Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر میرآرمان واعظی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در چهارمین مرحله رهاسازی بچه ماهی ها که عصر روز گذشته با حضور مسئولان و جمعی از اهالی در حاشیه رودخانه چلوند آستارا انجام گرفت ، یک میلیون قطعه بچه ماهی با وزن متوسط یک گرم به رودخانه رها شد و در کل، این رقم در سال جاری به سه میلیون و ۸۰۰ قطعه رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ماهی های سفید از سن ۲ سالگی برای تخم ریزی و تکثیر طبیعی به رودخانه های منتهی به دریای خزر مهاجرت می کنند و در بعضی رودخانه ها توسط تیم مستقر اداره کل شیلات با همکاری بخش خصوصی، به صورت مصنوعی عملیات تخم کشی و تکثیر انجام می گیرد.

وی ادامه داد: سپس بچه ماهی ها توسط تیم اداره کل شیلات گیلان به کارگاه شهید انصاری رشت منتقل و در دستگاه انکوباتور تبدیل به لارو می شوند و بعد از رهاسازی در استخر پرورش بچه ماهی، طی ۲ ماه به بچه ماهی سفید با وزن متوسط یک گرم تبدیل شده و در نهایت در رودخانه های منتهی به دریای خزر رهاسازی می شوند.

رییس اداره شیلات آستارا گفت: با توجه به اینکه اکثر بچه ماهیان سفید، بعد از بلوغ به همان رودخانه که در آن رها سازی شده اند بر می گردند، بازسازی ذخایر آن برای تکثیر ماهی سفید در سال های بعد و همچنین رونق صید و کار صیادان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی امام جمعه آستارا در بازدید از عملیات رهاسازی بچه ماهی ها، این کار را خوب و ارزشمند دانسته و گفت: این کار اداره شیلات آستارا باعث رونق صید و کسب و کار صیادان می شود.
غلامرضا مرحبا نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در بازدید از این کار، بر حمایت از اداره شیلات آستارا برای توسعه آبزی پروری و کمک به صیادان با بازسازی ذخایر آبزیان و توسعه زیر ساخت های شیلات شهرستان به منظور اشتغالزایی تاکید کرد.

رودخانه چلوند آستارا از ارتفاعات اسپیناس و لابلای جنگل ها سرچشمه گرفته و در دریای خزر می ریزد و جزو رودخانه های دایمی است.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان، حاشیه دریای خزر، مرز جمهوری آذربایجان و همسایگی استان اردبیل واقع شده است.

برچسب‌ها آستارا بچه ماهی دریای خزر سازمان شیلات ایران رودخانه های کوهستانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آستارا بچه ماهی دریای خزر آستارا بچه ماهی دریای خزر سازمان شیلات ایران رودخانه های کوهستانی رودخانه ها دریای خزر بچه ماهی ماهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ خبراز تحریریه امروز پیگیر مشکلات شالیکارانی شده است که منتظرند آب سد سفیدرود به داخل کانال‌های کشاورزی رهاسازی شود تا بتوانند شالیزارهایشان را نشا کنند.

مسئولان شرکت آب منطقه‌ای گیلان اعلام کرده اند: آب سد سفیدرود از نیمه اردیبهشت و از طریق کانال راست و چپ سنگر به سمت شالیزار‌های استان روانه می‌شود.

بنا بر اعلام این شرکت، از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار‌های گیلان، ۱۷۲ هزار هکتار معادل ۷۲ درصد آبخور سد سفیدرود هستند.

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • برگزاری آزمون نهایی طرح «زندگی با آیه ها» در آستارا
  • چشم انتظاری شالیکاران برای رهاسازی آب سد
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • پیش‌بینی تولید ۱.۵ میلیون تن آبزیان پرورشی در ایران + فیلم
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • حضور بازرگانان محصولات کشاورزی و شیلات در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان