Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد دانائی‌نیا گفت: منطقه کامو و چوگان نیازمند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری است تا به عنوان شهر بین‌المللی نجوم به جهانیان معرفی شود.

او می‌گوید: قابلیت‌های منحصربه‌فرد منطقه گردشگری بناب در کامو به عنوان یکی از بی‌نظیرین مراکز رصد ستارگان است که می‌تواند این منطقه را به شهر بین‌المللی نجوم تبدیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته او، کامو یکی از بکرترین مناطق گردشگری طبیعی در پای قله گرگش است که متاسفانه با وجود تمام این قابلیت‌ها همچنان ناشناخته باقی مانده است.

دبیر ستاد خدمات هماهنگی شهرستان کاشان گفت: البته ناشناخته بودن کامو باعث شده طبیعت زیبای این منطقه سالم و دست نخورده باقی بماند.

دانایی‌نیا گفت: شهر کامو و چوگان آمیزه‌ای از جلوه‌گری تاریخ،   طبیعت، حیات وحش و تنوع بی‌نظیری از گیاهان دارویی است که وجود منطقه گردشگری بناب و رصدخانه ملی در کنار همه این قابلیت‌ها می‌تواند  از این شهر، منطقه نمونه گردشگری بسازد.

او می‌گوید: این شهر حتی در میراث فرهنگی ناملموس هم حرف‌هایی برای گفتن دارد.

به گفته او، شیوه سنتی پخت شیره انگور، ذوالجناح گردانی و سفره بافی بخشی از خرده فرهنگ‌های متنوع این شهر است. شهرستان کاشان سرشار از خرده فرهنگ‌ها، آیین‌ها و تنوع بی‌نظیری از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و گردشگری است که در صورت تدوین تقویم رویداد‌ها و اطلس جامع گردشگری علاوه بر توزیع سفر در طول چهار فصل این شهرستان می‌تواند تبدیل به قطب گردشگری رویداد محور بشود.

کامو و چوگان شهری از توابع بخش قمصر شهرستان کاشان واقع در استان اصفهان ایران است که با پیوستن دو منطقهٔ «کامو» و «چوگان» در دی‌ماه ۱۳۹۲ با تاییدیه و مصوبهٔ هیئت دولت، تشکیل و نام آن از شهر جوشقان و کامو به کامو و چوگان تغییر یافت.

این شهر در دامنه کوه کرکس به زبان محلی کوه گرگش جنوب رصدخانه ملی ایران به عنوان سومین رصدخانه بین المللی دنیا و مورد توجه ایران و جهان قرار گرفته است.

طبق گفته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بهره برداری از رصدخانه ملی ایران در کلاس چهار که تنها رصدخانه منطقه جغرافیایی از اسپانیا تا هند محسوب می‌شود، فخر علمی برای پروژه‌های علمی در حال اجرا در کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گردشگری کاشان کامو کاشان رصدخانه بین المللی نجوم کامو و چوگان بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز سه‌شنبه در دیدار با جامعه روحانیت لرستان با ابراز خرسندی از دیدار با جامعه روحانیت استان، اساتید و رؤسای حوزه‌های علمیه و نمایندگان روحانیت در دستگاه‌های اجرایی و خاصه نماینده معظم ولی‌فقیه در استان به ظرفیت جامعه روحانیت، ظرفیت‌های مادی و طبیعی استان و قابلیت مردم اشاره کرد و اظهار داشت: پیشنهادها ارائه شده توسط روحانیت معظم در این جلسه را مخلصانه می‌پذیرم.

وی تصریح کرد: اولین مسئله داشتن مبانی فکری است که اشراف بر اقدام دارد و اگر مبانی فکری ما مشخص نباشد اقدام ما ناصحیح است .

استاندار لرستان، افزود: دیدگاه بنده رسیدن به یک حکمرانی قدرت محور مبتنی بر اراده مردم است، من معتقدم اگر بتوانیم شناخت لازم و چیدمان خوبی داشته باشیم قابلیت ایجاد و با چیدمان صحیح قابلیت‌ها، قدرت تولید می‌شود.

شفقت، تصریح کرد: توسعه کشاورزی، بهره‌برداری از معادن و گسترش صنعت گردشگری از جمله ظرفیت‌های مهم لرستان است که باید موردتوجه قرار گیرد و لازم است از فرهنگ گردشگری با رویکرد قرآنی محافظت شود.

وی گفت: اگر قرار است به جایگاه تمدن اسلامی و امت اسلامی که زمینه‌ساز ظهور امام عصر (عج) است برسیم نیاز به یک بازنگری اساسی در ساختار اداره کشور داریم تا رشد همه‌جانبه فراهم شود و جامعه روحانیت با اندیشه‌ورزی، مقدمات رسیدن به دولت اسلامی را فراهم کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه دبیرخانه تأمین مالی برای حمایت از سرمایه‌گذاران در تهران تشکیل شده است، گفت: تاکنون با ده‌ها سرمایه‌گذار تماس گرفته‌ایم تا در بخش‌های دولتی و عمومی در لرستان سرمایه‌گذاری کنند.

شفقت، تصریح کرد: باید پیشرفت را به‌عنوان یک مسئله جدی در نظر بگیریم و از روحانیت محترم انتظار می‌رود ازآنجاکه هدف اصلی تربیت و کمال انسان است و بخشی از این مهم بر عهده آموزش‌وپرورش و سایر بخش‌های دولتی است اما مردم هنوز به روحانیت وفادار هستند و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد و با گسترش مسجد محوری طرحی ارائه دهیم تا متناسب با رشد فن آوری به رشد معنوی انسان افزوده شود.

وی افزود: اولین و بالاترین قدرت تولیدی، نیروی انسانی است که مغفول مانده و لازم است به این منظور تعلیم‌وتربیت را دریابیم؛ زیرا نیروی انسانی زمانی موفق است که رویکرد الهی، دینی و تفکر توحیدی داشته باشد.

کد خبر 6093634

دیگر خبرها

  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • ادامه رایزنی شورای شهر بیرجند درباره برج ۴۶ طبقه ارتش
  • معرفی توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • فیلم/ گشت و گذار پلنگ در جنگل‌ ساری
  • کارگران رکن اصلی اقتصاد کشور هستند
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • رایزنی با ده‌ها سرمایه‌گذار برای فعالیت در لرستان
  • آمادگی ۲۵ بسته در بجنورد برای جذب سرمایه‌گذار
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد