Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا امروزه توسعه بزرگراه ها بعنوان یکی از عوامل دخیل در توسعه جامعه نقش مهمی دارد نقشی که هر کدام از برنامه‌ریزان برای آن اهمیتی ویژه قائلند و گسترش آن را در هر شهری از ضروریات می‌دانند این مهم باعث شده است که در سیستان و بلوچستان مسوولان اجرایی دست اندرکار برای توسعه بزرگراه‌ها برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بچینند برنامه‌هایی که تحقق آنها در طی سالیان اخیر توانسته وضعیت این استان را در شاخص راه های ارتباطی ارتقاء داده و بر اهمیت موقعیت ارتباطی جنوب شرقی کشور بیافزاید اهمیتی که به واسطه وضعیت استراتژیک سیستان و بلوچستان می تواند در توسعه اقتصادی و صادراتی کشور نقشی مهم ایفا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
توسعه بزرگراه‌ها در سیستان و بلوچستان علاوه بر اهمیت های کشوری در موقعیت داخلی استان نیز تأثیرات بسزایی گذاشته و توانسته شاخص‌های رفاه اجتماعی را در این منطقه بالا برده و این استان  را از محرومیت‌های اجتماعی دور کند. 
بی‌شک برای توسعه بزرگراه‌ها آن هم در شرایط اقتصادی حاضر همتی جهادی نیاز بود همتی که مسوولان راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان شبانه روز آن را به کار گرفتند تا هیچ تحریم و ضربه اقتصادی نتواند از توسعه و پیشرفت کشورمان بکاهد.

پروژه های راه و شهرسازی پیشتاز ساخت طرح های زیر بنایی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: عملکرد مطلوب، سبب پیشتازی احداث پروژه های راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نسبت به سایر پروژه های زیربنایی این استان شده است.

حسین مدرس خیابانی در بازدید از روند احداث پل شیله در محور زابل_زاهدان  با تقدیر از عملکرد اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک پروژه ساخت راه‌ها در استان ضمن ایجاد رفاه عمومی و  امید در جامعه اشتغال بخش قابل توجهی از جمعیت جوان و جویای کار استان را فراهم کرده است.

وی راه را مهمترین اولویت در توسعه سیستان و بلوچستان دانست و افزود: توسعه راهها به ویژه بزرگراه به منظور رونق تجارت و ترانزیت و کاهش تصادفات جاده ای در اولویت برنامه های توسعه ای این استان قرار دارد. 

سیستان و بلوچستان کارگاه بزرگ راهسازی

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: جاده‌های سیستان و بلوچستان هم اینک به کارگاه‌های راهسازی تبدیل شده است بطوری که ۱۲۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و فعال بودن ۱۲ کارگاه راه سازی و اشتغال افزون بر ۲ هزار نفر در محورهای زابل- زاهدان، زاهدان- بیرجند، میرجاوه- زاهدان _ بم و زاهدان- خاش، اسکل آباد- گوهرکوه بزمان و زابل - زهک در حال احداث است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری بیش از ۸۰ کیلومتر آن آماده بهره برداری شود.

عطااله اکبری گفت: با هدف توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و حمل و نقل جاده‌ای به ویژه بزرگراه که نوید بخش رونق اقتصادی و افزایش ایمنی سفر در استان خواهد بود در سال گذشته ۶۳ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده زیرپوشش این اداره کل بعد از اتمام مراحل ساخت زیر بار ترافیک رفت که امسال در تلاش هستیم بنا بر ضرورت نیاز استان با ساخت ۲۷ کیلومتر دیگر طول آن را به ۹۰ کیلومتر افزایش دهیم.
وی افزود: با اقدامات مطلوب صورت گرفته، این اداره کل سال گذشته پیشتاز تامین اعتبار و ساخت بزرگراه و راه اصلی در کشور معرفی شد.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: از آنجایی که طولانی شدن پروژه‌های راهسازی با توجه به شرایط اقتصادی و تورم بسیار هزینه‌بر خواهد بود تمام تلاش این اداره کل با وجود همه تنگناهای مالی تکمیل هر چه سریعتر پروژه‌های زیرساختی به ویژه بزرگراه در استان است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان وزارت راه و شهرسازی زاهدان پروندهٔ خبری عزم دولت سیزدهم برای تکمیل طرح های نیمه تمام

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان وزارت راه و شهرسازی زاهدان سیستان و بلوچستان وزارت راه و شهرسازی زاهدان سیستان و بلوچستان گفت توسعه بزرگراه ها راه و شهرسازی اداره کل راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، ایوب کرد گفت: در سال گذشته، هزار و ۳۸۰ کیلومتر از محور‌های حوزه استحفاظی این اداره کل روکش آسفالت شده است که از این میزان روکش آسفالت انجام شده، ۶۷۲.۵ کیلومتر با استفاده از توان ماشین آلات راهداری به صورت امانی انجام شده که موجب صرفه جویی شش هزار و ۷۲۲ میلیارد ریالی گردیده است.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از مجموع ۶۷۲.۵ کیلومتر روکش آسفالت که به صورت امانی انجام شده، میزان ۳۱۲ کیلومتر به محور‌های شریانی،۲۴۱ کیلومتر محور‌های فرعی و ۱۱۹.۵ کیلومتر به محور‌های روستایی استان اختصاص داشته است.
کرد یادآور شد: همچنین در سال گذشته با توجه به اینکه نقاط پرحادثه در محور‌های مواصلاتی از اهمیت بالایی برخوردار است و این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای نقش بسزایی دارد، تعداد هفت نقطه پرحادثه در محور‌های مواصلاتی تحت پوشش این اداره کل با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال به طور کامل رفع شده است.
وی افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای بیش از ۱۱ هزارو ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت ترانزیتی وجود بندر چابهار و پایانه‌های مرزی روکش آسفالت محور‌ها می‌تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده‌ای ایفا کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ساخت شهرک ساحلی خراسان جنوبی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان و بلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در شمال سیستان وبلوچستان
  • بازدید تعدادی ازمعتمدان وریش سفیدان ازطرحهای بزرگراهی درسیستان وبلوچستان
  • ساخت ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در سیستان وبلوچستان
  • اصلاح ۷ نقطه پرتصادف در سیستان و بلوچستان
  • روکش آسفالت ورفع ۷ نقطه پرتصادف محور‌های مواصلاتی سیستان و بلوچستان
  • آسفالت بیش از ۱۳۰۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی سیستان وبلوچستان
  • راه آهن اردبیل امسال به بهره برداری می رسد
  • ساخت بیش از ۲۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی درسیستان و بلوچستان