Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از خرید نزدیک به ۴۰ هزار تن محصول گندمکاران این استان خبر داد و وعده داد: طلب کشاورزان به موقع و در اسرع‌وقت پرداخت شود.

سید محمد رضا هاشمی در حاشیه برگزاری جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های اعلامی، استان سمنان با پرداخت بیش از ۲۵۷ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دامداران و مرغداران، تاکنون رتبه سوم کشوری را در حوزه دامدار کارت ویژه طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به خود اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰ شعبه بانک کشاورزی استان در بحث پرداخت تسهیلات حمایتی دامداران و طیورداران ویژه طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها در استان مشغول فعالیت و خدمت رسانی هستند، گفت: تا به امروز بالغ بر ۲ هزار و ۳۳۲ فقره تسهیلات حمایتی دامداران و مرغداران (دامدار کارت)، ویژه طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به ارزش بیش از ۲۵۷ میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

وی افزود: با تحقق این مهم، استان سمنان تاکنون توانسته رتبه سوم کشوری را در این بخش به خود اختصاص دهد.

استاندار سمنان ادامه داد: همچنین تاکنون بالغ بر ۷ هزار و ۸۵۰ فقره پرونده تسهیلات حمایتی دامدارکارت در استان به بانک کشاورزی معرفی شده که از این تعداد، ۳۶ درصد پرونده ها، بالغ بر ۲ هزار و ۳۳۲ فقره تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: تعداد ۲ هزار و ۸۰۸ پرونده تسهیلات حمایتی(دامدارکارت) به ارزش بیش از ۳۲۶ میلیارد تومان در شعب بانک کشاورزی استان جهت پرداخت تسهیلات حمایتی ویژه اجرای طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها به دامداران و طیورداران، در حال بررسی است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در مجموع تاکنون بالغ بر ۷ هزار و ۸۵۰ فقره پرونده متقاضی دریافت تسهیلات دامدارکارت به ارزش ریالی یک هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان به بانک کشاورزی استان معرفی شده است.

استاندار سمنان ضمن تقدیر تلاشهای انجام شده توسط بانک کشاورزی استان برای تسریع و تسهیل در پرداخت این تسهیلات، گفت: ضرورت دارد تا به منظور بهره مندی هرچه بیشتر دامدارن و طیورداران از این طرح ارزنده دولت در راستای حمایت از تولید، بررسی و رسیدگی به پرونده های باقیمانده در این حوزه توسط بانک کشاورزی در کمترین زمان ممکن انجام و در روند پرداخت تسهیلات تسریع شود.

استاندار سمنان همچنین از خرید قریب ۴۰ هزار تن محصول گندمکاران این استان خبر داد و افزود: تاکنون بیش از ۳۹ هزار تُن گندم در سطح استان خریداری و ذخیره سازی شده است.
وی افزود: مبالغ خرید گندم به کشاورزان استان در دستور کار قرار داشته و تاکنون انجام شده در ادامه نیز با جدیت ادامه خواهد داشت.
هاشمی ادامه داد: مصوبات جلسات ستاد تنظیم بازار استان به صورت مستمر بررسی و میزان‌ اجرای مصوبات مورد رصد و ارزیابی قرار گیرد.
وی همچنین اضافه کرد: تامین مرغ، برنج و اقلام‌ مورد نیاز برای برگزاری برنامه های ویژه دهه ولایت و امامت و دهه اول محرم و همچنین برنامه‌های هیات های مذهبی در استان در دستورکار قرار گیرد.
استاندار سمنان در پایان تاکید کرد: بحث نظارت بر بازار استان همچنان با رفتار ارشادی، ایجابی و اقناعی در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی خرید تضمینی گندم استاندار سمنان طرح مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها بانک کشاورزی استان تسهیلات حمایتی استاندار سمنان میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد اما ریالی پرداخت نشد

به گزارش خبرنگار مهر، عطااله هاشمی، رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران درباره آمار خرید گندم تا امروز به مهر گفت: از ۱۰ فروردین تا امروز حدود یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن گندم به ارزش ریالی حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان (همت) از گندم‌گاران خریداری شده؛ اما ریالی پرداخت نشده است.

وی با اشاره به نرخ تضمینی گندم افزود: قیمت خرید تضمینی گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که تأخیر در پرداخت پول کشاورزان منجر به دلسردی آنها می‌شود.

رئیس بنیاد ملی گندم کاران ادامه داد: در سال‌های گذشته معمولاً در ابتدای فصل پس از خرید ۵۰ تا ۶۰ درصد محصول پول دو تا سه روز به کشاورزان پرداخت می‌شد و فقط پول گندم‌های سردسیر با کاهش اعتبار با تأخیر واریز می‌شد؛ اما سال گذشته و امسال وضعیت به گونه‌ای شد که پول گندم با تأخیر چند ماهه به گندم کاران پرداخت می‌شود.

هاشمی با اشاره به پیش بینی برداشت گندم امسال در کشور گفت: با توجه به وضعیت مناسب بارش پیش بینی می‌شود بیش از ۱۳.۵ میلیون تن گندم در کشور برداشت شود و حدود ۱۱.۵ میلیون تن خرید تضمینی داشته باشیم اما اگر نحوه پرداخت محصولات اصلاح نشود آمار فروش کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 6100149 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی رشد بالغ بر ۱۰ درصد خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی
  • اهتمام بانک کشاورزی به تحقق امنیت غذایی با مشارکت مردم
  • بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد، اما ریالی پرداخت نشد
  • قیمت هر کیلوگرم کلزا ۳۵ هزار تومان / ۵۰ درصد مطالبات پرداخت شد
  • بیش از ۱.۳ میلیون تن گندم خریداری شد اما ریالی پرداخت نشد
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • ارسال فایل ۱۰۳ هزار تن گندم خریداری شده به بانک کشاورزی ایلام
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • خبر جدید برای گندمکاران/ قیمت گندم مشخص شد