Web Analytics Made Easy - Statcounter

منطقه صنعتی پارس جنوبی یکی از ظرفیت‌های مهم کشور در استان بوشهر قرار دارد و این میدان گازی در خلیج‌فارس از توانمند بالایی در تولید گاز برخوردار است.

میدان گازی پارس جنوبی که بزرگترین میدان گازی مستقل جهان است به‌صورت مشترک بین کشور ایران و قطر قرار دارد و از کل ذخایر گاز این میدان سهم ایران معادل ۱۴.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ تریلیون مترمکعب به همراه ۱۹ میلیارد بشکه میعانات گازی است.

تولید بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در شبانه‌روز

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: منطقه پارس جنوبی در ابعاد تولید، سرمایه‌گذاری، اشتغال و اقتصاد نقش مهم و تاثیرگذاری در کشور دارد.

احمد باهوش گفت:تولید بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب گاز در شبانه‌روز یکی از ویژگی‌های منطقه پارس جنوبی است و  صنعت گاز در منطقه صنعتی پارس جنوبی رشد قابل توجهی کرده و مجتمع گاز نقش مهم و تاثیرگذاری در تأمین گاز مصرفی کشور دارد.

وی می گوید با برنامه‌ریزی دقیق، اقدامات نوآورانه و تکیه بر توان و تجهیزات داخلی تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شده است.

به گفته مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی، تعمیرات اساسی این پالایشگاه‌ها در راستای افزایش اثربخشی قابلیت اطمینان این مراکز تولیدی صنعتی در فصل سرما است که یکی از برنامه‌های مهم، راهگشا و حیاتی در تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های پارس جنوبی، استفاده از قطعات و تجهیزات باکیفیت داخلی در بازه زمانی تعمیرات اساسی است.

حمایت همه جانبه از شرکت‌های داخلی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان

وی می گوید کیفیت تجهیزات بسیار مهم و راهگشا است و  افزایش کیفیت تجهیزات مورد نیاز در بازه زمانی تعمیرات اساسی سبب رشد بهره‌وری و تولید حداکثری گاز در فصول سرد سال می‌شود.

مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: همه جانبه از شرکت‌های داخلی به ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در تأمین تجهیزات مورد نیاز پالایشگاه‌های پارس جنوبی  حمایت می شود و شرکت‌های سازنده و دانش‌بنیان باید هدفمند، همسو و با افزایش دانش نوآورانه حرکت کنند و پالایشگاه‌های مجتمع گازی پارس جنوبی برای هرگونه همکاری و تعامل با سازندگان داخلی تجهیزات با کیفیت آماده است.

باهوش گفت: سازندگان قطعات و تجهیزات ایرانی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ادامه مسیر درخشان و چشمگیر در مجتمع گاز پارس جنوبی باید سطح فنی، علمی و کیفیت را افزایش داده و مطابق با استاندارد‌های جهانی حرکت کنند.

وی می گوید ساخت قطعات و تجهیزات با کیفیت داخلی، نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در افزایش تولید و تأمین گاز و محصولات جانبی در پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی دارد  و شرکت‌های سازنده قطعات و تجهیزات ایرانی باید با افزایش کیفیت محصولات خود، بازار نیاز بزرگترین مجتمع گازی کشور را بررسی، شناسایی و در این مسیر با شتاب بیشتری حرکت کنند.

پارس جنوبی یکی از اصلی‌ترین منابع انرژی کشور است

میدان گازی پارس جنوبی با فاصله ۱۰۵ کیلومتری عسلویه استان بوشهر، بزرگترین میدان گازی مستقل جهان است و حدود ۵۰ درصد از ذخایر گاز کشور را به خود اختصاص داده است و یکی از اصلی‌ترین منابع انرژی کشور به‌شمار می‌آید.

از زمان بهره‌برداری طرح‌های پارس جنوبی حدود دو سوم گاز کشور از پالایشگاه‌های این منطقه صنعتی تأمین می‌شود و با تلاش شبانه‌روزی و بومی‌سازی تخصص‌ها در مجتمع گاز پارس جنوبی تولید گار به حدود ۷۰۰ میلیون متر مکعب در شبانه‌روز رسیده است.

از فاز‌های پارس جنوبی اکنون ۱۷ فاز به جز یک پالایشگاه فاز ۱۴ در مدار تولید گاز قرار گرفته‌اند و به گفته مسئولان وزارت نفت این میزان تولید گاز ۵۰ میلیون متر مکعب به آن اضافه می‌شود و مراحل توسعه میدان عظیم پارس جنوبی پایان خواهد یافت.

تولیدکنندگان و پیمانکاران داخلی نقش مهم و تاثیرگذاری در اجرا طرح‌های پارس جنوبی دارند و امروز سازندگان داخلی با توجه به مشارکت در پروژه‌ها و اعتماد صنعت نفت بسیار توانمند شده‌اند و این موضوع ضمن افزایش اشتغال‌زایی، سبب ارزش افزوده در این حوزه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مجتمع گاز جنوبی پتروشیمی بوشهر مجتمع گاز پارس جنوبی مهم و تاثیرگذاری قطعات و تجهیزات پارس جنوبی تعمیرات اساسی میدان گازی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از بانک مرکزی، علی طرزعلی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا روز ۱۰ اردیبهشت ۴ میلیارد و ۸۴۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالا‌های اساسی، دارو و کالا‌های تجاری و بازرگانی تامین شده است، اظهار داشت: از این میزان سهم کالا‌های اساسی و دارو در نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار، کالا‌های تجاری و بازرگانی با نرخ ۴۱ هزار تومان، ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار، بابت واردات در مقابل صادرات با نرخ توافقی ۸۲۴ میلیون دلار و بخش خدمات در نرخ ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، ۱۲۷ میلیون دلار ارز بوده است.

وی تأکید کرد: میزان تامین ارز بابت کالا‌های اساسی و دارو از ابتدای سال تاکنون یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار تخصیص یافته که از این میزان سهم کالا‌های اساسی و کشاورزی ۹۹۸ میلیون دلار بابت گندم، دانه‌های روغنی، نهاده‌های دامی و سایر کالا‌ها بوده است.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران ادامه داد: در خصوص دارو و تجهیزات پزشکی، ۱۱۴ میلیون دلار بابت مواد اولیه دارویی، دارو و تجهیزات پزشکی تخصیص یافته است.

طرزعلی خاطرنشان کرد: میزان تأمین ارز در بخش صنایع از ابتدای سال تاکنون در سامانه نیما، ۲ میلیارد و ۷۸۲ میلیون دلار و در بخش واردات در مقابل صادرات ۸۲۴ میلیون دلار تخصیص یافته است.

وی افزود: تامین ارز نیمایی برای «صنایع حمل و نقل و خودرو» معادل ۵۴۴ میلیون دلار، «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک» معادل ۲۷۹ میلیون دلار، «صنایع معدنی» معادل ۱۹۶ میلیون دلار، «ماشین‌آلات و تجهیزات تولید» معادل ۱۷۱ میلیون دلار و «منسوجات و پوشاک» معادل ۲۱۲ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۲۳۸، ۳۵، ۲۰۴، ۱۱۴ و ۲ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز دهم اردیبهشت ماه سال جاری دریافت کرده‌اند.

معاون مرکز مبادله ارز و طلای ایران بیان کرد: علاوه بر این گروه‌ها، یک میلیارد و ۳۸۰ میلیون دلار ارز نیمایی و ۲۳۱ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

طرزعلی گفت: امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه نرخ ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در تالار اسکناس، دلار ۴۴ هزار و ۳۱۴ تومان، یورو ۴۷ هزار و ۴۹۱ تومان و درهم ۱۲ هزار و ۶۶ تومان معامله شد.

وی در خصوص نرخ ارز در تالار حواله ارز اعلام کرد: دلار ۴۱ هزار و ۳۷۶ تومان، یورو ۴۴ هزار و ۳۴۲ تومان و درهم ۱۱ هزار و ۲۶۶ تومان معامله شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • جهش تولید بدون تکیه بر نیروی کار میسر نیست
  • وزیر صمت: تراکتورهای وارداتی توان رقابت با تولیدات داخلی را ندارند
  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • اتمام ۱۵ فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • اتمام ۱۵فعالیت تعمیراتی در نیروگاه شهیدرجایی
  • تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی آغاز شد