Web Analytics Made Easy - Statcounter

واتس‌اپ سرگرم طراحی قابلیتی است که به کاربران امکان می‌دهد استاتوس آنلاین خود را مخفی کنند.

به گزارش ایسنا، وب سایت WABetaInfo اسکرین شاتی از یک تنظیمات حریم خصوصی جدید در واتس‌اپ منتشر کرد که اجازه می‌دهد کاربر بتواند انتخاب کند چه کسانی استاتوس آنلاین وی را مشاهده کنند. این قابلیت کامل کننده قابلیتی است که اخیرا برای "آخرین بازدید" (Last Seen) عرضه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از انتشار نسخه آزمایشی بتا در آوریل، واتس‌اپ به‌روزرسانی منتشر کرد که گزینه "مخاطبان من بجز" Contact Except) (My را برای تنظیمات "آخرین بازدید" اضافه کرد. پیش از این کاربران واتس‌اپ تنها می‌توانستند تنظیمات "آخرین بازدید" را از بین سه گزینه "برای همه"، "مخاطبان من" یا "هیچ کس"، انتخاب کنند اما در به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ، امکان کنترل بیشتر افرادی که قادر به مشاهده عکس پروفایل و آخرین بازدید کاربر هستند و پنهان کردن این اطلاعات از دید یک عده خاص، فراهم شد. اما مشکل اینجا بود که استاتوس آخرین بازدید به مخاطبان اجازه می داد متوجه شوند کاربر پیش از غیرفعال کردن گزینه دریافت پیام، آیا پیام آنها را مشاهده کرده است.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، اسکرین شات وب سایت WABetaInfo نشان می‌دهد قابلیت جدید به کاربر امکان می‌دهد استاتوس آخرین بازدید خود را از همان افرادی که مایل نیستند، پنهان کنند. عجیب است که این همه مدت طول کشید تا واتس‌اپ روی این قابلیت حریم خصوصی ابتدایی کار کند اما بالاخره این قابلیت قرار است اضافه شود و احتمالا مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واتس اپ آخرین بازدید واتس اپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی

در گوگل پلی دیگر نیازی نیست برای دانلود چند اپلیکیشن منتظر بمانید تا هر برنامه به‌صورت جداگانه دانلود و نصب شود؛ اکنون می‌توانید اپلیکیشن‌های جدید موردنظر خود را هم‌زمان دریافت کنید. البته این قابلیت فعلاً فقط برای دانلود هم‌زمان دو اپلیکیشن فعال شده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از دیجیاتو، در اسفندماه نیز شایعاتی درباره راه‌اندازی قابلیت دانلود هم‌زمان یا موازی چند اپلیکیشن در گوگل پلی منتشر شده بود و این ویژگی در آن زمان برای برخی کاربران نیز فعال شد؛ اما اکنون گوگل امکان دانلود و نصب هم‌زمان برنامه‌ها را در فروشگاه اپلیکیشن خود به‌صورت گسترده فراهم کرده است. در قابلیت جدید می‌توان میزان حجم دانلودشده را برای هر برنامه در پلی‌استور یا در صفحه اصلی گوشی خود دید.

با این قابلیت جدید تنها می‌توان دو برنامه را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کرد و وقتی روی اپلیکیشن سوم کلیک می‌کنید تا دانلود شود، در حالت انتظار باقی می‌ماند تا نصب دو اپلیکیشن قبلی تمام شود. برای مقایسه، اپ‌استور iOS می‌تواند سه اپلیکیشن مختلف را به‌صورت هم‌زمان دانلود و نصب کند؛ البته ممکن است گوگل در آینده تعداد دانلودهای هم‌زمان را افزایش دهد.

همچنین این قابلیت صرفاً برای دانلود اپلیکیشن‌های جدید فعال شده است و نمی‌توان به‌صورت هم‌زمان چندین برنامه را به‌روزرسانی کرد. با توجه به اینکه در میان کاربران عمدتاً آپدیت‌کردن اپلیکیشن‌ها بیشتر از نصب اپلیکیشن‌های جدید انجام می‌شود، به نظر می‌رسد برای کاربردی‌تر شدن این قابلیت، باید قابلیت آپدیت هم‌زمان چند اپلیکیشن نیز فعال شود.

بااین‌حال، این قابلیت می‌تواند بسیار کاربردی باشد؛ مخصوصاً زمانی که گوشی جدیدی خریده‌اید و می‌خواهید چندین اپلیکیشن را روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900962 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • مخفی‌کاری و احتیاط عجیب درباره عالیشاه و بیرانوند
  • ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟
  • آنچه که باید در مورد ویژگی‌های جدید واتس‌اپ بدانید
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر از اینستاگرام
  • آیپد پرو جدید ۲۰۲۴ اپل را ببینید
  • خداحافظی شوکه کننده سلنا گومز با ۴۲۹ میلیون کاربر
  • گزارش‌های غیررسمی: بیش از ۴۰ میلیون ایرانی همچنان کاربر اینستاگرام هستند
  • خداحافظی سلنا گومز با ۴۳۰ میلیون کاربر
  • درخواست نمایندگان پارلمان اروپا برای تقویت دفاع ضد جاسوسی
  • کپی گوگل از روی اپل: قابلیت دانلود هم‌زمان چند اپلیکیشن در گوگل‌پلی