Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا زارعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف کلی راه اندازی خانه های فرهنگ کار و تلاش، بسترسازی برای ترویج و ارتقای فرهنگ کار در کشور است تا بتوان فرایند ارتقای فرهنگ کار و اهمیت آن در جامعه را آسان کرد در همین راستا این خانه ها بستری را فراهم می کنند که با استفاده از ۲ نهاد خانواده و آموزش، ابعاد مختلف فرهنگ کار را به جامعه بشناسانند و برای ارتقای آن فعالیت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: هیات اجرایی خانه های فرهنگ کار و تلاش را مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان (رئیس)، مدیر امور اجتماعی اداره کل (دبیر اجرایی)، نمایندگان تشکلهای کارگری و کارفرمایی، نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و سه نفر از صاحب نظران علمی و فرهنگی استان تشکیل می دهند.

مدیر امور اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت:خانه های فرهنگ کار و تلاش به دنبال این هستند که فرایند ارتقای فرهنگ کار و اهمیت آن در جامعه را با روشها و ایده‌های خلاقانه همراه با ویژگیهای بومی و ظرفیتهای فرهنگی در منطقه تشکیل دهند و نیازسنجی آموزشی و بهره وری فرهنگ کار را در قالب برنامه های فرهنگی این اداره کل دنبال می کنند.

زارعی اظهار امیدواری کرد که تا هفته دولت امسال بتوان در همه واحدهای تولیدی و صنعتی بزرگ خراسان رضوی، خانه فرهنگ کار و تلاش را ایجاد کرد.

به گزارش ایرنا دستورالعمل چگونگی تشکیل و حدود وظایف، اختیارات و ساختار خانه های فرهنگ کار اسفندماه سال گذشته برای اجرا به کل کشور ابلاغ شد.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر در استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی مشغول کار هستند. ۸۷۹ کارگاه تولیدی دارای بیش از ۱۰ کارگر در خراسان رضوی فعالیت دارند که در ۵۴۰ کارگاه از این تعداد بین ۱۰ تا ۴۹ کارگر، در ۱۴۹ واحد بین ۵۰ تا ۱۰۰ کارگر و در ۱۹۰ کارگاه نیز افزون بر ۱۰۰ کارگر شاغل دارند.

۴۰،۹ درصد واحدهای تولیدی خراسان رضوی در بخش خدمات، ۳۹،۹ درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش کشاورزی فعالیت دارند. همچنین هزار و ۱۷۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در این استان فعال هستند که بیشترین تعداد این تشکلها مربوط به کارگران و ۱۸۱ تشکل هم مربوط به انجمن صنفی کارفرمایان است. بر این اساس خراسان رضوی از نظر تعداد تشکلهای کارگری و کارفرمایی رتبه دوم کشور را پس از تهران در اختیار دارد.  

برچسب‌ها کارگر تولید داخلی شهر تهران کارخانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دستمزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کارگر تولید داخلی شهر تهران کارگر تولید داخلی شهر تهران کارخانه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی دستمزد خانه های فرهنگ کار و تلاش خراسان رضوی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند

محمد حسین زاده مدیرکل فرخنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در کنار جغرافیای سرزمین کهن ایران به عنوان مؤلفه میراث ملموس کشور و دین مبین اسلام در حیطه میراث معنوی، زبان و ادب پارسی به عنوان مهمترین دارایی به جا مانده از پیشینیان و یگانه رشته پیوند دهنده اقوام ایرانی مطرح است.

وی با اشاره به اهمیت راهبردی زبان وحدت بخش پارسی و لزوم پاسداشت آن در برابر هجوم رقبا و اقتضائات دنیای مدرن امروز ادامه داد: بحران هویت ملی و زبان پارسی را می‌توان به سادگی در ادبیات نسل جدید مشاهده و عمق آسیب به این مؤلفه هویتی - فرهنگی را درک کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خراسان رضوی گفت: در روند دهشتناکی که در تغییرات نامحسوس دستوری آرام آرام پیش می‌رود، بیم آن است که در آینده‌ای نزدیک، نسل‌های جدید در فهم و خوانش متون زیبای فارسی و اشعار بلند شاعران وزین ایرانی مشکل مفاهمه پیدا کنند.

حسین زاده افزود: استفاده بی رویه از واژه‌های غیر فارسی، به گسست فرهنگی میان ما و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به ویژه در حوزه ادبیات منجر می‌شود لذا با توجه به همه این تفاسیر و بنا بر وظایف ذاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسیر پاسداشت از حریم زبان و ادبیات پارسی از عموم هم استانی‌های گرانقدر دعوت می‌کنم تا برای حفظ شأن این سرمایه ملی و میراث گرانبها و وجوب رعایت قوانین مربوط به صیانت از زبان پارسی در صورت مشاهده اسامی و یا خط بیگانه بر سر در محل کسب اصناف و مجتمع‌های تجاری و یا واحد‌های مسکونی با ارسال تصویر و گزارش ما را در پاسداشت زبان و خط فارسی یاری دهند.

وی اضافه کرد: راه‌های ارتباطی از بستر‌های مختلف برای دریافت گزارش‌های مردمی شامل شناسه در پیام رسان ایتا: @pasdasht_zaban_farsiُ سامانه پیامکی: ۵۰۰۰۲۳۸۵۹۴۰۰۱ پست الکترونیکی khrz@farhangmail.ir لینک سایت https://khrz.farhang.gov.ir/fa/zabaneparsi‌ می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • هنر، ابزار استدلال و استقناع هنرمندانه عفاف و حجاب
  • مردم تخلفات مربوط به صیانت از زبان پارسی را در خراسان رضوی گزارش دهند
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • ۵۰ تشکل کارگری خراسان رضوی فعالیتی ندارند
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد