Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقی سیاهکالی مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی 2 سال گذشته با توجه به شیوع کرونا، فعالیت‌های دانش‌آموزان در ایام تابستان تحت‌الشعاع قرار گرفته بود اما با فروکش کردن این ویروس امسال بار دیگر شاهد برپایی پایگاه های تابستانی اوقات فراغت هستیم.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شعار محوری فعالیت‌های پایگاه‌های تابستانی غنی‌سازی اوقات‌فراغت "هر دانش آموز یک مهارت" است؛ تلاش شده تا با ارائه برنامه و فعالیت‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، مهارتی و اردویی پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان باشیم و به آنها ضمن غنی سازی اوقات فراغت، یک مهارت نیز یاد بدهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیاهکالی مرادی بر برنامه‌ریزی منسجم برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در ایام تابستان تاکید کرد و گفت: باید دانش آموزان بیشترین بهره‌مندی را از زمان فراغت داشته باشند.

این مسوول با بیان اینکه آموزش تعطیل می‌شود اما تربیت تعطیل پذیر نیست؛ تصریح کرد: در ایام تعطیلی تابستان نمی‌توان دانش‌آموزان را به حال خود گذاشت و باتوجه به موضوع آسیب‌های اجتماعی و سرگرمی‌های کاذب و مخرب، باید توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشیم.

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه در برنامه‌ریزی برای مباحث اوقات فراغت استفاده از ظرفیت‌های داخلی و بیرونی آموزش و پرورش و بهره‌مندی از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی مورد توجه ویژه قرار دارد، افزود:تابستان سال جاری با توجه به سختی‌ها و محدودیت‌های دوران کرونا، فرصت‌های طلایی برای متولیان آموزش و پرورش و خانواده است.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور مدارس تمامی دوره‌های تحصیلی، پایگاه‌های دارالقرآن، کانون‌های فرهنگی تربیتی، اردوگاه‌های دانش‌آموزی، مجتمع‌ها و سالن‌های ورزشی، پایگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ظرفیت‌های درون سازمان آموزش و پرورش برای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به شمار می روند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: پایگاه‌های سازمان دانش‌آموزی، پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی، پایگاه‌های سازمان جوانان هلال احمر،  پژوهش‌سراهای دانش آموزی، پایگاه‌های اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی هم از دیگر ظرفیت‌های آموزش و پرورش محسوب می شود که به عنوان یک ظرفیت مؤثر در جهت برپایی پایگاه‌های اوقات فراغت فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: اوقات فراغت به عنوان یک فرصت می‌تواند زمینه ساز پذیرش مسوولیت‌های اجتماعی و موجب رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان و نوجوانان باشد.

قزوین دارای ۲۵۳ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

برچسب‌ها مدارس گذران اوقات فراغت قزوین وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس گذران اوقات فراغت قزوین مدارس گذران اوقات فراغت قزوین وزارت آموزش و پرورش دانش آموزان غنی سازی اوقات فراغت آموزش و پرورش دانش آموزان دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۸۹۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، نقی سیاهکالی مرادی مدیر کل آموزش و پرورش قزوین گفت: ۱۷ هزار معلم در قزوین وظیفه تدریس ۲۵۰ هزار دانش آموز را در ۱۶۷۰ مدرسه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با موج گسترده‌ای از بازنشستگی معلمان قزوینی روبرو بودیم و کار برای ما سخت شده بود، تاکید کرد: ۱۰۳۰ نفر از معلمان در سال گذشته در استان قزوین بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تقریباً به همین میزان نیز در سال گذشته معلم جذب نظام آموزشی استان قزوین شد، تاکید کرد: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: معوقات دی، بهمن و اسفند ماه فرهنگیان و نیرو‌های خرید خدمت و کلیه بدهی حوزه امتحانات به همراه هدیه روز معلم طی یک تا ۲ روز آینده به حساب آن‌ها واریز خواهد شد.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در سال گذشته برای تجهیز مدارس فن و حرفه‌ای ۱۲ میلیارد تومان هزینه شده بود که این رقم در سال جدید با افزایش صد در صدی به ۲۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سرانه ورزشی مدارس با ۵۰ درصد رشد از ۳۳ سانتیمتر به ۴۸ سانتیمتر رسید، عنوان کرد: در دولت سیزدهم ۷۴ چمن مصنوعی در مدارس استان ساخته شده و امیدواریم این تعداد به ۱۰۰ زمین چمن افزایش یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با بیان اینکه ۷۵ دانش آموز مبتلا به اوتیسم در قزوین تحصیل می‌کنند این آمار را افزایشی خواند و عنوان کرد: ۸ نفر از این دانش آموزان دختر و ۶۷ نفر نیز دانش آموز پسر هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۹۹۰ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل در استان قزوین شناسایی شدند که موفق شدیم با همراهی دستگاه‌های دیگر ۴۶۱ نفر را به چرخه تحصیل بازگردانیم.

دیگر خبرها

  • باز شدن گره استخر دانش آموزی قوچان به دستان آب و فاضلاب
  • تعیین تکلیف اردوگاه دانش‌آموزی شهید چمران پس از ۱۸ سال
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • ۲۱۳ هزار نفر به جمعیت دانش آموزان هنرستانی اضافه شد
  • اجرای دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در استان قزوین
  • جذب اعضای تیم والیبال دانش‌آموزان به عنوان معلم
  • بافق دارای بالاترین میزان تراکم دانش آموزی در استان یزد