Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@15:36:47 GMT

مصرف دیتای اینترنت در کردستان ۳۲ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۱۴۰۲

مصرف دیتای اینترنت در کردستان ۳۲ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت اظهار کرد: در حال حاضر ۵۲۱ هزار و ۶۱ مشترک تلفن ثابت، ۲ میلیون و ۵۶۲ هزار و ۷۴۹ مشترک تلفن همراه و ۱۳۸ هزار و ۴۶۲ مشترک اینترنت پرسرعت در کردستان از خدمات مخابرات بهره‌مند هستند و ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۵۲ درصد است.

وی افزود: مصرف اینترنت در سه ماهه اول سال گذشته ۱۵۹ ترابایت بود که در مدت مشابه امسال به ۲۱۰ ترابایت افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بر تلاش برای سرمایه گذاری متناسب با نیازهای مردم تاکید کرد و افزود: مخابرات استان در زمینه توسعه اینترنت پرسرعت در حوزه تحقق واگذاری اشتراک در سال جاری رتبه اول کشور را کسب کرد.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: واگذاری ۲۸ پورت VDSl، نوسازی و تبدیل ۳۰ کیلومتر فیبر هوایی به خاکی، نصب و راه اندازی ۵۰ سیستم ارتباطی فیبر نوری، تجهیز CWM در نقاط روستایی، نصب پنج لینک رادیو و ۱۵ تجهیز PDH، از جمله اقدامات مخابرات از ابتدای امسال تاکنون است.

حکمت با اشاره به ارتقای ۱۲ سایت همراه اول به تکنولوژی ۳G/۴G و راه اندازی ۲ سایت جدید در سنندج و بانه در سه ماهه اول امسال، افزود: در همین مدت یک هزار و ۴۸۱ پورت تلفن ثابت، چهار هزار و ۶۱۱ پورت اینترنت پرسرعت، ۸۸ پورت FTTH و ۲۸ پورت VDSl در استان واگذار شد.

وی به مشکل پایین بودن سرعت اینترنت در برخی نقاط و محلات شهری استان اشاره کرد و اظهار داشت: این مشکل به دلیل دوری مشترکان از مراکز مخابراتی یا سیم کشی نامناسب داخل ساختمان است که البته برای رفع این مشکل، اقدام به اجرای فیبرنوری می‌شود.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اشاره‌ای به مشکلات قطعی تلفن ثابت در بانه در روزهای اخیر داشت و گفت: این مشکل به دلیل قطع فیبرنوری بین شهری بود که متولی آن شرکت ارتباطات زیرساخت است و ارتباطی به مخابرات ندارد.

کد خبر 5529320

منبع: مهر

کلیدواژه: سنندج بازرگانی استانها مخابرات کردستان آزاد حکمت بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه خراسان رضوی ویروس کرونا کنکور مشهد آمار کرونا بیرجند ایلام سنندج کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۱۰ نفر در استان کردستان به علت خوردن قارچ سمی فصلی دچار مسمومیت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، فرزام بیدارپور اظهار کرد: ۱۰ نفر (از ابتدای سال جاری تاکنون) در شهرستان‌های بیجار، سقز و مریوان به علت خوردن قارچ سمی فصلی مسموم شده‌اند.

وی با بیان اینکه به علت بارندگی در فصل بهار قارچ‌های خودروی زیادی در طبیعت رشد می‌کنند که بسیاری از آن‌ها سمی هستند، افزود: برای پیشگیری از هرگونه مسمومیت‌های ناشی از قارچ‌های سمی درخواست می‌شود افراد از مصرف قارچ‌های خودرو و یا جمع‌آوری شده توسط افراد عادی که به صورت فله‌ای عرضه می‌شود، خودداری کنند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه قارچ‌های سمی بسیار شبیه قارچ‌های خوراکی هستند و به‌ظاهر تفاوتی با آن‌ها ندارند و معمولاً غیرقابل شناسایی هستند، خاطرنشان کرد: تنها راه‌حل برای تشخیص سمی نبودن قارچ‌ها تشخیص آزمایشگاهی است.

بیدارپور تصریح کرد: سم قارچ خوراکی فاقد پادزهر است و تنها می‌توان با مصرف نکردن از ورود آن به بدن جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: در صورت بروز علائم و نشانه‌های گوارشی از جمله تهوع، استفراغ و اسهال به‌صورت تأخیری و بین پنج تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ‌های خودرو، هرچه سریع‌تر بیمار باید به مرکز درمانی تخصصی مسمومیت‌ها منتقل شود.

کد خبر 748429

دیگر خبرها

  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • ویدیو/ ۵۰ هزار خودکشی در یک سال!
  • افزایش ۵۰۰۰ مترمکعبی مخازن آب روستاهای کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در کردستان
  • مسمومیت ۱۰ کردستانی بر اثر مصرف قارچ سمی
  • نزول رشد اقتصادی دور از انتظار اولین اقتصاد جهان
  • شناسایی مهم ترین عامل تصادفات درون‌شهری در کردستان