Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی لرستان گفت: جریانات دینی ما در اجتماعاتی همچون اربعین شکل جدی می‌گیرد.

حجت‌الاسلام محمدحسین وحیدی در نشست هم‌اندیشی شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت لرستان، اظهار کرد: همه ما در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و رسیدن به نتیجه مطلوب در این زمینه رسالت سنگینی بر دوش داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بعد از جریان کرونا در بدنه کنش گران فرهنگی شاهد حالت کسل بودن بدنه هستیم و علت آن فاصله گرفتن از مراسمی همچون اربعین حسینی و دیگر مناسبت‌ها بود، افزود: نباید از این مهم غافل شویم که جریانات دینی ما در اجتماعاتی همچون اربعین شکل جدی می‌گیرد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: در طول تاریخ ثابت شده است که هر موقع مسئله ایثار و شهادت پررنگ شده بدنه نظام جان تازه‌ای گرفته است، بیان داشت: خیلی فتنه‌ها را همین قصه شهادت خنثی می‌کند.

وحیدی بر ضرورت جریان سازی مردمی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تأکید و اضافه کرد: اگر بخواهیم رویداد جهاد و شهادت را تعریف کنیم، قبل از کار ترویجی محله محور که می‌شود انجام داد باید برای کنشگران فرهنگی که قرار است سفیران ایثار و شهادت در محلات باشند، دوره‌های آموزشی معنوی برگزار کنیم که فرهنگ ایثار و شهادت را به محلات منتقل کنند.

وی بیان کرد: تشکیل این شبکه نیرویی بزرگ‌ترین ظرفیت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بوده و جامعه هنری، پزشکی و دیگر ظرفیت‌ها می‌توانند در این شبکه نقش‌آفرینی کنند.

رضا نیازی، معاون فرهنگی و مطبوعاتی فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان نیز، اظهار کرد: عدم کار کردن در حوزه ایثار و شهادت تبعات آن به بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه کنونی برمی‌گردد.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌های فرهنگی هنری، محله محور با محوریت مساجد برگزار شود، تصریح کرد: بیش از ۴۰۰ کانون فرهنگی در سطح استان داریم، ظرفیتی بزرگ برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.

نیازی بیان کرد: انجام کار در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در محلات بیشترین تأثیر را می‌تواند داشته باشد.

همچنین امین رسولی عنوان کرد: آموزش‌وپرورش در همه اقدامات فرهنگی و به‌ویژه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ظرفیتی عظیم بوده و باید از ظرفیت آموزش‌وپرورش باید استفاده شود.

وی اظهار کرد: در راستای برگزار کنگره ۶ هزار ۵۴۴ شهید لرستان دو یادواره شهدای دانش‌آموز و شهدای معلم برگزار خواهد شد.

سامان سپهوند، رئیس حوزه هنری لرستان بر ضرورت هم‌افزایی در انجام امور فرهنگی تأکید کرد و گفت: در تولید محتوا و آثار باید به اثربخش بودن فعالیت‌ها توجه داشت.

وی تصریح کرد: در انجام وظیفه‌ها با خودمان صادق باشیم و به اثرگذار بودن اقدامات خود توجه داشته باشیم از کار سلیقه‌ای دوری کنیم و کارها باید کارشناسی باید.

حامد غفورنژاد، سرپرست مدیریت فرهنگی دانشگاه لرستان نیز اضافه کرد: با توجه به ظرفیت راویان، مداحان و شعرا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید برای این قشر آموزش‌های لازم برگزار شود.

وی تصریح کرد: مداحان و شعرا باید دغدغه جهاد و شهادت داشته باشند و آموزش‌های لازم را ببینند که بتوانند در جامعه اثرگذار باشند و فرهنگ ایثار و شهادت را جاری و ساری کنند.

سرهنگ محسن رشیدی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در این جلسه با اشاره به اثرگذاری فوری هجمه‌های دشمن بر روی نسل امروز، افزود: دشمن نسل جوان و نوجوان ما را هدف قرار داده و به‌راحتی روی آن‌ها اثر می‌گذارد.

وی خاطرنشان کرد: برای مقابله با هجمه‌ها و آسیب‌های اجتماعی باید برنامه‌ریزی فرهنگی صورت گیرد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این راستا ضروری است.

سرهنگ رشیدی بیان کرد: دستگاه‌های فرهنگی ما به‌صورت جداگانه کاره‌ای فرهنگی انجام می‌دهند و جزیره‌ای عمل کردن باعث می‌شود کارها به نتیجه نرسد؛ هم‌افزایی و وحدت دستگاه‌ها برای ارتقای فرهنگ جامعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضروری است.

وی بر ضرورت توجه به مشکلات جامعه عنوان کرد: برای انجام کار فرهنگی باید نقشه راه باید داشته باشیم و هدفمند و با داشتن برنامه باید در حوزه فرهنگی کار کرد.

همچنین علی احمدی، رئیس حراست بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تکریم خانواده‌های شهدا و ایثارگر دو مأموریت مهم بنیاد شهید است.

وی عنوان کرد: هم‌گرایی دستگاه‌های فرهنگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه لازم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دفاع مقدس حوزه هنری لرستان اربعین حسینی بنیاد حفظ بنیاد شهید اربعین ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ایثار و شهادت همچون اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی به مناسبت گرامیداشت مقام معلم و روز جهانی کارو کارگر به شرح زیر است: 
بسم الله الرحمن الرحیم»

 فرهنگ و اقتصاد مسیر رسیدن به قله‌های اخلاق و معنویت و پیشرفت است، معلمان بعنوان افسران جنگ فرهنگی و جامعه کارگری بعنوان افسران جنگ اقتصادی، دو قشر از مجاهدانی محسوب می‌شوند که با کار و تلاش و کوشش در مسیر سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی قدم برمی‌دارند.

۱۲ اردیبهشت ماه، سالروز گرامیداشت یاد و خاطره فیلسوف و فقیه شهید آیت الله مرتضی مطهری «ره» است، شهید همیشه زنده‌ای که زندگی و تلاش مومنانه و عالمانه، و همراه با بصیرت او در میدان علم و معرفت و فرهنگ، بعنوان یک الگو در محیط تعلیم و تربیت و فرهنگ عمومی و نسل جوان، منشأ برکات و خدمات ارزشمندی بوده است.

اینکه روز گرامیداشت مقام معلم را در سالروز شهادت این انسان بزرگ و برجسته قرار داده اند، حکایت از مقام رفیع معلم و ارزش نهادن به جایگاه قلم و دانش است که خداوند متعال به آن سوگند یاد نموده است.

آموختن راه و رسم بندگی، اخلاق و ارزش‌های الهی، و تربیت نفوس، از دغدغه‌های جدی انبیاء اولیاء الهی بوده، و در همین راستا معلمان عزیز جامعه اسلامی، در متن تعلیم و تعلم به ترویج و نهادینه کردن آن در جان دانش آموزان اقدام می‌نمایند، که به ارزش و اعتبار این کار می‌افزاید.

معلمان و کارگران با مقاومت، تلاش و مجاهدت‌های پیدا و پنهان، در جنگ ترکیبی اقتصادی و فرهنگی تمام برنامه‌ها و پیش‌بینی‌ها و طراحی‌های دشمنان را خنثی کردند، و در این عرصه موفق ظاهر شدند.

هشت راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی و توسعه اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر انقلاب اسلامی «مدظله العالی» که شامل حمایت مسئولان از کارگران و تولیدات داخلی، افزایش بهره وری، جذب سرمایه گذاران در تولید، حمایت مردم از تولیدات داخلی، اصلاح الگوی مصرف، توسعه فرهنگ کار، ایجاد اشتغال و مبارزه با فساد اقتصادی، بهترین چراغ راه برای مسئولین و مدیران و کارفرمایان و کارگران است که باید به جدیت مورد توجه قرار بگیرد.

اینجانب ضمن پاسداشت روز معلم و تبریک به جامعه فرهنگی کشور خصوصاً معلمان و فرهیختگان و اساتید در کشور و استان لرستان، یاد و خاطره شهید والامقام استاد مرتضی مطهری «ره» و شهدای معلم و کارگر را گرامی می‌دارم، و از همه کارگران خدوم و زحمتکش که در عرصه اقتصادی کشور تلاش‌های سازنده و خستگی ناپذیر دارند تشکر و قدردانی را می‌نمایم و از خداوند متعال برای همگان سلامتی و عزت روز افزون خواستارم.

دیگر خبرها

  • فرهنگ ایثار و شهادت گنجی است که باید تبیین شود
  • فرهنگ ایثار و شهادت تبیین شود
  • تکریم خانواده شهدا کمک به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است
  • با دانش آموزانم رفاقت دارم/نقش معلم در ترویج باورهای دینی
  • مسئولان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف دینی خود بدانند
  • نقش فیلم، بازی و موسیقی روشنگرانه در ترویج فرهنگ حجاب
  • پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز معلم و کارگر
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد