Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@18:50:55 GMT

بهترین روش برای پرپشت کردن ابرو

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۸۹۹۲۱

بهترین روش برای پرپشت کردن ابرو

پیری پوست تغییرات هورمونی کمبودهای تغذیه‌ای راه‌حل: سرم‌های تقویت‌کننده ابرو راه‌حل: محصولات و ترفندهای آرایشی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از سلامت، درست همانند خطوط ریز پوستی و چین‌وچروک‌ها، راهی برای متوقف‌سازی کامل این فرایند طبیعی وجود ندارد، اما می‌توان از راهکارهای مختلفی برای آهسته‌سازی سرعت این فرایند کمک گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم که چرا ابروها به‌مرور زمان کم‌پشت و نازک می‌شوند و همچنین خواهیم گفت که از کدام محصولات یا ترفندهایی می‌توان برای مقابله با این مشکل کمک گرفت.  

پیری پوست

همراه با افزایش سن، نازک شدن یا کم‌پشت شدن موهای بدن ما کاملا طبیعی است و موهای مژه‌ها و ابروها نیز از همین اصل طبیعی پیروی می‌کنند. به‌مرور زمان، پوست قابلیت ارتجاعی یا انعطاف‌پذیری خودش را از دست می‌دهد، درحالی که همین اتفاق فولیکول‌های مو را در معرض شکنندگی و ریزش قرار می‌دهد.  

ممکن است که بعضی از این فولیکول‌ها به‌طور کلی تولید موها را متوقف کنند و در همین شرایط است که ابروها شروع به پس‌روی یا عقب‌نشینی می‌کنند و حالت تکه‌تکه‌ به خود می‌گیرند. البته کم‌پشتی ابروها می‌تواند یکی از عوارض جانبی ابتلا به بیماری‌های پوستی خارش‌دار مانند پسوریازیس و اگزما هم باشد که به‌طور غیرمستقیم می‌توانند باعث ریزش ابروها شوند. درواقع اگر قسمت‌های ملتهب‌شده پوستی مانند ابروها را در پسوریازیس و اگزما دستکاری کنید، با مشکل ریزش ابروها مواجه خواهید شد.  

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی در دوران یائسگی می‌تواند یکی از دلایل کم‌پشتی و نازکی ابروها و همچنین ریزش آنها باشد. پس از یائسگی، سطح هورمون‌های خاصی مانند پروستاگلاندین، استروژن و پروژسترون روبه‌کاهش می‌رود، درحالی که این روند تارهای موی بدن مانند موهای ابرو را نازک‌تر و کم‌پشت‌تر می‌کند و درنهایت باعث ریزش آنها می‌شود. این تغییر در هورمون‌ها معمولا یکی از دلایل اصلی ریزش مو در زنان بالای ۴۰ سال و همچنین کم‌پشتی ابروها در میان آنان است.  

کمبودهای تغذیه‌ای

مطالعات علمی نشان داده‌اند که بین کمبودهای تغذیه‌ای و ریزش مو می‌تواند رابطه‌ای وجود داشته باشد. درواقع پایین بودن سطح آهن، زینک (روی) و پروتئین در بدن می‌تواند یکی از دلایل کم‌پشتی یا نازکی ابروها باشد، درحالی که بیماری‌های خاصی مانند کم‌خونی هم می‌توانند چنین عارضه‌ای به همراه داشته باشند.  

اگر فکر می‌کنید که شاید به کمبود ویتامینی خاصی مبتلا هستید، حتما برای بررسی دقیق‌تر موضوع به پزشک مراجعه کنید.

 

راه‌حل: سرم‌های تقویت‌کننده ابرو

همان‌طور که محصولات نرم‌کننده برای تغذیه موهای سر ساخته شده‌اند، سرم‌های تقویت‌کننده ابرو همچنین کاری را برای ابروها انجام می‌دهند و از ابروها در برابر شکنندگی و عوامل استرس‌زای زیست‌محیطی محافظت می‌کنند. سرم‌های حاوی جینسنگ و پروتئین‌های گندم نه‌تنها انعطاف‌پذیری و درخشندگی ابروها را تقویت می‌کنند، بلکه حالت ظاهری ضخیم‌تر و حجیم‌تری به ابروها می‌دهند.  

راه‌حل: محصولات و ترفندهای آرایشی

این روزها می‌توان از مداد، پودر یا ژل‌های مختلف برای پُرسازی ابروها کمک گرفت و کاری کرد که ابروها از نظر ظاهری واقعا پُرتر و حجیم‌تر به نظر برسند. مدادهای دارای نوک مخروطی معمولا برای پُرسازی ابروهای کم‌پشت گزینه‌های بهتری هستند. محصولات برپایه ژل هم حجم وسیع‌تری را در مدت‌زمان کوتاه‌تری به ابروها اضافه می‌کنند.  

منبع: سلامت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ابرو پرپشت کم پشتی راه حل کم پشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت پل خاتون کرج آغاز شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز از آغاز دور جدید مرمت پل خاتون خبر داد. - اخبار استانها -

رحیم خاکی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در کرج اظهار داشت: مرمت این پل طبق برنامه و نقشه معماری ثبت شده در حال انجام است و طبق برنامه تعیین شده مرمت پل تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید.

به گفته این مسئول، با توجه به حساسیت این اثر تاریخی و نمایی که در ورودی شهر کرج ایجاد کرده است، مرمت آن از اهمیت زیادی برخوردار است. بر همین اساس مسئولیت کار به یکی از بزرگترین و باسابقه ترین شرکت های مرمت سپرده شده و اساتید این حوزه نیز دخیل در کار هستند.

500میلیون تومان اعتبار برای مرمت پل "خاتون" اختصاص یافت

وی، سابقه این پل تاریخی را به دوران سلجوقیان و صفویه نسبت داد و اذعان کرد: پل ساخته شده روی رودخانه کرج که با عناوین مختلفی از جمله پل دختر، پل شاه عباس و پل خاتون شناخته می شود، نوع ارزشمندی از معماری تاریخی ایران را به نمایش گذاشته و تلاش ما نگهداری این اثر تاریخی و جلوگیری از تخریب آن است.

پل دختر از سازه های دوران صفویان است که بر بقایای پلی قدیمی تر منسوب به دوره سلجوقی با نام پل خاتون ایجاد شده. طول این پل حدود 65 متر و عرض آن 7 متر است.

پل مذکور در سال های گذشته بر اثر فرسودگی و عوامل طبیعی دچار ریزش در بخشی از سقف شده بود که با همت اداره کل میراث فرهنگی و حمایت های استانداری، مرمت آن آغاز شده و طبق گفته مدیر کل میراث تا پایان سال به اتمام می رسد.

پل خاتون یا دختر کرج که با نام پل سلیمانیه و پل شاه عباسی هم شناخته می‌شود از سازه‌های دوره صفویه است که بر روی رودخانه کرج ساخته شده‌است. این پل بر بقایای پلی کهن‌تر منسوب به دوره سلجوقی و به نام پل خاتون ایجاد شده‌است و بازسازی آن در دوره صفوی به این سازه نمای پل‌های دوره صفوی را داده است.

پل تاریخی خاتون در ورودی شرقی کرج و بین پل حافظ و میدان کرج قرار دارد. این پل به طول 61 متر و عرض هفت متر در ورودی شرقی کرج و بر روی رودخانه کرج احداث شده است.

علی رغم هشدارهای داده شده نسبت به امکان ریزش پل خاتون و با توجه به عدم رسیدگی مسئولین و بازسازی نشدن به موقع آن بخشی از این پل در سال 86 ریزش کرد. به دلیل مرمت غیر اصولی در سال 88 این پل در سال 99 دوباره ریزش کرد.

در سال 1400 مرمت این پل به 4 میلیارد تومان بودجه نیاز داشت که قرار شد استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی هرکدام 500 میلیون تومان برای مرمت این پل پرداخت کنند که تا آخر سال 1400 هیچکدام پرداخت نکرده و مرمت این پل تا سال گذشته مسکوت ماند. عدم مرمت این پل را در آستانه فروپاشی کامل قرار داده بود که با تامین 90 میلیارد ریالی برای ترمیم این پل در ابتدای امسال، مرمت آن از سر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ببینید | اولین تصاویر از ریزش سنگ در محور کرج - کندوان
  • ریزش سنگ در محور کرج – کندوان بر اثر بارش باران
  • ریزش سنگ در جاده چالوس
  • تصاویر ریزش هولناک جاده قاضی‌ خان - بدره | ویدئو
  • ریزش کوه در مسیر بدره-قاضی خان
  • فیلم/ لحظه ریزش کوه در جاده قاضی‌خان بدره
  • روش عجیب درمان ریزش مو (فیلم)
  • لحظه هولناک ریزش کوه در ایلام + ویدئو
  • (ویدیو) لحظه وحشتناک ریزش کوه در جاده استان ایلام
  • مرمت پل خاتون کرج آغاز شد