Web Analytics Made Easy - Statcounter

یلدا عباسی بازیگر نمایش «بی چرا زندگان» که این روزها به کارگردانی الهام شعبانی در تالار قشقایی روی صحنه است درباره حضورش در این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: در نمایش «بی چرا زندگان» در نقش رزیتا فلاحی خبرنگاری که بعد از یک حادثه در بیمارستان روانی بستری شده است، بازی می‌کنم که دچار بیماری زبان‌پریشی و صدابیزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره اینکه برای بازی در نقش فردی با اختلالات روانی چه تحقیقات و تمرین‌هایی لازم بود، اظهار کرد: درباره این موضوع تحقیقات زیادی انجام دادم، البته لیلی عاج هم که نویسنده «بی چرا زندگان» است نیز درباره یک خبرنگار اطلاعاتی داشت که بسیار شبیه به این کاراکتر بود.

عباسی ادامه داد: بخشی از آنچه در این اثر نشان داده می‌شود مربوط به اتفاقی است که در دنیای واقعی برای خبرنگار روی داده است البته مواردی هم به نمایش اضافه شد که از جمله آن زبان‌پریشی و صدابیزاری خبرنگار است. در حقیقت کاراکتر این اثر بعد از حادثه پرت شدن به پایین، دچار ضربه مغزی می‌شود که اختلالاتی برایش به همراه دارد.

وی تصریح کرد: بحث‌های مربوط به تیترهای خبر همه داستان‌های مستندی است که نویسنده به نگارش در آورده است و من سعی می‌کردم نقطه ارتباط و اتصالشان را با هم پیدا کنم که در هر کدام از این رویدادها، چه اتفاقی در زندگی شخصی کاراکتر نمایش باعث تیتر شدن آن شده است.

بازیگر نمایش «کمیته نان» افزود: در این اثر نشان داده می‌شود که تمام دنیای خبرنگاری و حوادث نویسی که با تحقیقات همراه است، چقدر می‌تواند در زندگی شخصی کاراکتر نمایش چالش ایجاد کند. بیشتر از هر چیز در تولید این اثر به تاثیر انرژی کلمات در زندگی افراد توجه شده است. در «بی چرا زندگان» به اینکه چه چیزی را در چه زمانی می‌گوییم و اینکه چقدر می‌توانیم با کلمات در زندگی افراد تاثیرگذار باشیم، پرداخته شده است.

عباسی درباره ویژگی‌ها و جذابیت‌های این نقش تصریح کرد: بازی در این نقش برایم بسیار جذاب بود چراکه تاکنون مشابه آن را بازی نکرده بودم. این نقش از روز اول پیشنهاد برایم بسیار سخت، پرچالش و در عین حال جذاب بود چراکه در دیالوگ گفتن و بیان کاراکتر، هم سختی‌ها و هم جذابیت‌هایی به همراه داشت.

وی درباره همکاری با الهام شعبانی و لیلی عاج بیان کرد: پیش از این در نمایش‌های «خواب زمستانی» و «کمیته نان» با لیلی عاج در سمت نویسنده و کارگردان همکاری داشته‌ام که الهام شعبانی در آن اثر نقش مقابل من را بازی می‌کرد از این رو دیدگاه ما به هم نزدیک بود و تصمیم گرفتم در «بی چرا زندگان» نیز با این افراد همکاری کنم.

این بازیگر تئاتر در پایان درباره ارتباط و بازخورد مخاطب با نمایش گفت: اگرچه تبلیغات این اثر در حد بعضی نمایش‌ها نبود و ما امکان تبلیغات وسیع شهری و گسترده نداشتیم، اما با توجه به استقبال خوب مخاطبان و تبلیغ سینه به سینه و شفاهی تماشاگران به یکدیگر، سالن در تمام شب‌ها پر شد. همچنین از پیام‌ها و کامنت‌هایی که در سایت تیوال و در فضای مجازی می‌بینیم، می‌توانیم نتیجه بگیریم که مخاطب از تماشای این نمایش راضی بوده است.

اجرای «بی چرا زندگان» تا ۲۰ تیر ماه در مجموعه تئاتر شهر ادامه دارد و هر شب ساعت ۲۰ در سالن قشقایی میزبان علاقه مندان به تئاتر است.

یلدا عباسی، ساناز نجفی، حدیث ‌میرامینی، توماج ‌دانش ‌بهزادی، آیه ‌کیان ‌پور، حمید رضا محمدی، سمیه ‌برجی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

کد خبر 5528770 آروین موذن زاده

منبع: مهر

کلیدواژه: یلدا عباسی لیلی عاج تالار قشقایی کارگردان تئاتر بازیگر تئاتر تئاتر ایران تئاتر شهر تئاتر ایران خانه هنرمندان ایران حوزه هنری موسیقی ایرانی سینمای مستند فیلم کوتاه فیلم سینمایی آلبوم موسیقی برنامه تلویزیونی نقاشی جشنواره فیلم شهر شبکه پنج سیما رادیو صبا تئاتر شهر بی چرا زندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۷۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر ، والیبال نشسته اولین رشته ای بود که برای بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس کسب سهمیه کرد. تیم ملی ایران آبان دو سال پیش در سیزدهمین دوره مسابقات قهرمانی جهان (بوسنی) با غلبه بر برزیل در مرحله نیمه نهایی، ضمن صعود به دیدار نهایی سهمیه خود برای پارالمپیک را قطعی کرد.

این تیم در این فاصله بعد از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا (قزاقستان) و بازی های پاراآسیایی و اختصاص قهرمانی این رویدادها به خود، وارد مراحل آماده سازی برای بازی های پارالمپیک شد به گونه ای که بتواند از ۷ عنوان قهرمانی خود در این بازی ها را تکرار کند. البته والیبال نشسته قصد داد با نمایشی متفاوت از همیشه از عنوان قهرمانی خود دفاع کند تا اینگونه هشتمین طلا پارالمپیک را ماندگارتر کند.

استفاده از تاکتیک نوین برنامه محوری و جدید تیم ملی والیبال نشسته برای حضور در بازی های پارالمپیک پاریس است. تمرینات اردونشینان این تیم در مراحل مختلف اردوی آماده سازی که تا به امروز برگزاری شده و اردوهای پیش رو، بر این مبنا طراحی شده است.

هادی رضایی سرمربی تیم ملی والیبال نشسته تاکید دارد که تشریح کامل تاکتیک طراحی شده برای تیمش باعث لو رفتن آن و عیان شدنش برای حریفان می شود و مهمتر اینکه جذابیتش را از دست می دهد، به همین دلیل از تشریح کامل آن امتناع کرد اما در عین حال می گوید شاگردانش برنامه هایی دارند که در پاریس برای نخستین بار اجرا می شود.

وی در گفت و گو با گفت: تیم ملی والیبال نشسته در پارالمپیک پاریس حضوری متفاوت از ادوار گذشته این بازی ها و دیگر رویدادها دارد. تاکتیکی که برای این دوره بازی ها طراحی کرده ایم، متفاوت از همیشه و کاملا نوین و جدید است.

سرمربی تیم ملی والیبال نشسته تنها به یک از بخش از این تاکتیک اشاره داشت و گفت: به طور مثال به عنوان اولین تیم در جهان قصد داریم از اسپک دوبل در بازی های مان استفاده کنیم. در کل شیوه هایی تاکتیکی داریم که در والیبال نشسته کاملا نو هستند و برای نخستین بار توسط تیم ایران در پاریس اجرا می شوند.

رضایی ابراز امیدواری کرد که تیم ملی والیبال نشسته ایران با استفاده از این تاکتیک نوین، قهرمانی متفاوت از همیشه را در پاریس رقم بزند.

به گزارش ، تیم ملی والیبال نشسته ایران پرافتخارترین تیم در والیبال نشسته جهان به حساب می آید که در رسانه های خارجی به عنوان «تیم رویایی» شناخته می شود. تیم ملی والیبال نشسته ایران در ۹ دوره بازی های پارالمپیک شرکت داشته و ۷ دوره حضور را با قهرمانی به پایان رسانده است. قهرمانی والیبال نشسته ایران در بازی های ۱۹۸۸ سئول، ۱۹۹۲ بارسلونا، ۱۹۹۶ آتلانتا، ۲۰۰۰ سیدنی، ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو به دست آمده است. ایران در بازی های پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن و ۲۰۱۲ لندن نیز نایب قهرمان شد.

۸ عنوان قهرمانی، یک نایب قهرمانی و دو عنوان سومی هم نتیجه حضور تیم ملی والیبال نشسته ایران در یازده دوره رقابت های قهرمانی جهان است.

مدال طلای بازی های پاراآسیایی ۲۰۱۰ گوانگژو، ۲۰۱۴ اینچئون، ۲۰۱۸ جاکارتا و ۲۰۲۲ هانگژو نیز نتیجه حضور تیم ملی والبیال نشسته در ادوار مختلف این بازی ها است.

بازی های پارالمپیک پاریس ۷ تا ۱۸ شهریور برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • ویژه برنامه‌های تلویزیون در روز معلم
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشه‌ای است؟!
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • والیبال نشسته به دنبال نمایش جدید در پاریس
  • طرفداران پادکست‌ «بسته پیشنهادی» را ببینند
  • «بسته پیشنهادی» ویژه طرفداران پادکست‌/احوالپرسی با طراح پارک ساعی
  • نمایش درخشان دو دروازه‌بان مس مقابل پیکان