Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: موضوع استقلال دانشکده علوم پزشکی چابهار تا مردادماه سال جاری ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان ،  بهرام عین‌الهی در جلسه شورای اداری چابهار با تاکید بر لزوم پشتیبانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی مناطق محروم اظهار داشت: تاکید کردیم که دانشگاه علوم پزشکی چابهار به سرعت پیشرفت کند و به لحاظ نیروی انسانی و سایر کمک‌ها پشتیبانی شود و بایک برنامه‌ریزی صحیح می٬توانیم یک دانشگاه علوم پزشکی بسیار قدرتمند در چابهار داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: برای نخستین بار دانشگاه علوم پزشکی واحد بین‌الملل را در چابهار ایجاد کردیم و علتش هم این بود که اعتقاد داشتیم می‌توانیم مناطق محروم را با رشدِ آموزش، برخوردار کنیم و درواقع یک شروع خوبی در چابهار بود و امیدواریم با اقدامات بعدی شاهد اتفاقات خوبی در این خطه از کشورمان باشیم.

وزیر بهداشت با اشاره به پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار عنوان کرد: از معاونت توسعه وزارت بهداشت می‌خواهم که با تمامی توان این طرح را پیگیری و اجرا کنند و حتما سعی می‌کنیم این طرح را تا آخر دنبال کنیم، بقیه پروژه‌ها هم پیگیری خواهد شد و دستورات لازم را برای بسیاری از آن‌ها صادر کرده‌ایم.

عین‌اللهی تصریح کرد: با توجه به شرایط منطقه، امیدواریم به سرعت، روند ایجاد رشته‌های مورد نظر پزشکی ایجاد شود و شاهد جذب دانشجو باشیم.

وی گفت: اعتقاد داریم نیروهای مستعد در همه نقاط کشور وجود دارند و مردم با فرهنگ چابهار از این موضوع مستثنی نیستند و امیدواریم بتوانیم زمینه‌های شکوفایی این منطقه را ایجاد کنیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: ایجاد زمینه شکوفایی منطقه زمانی رقم می‌خورد که بتوانیم در حوزه های بهداشت، درمان و خصوصا آموزش کارهای موثری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه دشمنان همواره به دنبال متوقف کردن روند پیشرفت کشورمان هستند بیان داشت: دشمنان ما، در ظاهر از حقوق بشر دم می‌زنند و کسی نیست سوال کند این چه نوع حقوق بشری است که بیماران کرونایی را از دریافت دارو محروم می‌کند.

عین‌اللهی افزود: دشمنان حتی به بیماران کرونایی کشور ما هم رحم نکردند و در تمام دوران کرونا این تحریم را ادامه دادند و این نشان دهنده این است که می٬خواهند به هر طریقی به مردم ما صدمه وارد کنند و این صدمات در مناطق محروم، بیشتر نمود پیدا می‌کند.

وی گفت: برنامه ما، تحقق عدالت و تعالی نظام سلامت است که همکاران ما این برنامه را نوشتند و در این برنامه؛ عدالت حکم می٬کند با قدرت به تبعیض‌ها و مشکلات رسیدگی کنیم، بومی‌گزینی انجام شود و انشاالله در آینده نتیجه این برنامه‌ها را خواهیم دید، برای نخستین بار اقدامات ابتکاری در دستور کار قرار گرفته که بتوانیم شاهد یک بومی‌گزینی واقعی باشیم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بومی‌گزینی واقعی، استانی و شهرستانی است گفت: وقتی حرف از بومی‌گزینی می‌زنیم یعنی باید این اتفاق در منطقه مورد نظر محقق شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم نیازهای مردم را رفع کنیم باید با استفاده از قانون انتقال اجباری نیروهایی را بفرستیم و نهایتا بعد از یکی دو سال به منطقه خود برمی‌گردد، باید نیروهایی آموزش دهیم که دلسوزانه برای منطقه خود کار کنند، البته باید شرایطی هم ایجاد کنیم که نیروهایی هم درصورت علاقه بتوانند بیایند و در این مناطق خدمت کنند.

عین اللهی با بیان اینکه باید میان افرادی که در مناطق محروم و افرادی که در مناطق غیرمحروم کار می‌کنند تفاوت وجود داشته باشد گفت: بنابراین، در  شورای حقوق و دستمزد در مناطق محروم سقف دستمزد را حذف کردیم تا نیروها بتوانند به میزان کارکردی که دارند حقوق و مزایا دریافت کنند و امیدواریم در این زمینه به وضعیت مطلوبی برسیم.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر بهداشت مناطق محروم وزیر بهداشت بومی گزینی علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به عنوان «رییس هیات اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر یونس پناهی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

«نظر به توانمندی های علمی و اجرایی جنابعالی، به موجب این ابلاغ، به عنــوان نایب‌رییس شــورای‌عالی و رییس هیأت اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی منصوب می شوید تا ضمن راه اندازی دبیرخانه جشنواره مذکور در آن معاونت، تدبیر سازوکار اجرایی، انتصاب دبیر جشنواره و سایر اقدامات مورد نیاز را پیگیری و عملیاتی کنید.

امید است با توجه به تجربیات ارزشمند و درایت جنابعالی، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این دوره از جشنواره، با رویکرد توسعه تحقیقات مسأله محور و رعایت عدالت و شفافیت در فرآیندهای ارزیابی و اجرایی باشیم.»

کد خبر 6093038

دیگر خبرها

  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • افزایش تعداد رشته‌های دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد