلوگرم (۱۱ پوند) وزن و طول بال آن  ۳.۴ متر (۱۱ فوت) خواهد بود. این هواپیما می‌تواند در یک ماهواره کوچک بسته بندی شود و به عنوان بخشی از یک ماموریت بزرگتر به مریخ فرستاده و سپس مانند اوریگامی باز شود. محققان همچنین در حال بررسی انتقال این هواپیما به اتمسفر از طریق بالون هستند. باید توجه کرد که مریخ دارای جو نازکی است که پرواز در آن را چالش برانگیز می‌کند، اما هلیکوپتر نبوغ نشان می‌دهد که پرواز با‌قدرت و کنترل شده در آنجا امکان پذیر است. ایده هواپیمای بادبانی از پنل‌های خورشیدی و باتری‌ها بی نیاز است و از انرژی بادی استفاده می‌کند که در حال حاضر در مریخ فراوان است.

هواپیما‌های بادبان مریخ فاصله زیادی دارد تا به فضا پرتاب شود، اما این تیم قصد دارد آزمایش‌هایی را در ارتفاع بالا با هواپیما‌های آزمایشی روی زمین انجام دهد تا درک بهتری از نحوه عملکرد آن‌ها در شرایط سیاره سرخ داشته باشد. هواپیما‌های بادبانی می‌توانند با پرواز بر فراز آتشفشان‌ها، دره‌ها و دهانه‌ها و روش جدیدی را برای مشاهده مریخ به دانشمندان ارائه دهند.

بیشتر بخوانید

پیدا شدن نشانه‌های جدیدی از حیات در سیاره مریخ باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی دريچه فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلیکوپتر نبوغ سیاره مریخ سیاره سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای مواجه شد.
حسن جعفری افزود:پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند، اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

دیگر خبرها

  • تصاویر عنکبوت‌های درحال حرکت روی سطح مریخ
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی / تلویزیون اسرائیل: احتمالا این مقامات برای گفت‌و‌گو درباره عادی‌سازی روابط رفته باشند
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی | ماموریت صهیونیست ها در سفر به عربستان چیست؟
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • کشف گاز متان در سیاره سرخ
  • تقویم نجوم ۱۴۰۳ (بخش ششم) + دانلود جدول رصد
  • تقویم نجوم 1403 (بخش ششم) + دانلود جدول رصد
  • (ویدئو) تصویری حیرت انگیز از فرود ناموفق یک بوئینگ