Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@17:07:00 GMT

ساختمان متروپل بخش به بخش تخریب می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۰۹۲۵

ساختمان متروپل بخش به بخش تخریب می‌شود

مدیرعامل منطقه آزاد اروند با بیان" عهده‌دار هماهنگی تخریب ساختمان متروپل هستیم" گفت: این سازه به‌صورت "بخش به بخش" توسط قرارگاه خاتم تخریب خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا اسکندی اظهار کرد: پس از پایان عملیات امدادرسانی در محل حادثه متروپل و در آخرین جلسه شورای تأمین استان خوزستان با موضوع متروپل، بحث تخریب ساختمان مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرارگاه خاتم الأنبیاء (ص) به‌عنوان پیمانکار پروژه تعیین شد، سازمان منطقه آزاد اروند نیز به واسطه حضور و خدمات‌رسانی از ساعات نخست بروز حادثه متروپل به‌عنوان کارفرمای پروژه انتخاب شد.

وی ادامه داد: در این حادثه که مسئول مستقیم آن یک شخص است یعنی مالک ساختمان، باید خسارات توسط شخص پرداخت می‌شد اما به‌واسطه فوت آن فرد، موضوع نیازمند اقدام حقوقی و قضایی بود به‌واسطه همین موضوع دادستان مرکز استان دستور تشکیل مرکز ویژه ارائه خدمات قضایی به آسیب‌دیدگان حادثه متروپل را صادر کرد.

وی با اشاره به فرایند معمول رسیدگی قضایی به پرونده خسارت متروپل، افزود: به‌جهت تسهیل در امور کسبه و شهروندان ساکن در محدوده محل حادثه، منتظر تعیین و پرداخت خسارت نماندیم، قراردادی را به‌عنوان کارفرما با قرارگاه سازندگی خاتم الأنبیاء (ص) امضا و پیش‌پرداختی نیز انجام شد.

وی در پاسخ به این پرسش که هزینه پروژه تخریب ساختمان متروپل بصورت قرض و علی‌الحساب از سوی این سازمان پرداخت شده است یا خیر،‌اضافه کرد: این مبلغ به‌صورت علی‌الحساب است و در پایان پروژه ما نیز همچون سایر خسارت‌ دیدگان باید دعوای حقوقی داشته باشیم تا مبالغ هزینه شده به سازمان بازگردد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: زمان‌ این قرارداد سه ماهه است، اما سه ماه از زمان تحویل محل جهت تخریب است. به‌محض تحویل محل توسط قرارگاه، دادستانی و فرمانداری مجوزی دادند که فرصتی برای تخلیه به کسبه و ساکنین آن محدوده ارائه شود. الآن هم متأسفانه تعداد محدودی از ساکنین آن محدوده از تخلیه محل‌های سکونت خود امتناع کرده‌اند که پیگیری‌هایی به منظور اقناع و تأمین فضای مورد نیاز آغاز عملیات انجام شده است.

وی افزود: بعضاً عنوان شده که فرمانداری مداخلاتی داشته و موجب تأخیر در روند پروژه شده، از امروز اعلام کردیم که ما عهده‌دار هماهنگی زوایای مختلف این پروژه خواهیم بود. در موضوع کسبه نیز اعلام می‌شد که محلی برای کسب‌وکار موقت آنان در نظر گرفته شده اما در موقعیت که قرار گرفتیم متوجه شدیم محل‌ها مناسب نبوده و استقرار موقت کسبه محقق نشده است.

اسکندری گفت: تا امروز می‌گفتیم منطقه آزاد اروند نقش مستقیمی در عملیات ندارد، اما با توجه به شرایط پیش‌آمده تصمیم گرفتیم تا مستقیماً ورود کنیم و عهده‌دار میدان عملیات تخریب و تعیین تکلیف وضعیت بقایای این ساختمان شویم.طی هفته جاری 7 خانوار ساکن در محدوده متروپل باید در نقطه دیگری اسکان یابند.

وی همچنین ضمن اشاره به این موضوع که مطالعه، بررسی و تعیین شیوه تخریب بقایای ساختمان متروپل مطابق قرارداد منعقد شده بر عهده آن قرارگاه است، عنوان کرد: تا کنون روش‌های مختلفی بررسی شده و در نهایت موضوع انفجار منتفی شده و قرار است تخریب بخش‌بخش ساختمان با استفاده از ماشین‌آلات سنگین در دستور کار قرار بگیرد. یکی از موانع حضور ماشین‌آلات سنگین در محل حادثه موضوع نشست زمین و عوارض زمین در آن محدوده است که مقرر شده ابتدا زیرسازی لازم برای تحمل وزن ماشین آلات سنگین ایجاد شود.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: متروپل متروپل منطقه آزاد اروند ساختمان متروپل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۰۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو

واحد امنیت شخصیت‌های رژیم صهیونیستی مستقر در مقر اقامت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در قیصریه خواهان حضور نیروهای پشتیبان از پلیس شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های عبری، پلیس منطقه الخضیره بعداز حضور در محل یک مرد و یک زن را که ظاهرا اقدم به تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نخست وزیر کرده بودند را دستگیر کردند.

روزنامه یسرائیل هیوم هم در گزارشی اختصاصی از این حادثه نوشت، ظاهرا در جریان تظاهرات انجام گرفته در قیصریه، تعدادی از معترضین به فنس‌ها اطراف منزل نتانیاهو آسیب رساندند.

همین امر باعث شد تا پلیس یک زن و یک مرد را که متهم به وارد آوردن این خسارات هستند، دستگیر کردند، بعد از آن نیز موانع جدیدی در اطراف این منزل برای جلوگیری از نزدیک شدن افراد متفرقه ایجاد شد.

گفته می‌شود، نیروی حفاظت شخصیت‌های شاباک که مسئولیت حفظ امنیت خانه نتانیاهو را دارند متوجه این تخریب شده و با پلیس تماس گرفته است.

به گفته پلیس از افراد دستگیر شده، نقشه‌‌هایی پیدا شد که نشان می‌داد قصد داشتند خود را به داخل منزل نتانیاهو برسانند.

نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت‌زده استشنبه اعتراض؛ هزاران صهیونیست خواهان برکناری نتانیاهو شدندوضعیت نتانیاهو 200 روز بعد از طوفان

گفتنی است بنیامین نتانیاهو که از سوی بسیاری از احاد جامعه مهاجران صهیونیست به عنوان مقصر اصلی شکست های متوالی اسرائیل معرفی می‌شود به یکی از منفورترین شخصیت های اسرائیل تبدیل شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • سنگلج در خطر است!
  • کابل: به کسی اجازه تخریب وحدت ملی در افغانستان را نمی‌دهیم
  • اینجا غزه نیست؛ بمباران هم نشده است! | اینجا اوکلاهما است که خانه ها بر اثر گردباد تخریب شده اند ... + فیلم
  • تخریب فنس‌های اطراف اقامتگاه نتانیاهو
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی مرمت ساختمان ساعت
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند