Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرامرز امیدی صبح امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در ساوه در تشریح جزییات این خبر گفت: این گمرک در سال سه ماه اول سال‌جاری مقدار ۱۴۱ هزار و ۶۰۰ تن انواع کالاهای صادراتی به ارزش ٨٢ میلیون دلار از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه به ٤١ کشور توسط ٩٨فعال تجاری در حوزه صادرات غیر نفتی صادر شده است.

 وی افزود: طبق بررسی ها این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ٧٣ درصد از نظر ارزشی و ٢١ درصد از نظر وزنی افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عمده کالاهای صادر شده از این گمرک طی این مدت را هیدروکربن سبک و فرآورده‌های نفتی، قوطی آلومینیومی و درب آسان بازشو، آبگرمکن و قطعات، آبمیوه و رانی، انواع شیشه و مصنوعات شیشه ای ( بلورجات )، روغن مصرف شده پخت و پز ، کاشی و سرامیک، رول گالوانیزه ، رول دستمال کاغذی و کاغذ کارتن سازی اعلام کرد و گفت: طی این مدت کشورهای افغانستان، عراق، ترکیه، پاکستان، هند، آذربایجان، ترکمنستان، ایتالیا، هلند و سوریه عمده خریداران کالاهای ایرانی از طریق این گمرک بودند.

مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه با اشاره به کالاهای ترخیصی از گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه عنوان کرد: واردات این گمرک طی این مدت مقدار ٢٧ هزارتن انواع کالا به ارزش تقریبی ٩٨ میلیون ٦٣٠ هزار دلار بوده که توسط ٦٩ فعال تجاری از ٢٥ کشور جهان وارد گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه شده که پس از ترخیص وارد کشور گردیده اند. 

امیدی تصریح کرد: عمده کالای وارداتی اقلام سرمایه ای، واسطه ای و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی مستقر در شهرصنعتی کاوه و استان‌ها و شهرستانهای همجوار ساوه از قبیل  فویل آلومینیوم ، مواد اولیه تولید، مواد اولیه پوشک، پاکت آبمیوه و درب پاکت، کنستانتره و پوره میوه، اجزاء و قطعات خودرو، مغز تخمه و بادام زمینی، مواد اولیه بهداشتی، ماشین آلات و اجزاء و قطعات، اجزاء و قطعات یخچال،مواد اولیه خوراکی و کامیون کشنده... بوده است.

وی با بیان اینکه واردات عمدتا از کشورهای امارات متحده عربی ، ترکیه، قطر، هند،چین ، اتریش ،کره، اسلوانی ،دانمارک،آلمان ، ایتالیا و عراق از طریق این گمرک به کشورمان وارد گردیده گفت : تلاش مجموعه گمرک این. بوده که در کوتاه ترین زمان ممکن کالاها ترخیص و در اختیار صنایع قرار بگیرند.

 وی افزود : از نظر ارزشی ۳۵ درصد و وزنی ۲۰ درصد واردات نسبت به سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است.

به گفته فرامرز امیدی در این مدت مقدار ٣٩ هزار تن انواع کالا به ارزش ١٦٥ میلیون دلار به صورت ترانزیت خارجی وارد منطقه ویژه اقتصادی کاوه گردیده است.

 مدیر گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه گفت : این گمرک در راستای حمایت واقعی و عملی جهت تحقق شعار سال جاری از طرف مقام معظم رهبری سعی کرده با استفاده از تمام ظرفیتهای قانونی و مقرراتی ، اعمال بسته‌های  حمایتی گمرک ایران در رویه های صادرات و واردات کالا و بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی در کنار  واحدهای تولیدی و صنعتی باشد تا شرکت‌های تولیدی بتوانند در این عرصه سخت با وجود تحریم‌های ظالمانه از بابت ترخیص مواد اولیه خارجی و ماشین آلات خط تولید وارده به گمرک دغدغه ای نداشته باشند.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: واردات منطقه ویژه اقتصادی گمرک کاوه گمرک منطقه ویژه اقتصادی کاوه مواد اولیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند، در دومین روز از نمایشگاه اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران اکسپو ۲۰۲۴، با حضور نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، برترین‌های مناطق آزاد ایران در حوزه سرمایه‌گذاری و صادرات تعیین و تقدیر شدند.

بر همین اساس منطقه آزاد اروند در هر دو حوزه، صاحب عنوان برتر شد.
پس از انتخاب شرکت کربور سیلیسیم به عنوان صادر کننده برتر این منطقه، عنوان سرمایه‌گذار برتر نیز به شرکت پارس اروند رسید.

بدین ترتیب از سوی نماینده ویژه رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی کشور، از آقای وحید فاطمی‌زاده مدیریت شرکت پارس اروند به عنوان سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد.
شرکت پارس اروند الکتریک فعالیت خود را از سال ۱۳۶۸ در دو شهر آبادان و تهران آغاز و کار خود را با شرکت CIE( کارخانه) و بنیان صنعت اوپاتان (دفتر اصلی) گسترش داده است.

این شرکت در شهرک صنعتی آبادان واقع در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند بنا نهاده شده است و با بیش از ۲۰ سال سابقه در زمینه برق صنعتی و روشنایی، یکی از پیشگامان و نامداران این عرصه به حساب می آید که تولیدات خود را با دو برند سی آی ای و پارس اروند در تولید فیوزهای مینیاتوری، محافظ جان، کنتاکتور، پروژکتور، چراغ، پنل، لامپ، ریسه، سنسور و تایمر عرضه می‌کند.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • رشد ۷۰ درصدی بودجه منطقه ۷ اصفهان در ۱۴۰۳‏
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق