Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، از مهم‌ترین اهداف این کنگره می‌توان به موضوعاتی همچون فعالیت در زمینه فرهنگ عاشورا، شکوفایی و ترویج شعر عاشورایی، حمایت از جریان شعر آیینی و ارج نهادن به خلاقیت شاعران آیینی و انقلابی، اثرگذاری و زمینه سازی برای شعرآفرینی در حوزه مضامین عاشورایی، حمایت ویژه از شاعران جوان آیینی، حمایت و شکوفا نمودن محافل شعری مسجد و پایگاه محور، توجه به موضوعات روز جهان اسلام با عنایت به اصل « کل ارضٍ کربلا و کل یومٍ عاشورا » در شعر عاشورایی و تلفیق موضوعات و مضامین مهمّی مانند: ( ارزشهای انقلاب اسلامی، استکبار ستیزی، مدافعان حرم، دفاع مقدس ، مقاومت شیعیان در یمن، جمهوری آذربایجان، نیجریّه، بحرین، وحدت در پرتو ولایت ، سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

... ) با موضوع اصلی و محوری کنگره از امتیاز ویژه ای برخوردار می باشد، اشاره کرد.

محوریت موضوعی کنگره منطقه‌ای شعر محرم نیز شامل موضوع محوری و اصلی کنگره، شخصیت بلند ستاره آسمان کرامت، پرورده دامان عصمت، عقیله النساء، نور چشم مرتضی، سلیله الزهراء، بطله کربلا، حضرت زینب کبری (سلام ا...علیها) می باشد.

شاعران می توانند اشعار خود را در قالبهای مختلف در موضوعات مربوط به شخصیت و حیات حضرت زینب کبری، مانند: ۱-توصیف ویژگیهای شخصیت آن حضرت همچون کرامت، صبر و استقامت، فصاحت، شجاعت، عبادت و....۲-نقش آن حضرت در وقایع مربوط به نهضت کربلا و روز عاشورا،۳-عظمت زینب کبری (س) از دیدگاه سیدالشهداء(ع) و انصار آن حضرت،۴-تجلی عفاف و حجاب زینبی، ۵-ایثارگری و شکیبایی حیرت انگیز زینب کبری( س) در جایگاه خواهر امام شهید، مادر شهید، عمه شهید و...، ۶- زینب کبری (س) و ابلاغ پیام کربلا به تاریخ و بشریت، ۷-زینب کبری (س) و تداوم نهضت کربلا بعد از عاشورا، ۸-بارگاه زینب کبری (س) در شام به عنوان دژ مقدس و شکست ناپذیر مقاومت در برابر هجوم ارتش جهانی تکفیر و جنایت، ۹-محبت زینب کبری (س)، انگیزه بخش رزمندگان مکتب اهل بیت (ع) برای مبارزه با جریان ضدبشری تکفیر و شکست این جریان، ۱۰- حماسه های مدافعان حرم (ایرانیها، عراقی ها، پاکستانی ها، افغانستانی ها، آذری های قفقاز ، لبنانی ها و...) در حرم زینب کبری (س) و حریم اهل بیت (ع)، ۱۱-زینب کبری(س)، الگوی مادران، همسران و خواهران شهدا و... به دبیرخانه این کنگره ارسال کنند.

خاطر نشان می شود اشعار در دایره موضوع کنگره باشد، اشعار خارج از موضوع مورد بررسی هیئت داوری قرار نخواهدگرفت، همچنین از ارسال اشعار تکراری و اشعاری که پیش تر در کنگره ها و همایش های ادبی شرکت داده شده خودداری شود.

گفتنی است اشعار شاعران جوان مورد توجّه خاص کنگره می باشد همچنین حداکثر تعداد آثار ارسالی توسط هر شاعر 5 قطعه شعر در قالبهای مختلف می باشد.

نحوه ارسال آثار نیز بدین شرح است: آثار ارسالی از اپلیکیشن‌های فضای مجازی(ایتا، سروش، روبیکا، واتساپ و تلگرام و....) به شماره09378514709 به صورت فایل WORD یا به صورت تایپ در اپلیکیشن امکان پذیر خواهد بود.

مدت زمان پذیرش آثار توسط دبیرخانه کنگره از تاریخ۱۴۰۱/۰۴/۰۱ تا تاریخ ۱۴۰۱/۰۵/۱۲ بوده و آیین اختتامیّه کنگره در مرداد ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود دبیرخانه کنگره‌منطقه‌ای محرم واقع در تبریز- بلوار 29 بهمن- مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن- طبقه دوّم- سازمان بسیج هنرمندان استان آذربایجانشرقی و تبریز-میدان دانشسرا-اداره کل تبلیغات اسلامی -انجمن شعر اهل بیت (علیهم السلام) به شماره تماس های 04133292140 و 04133305794 است.

46

کد خبر 1647421

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: محرم زینب کبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از توزیع دو هزار سری جهیزیه بین زوج‌های نیازمند و تألیف ۲۰۰ جلد کتاب در خلال برگزاری کنگره شهدای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار حمید خرمدل، امروز _ پنجشنبه ششم اردیبهشت _ در اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش در شهرستان گچساران، اظهار کرد: بارها شاهد حماسه‌آفرینی‌های ارتش جمهوری اسلامی بوده‌ایم و هشت سال دفاع مقدس به برکت جان‌فشانی‌های ارتش قهرمان است درنبرد مروارید نیروی دریایی رژیم بعث منهدم شد.

وی گفت: هیچ عملیاتی بدون پشتیبانی نیروی هوایی در دفاع مقدس نداشتیم و شایسته است دستاوردهای انقلاب تبیین شود.

فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به برگزاری دومین اجلاسیه شهدای استان بعد از هشت سال، تصریح کرد: امسال دومین کنگره ملی شهدای استان را برگزار می‌کنیم و کنگره اول در سال ۱۳۹۵ برگزار شد.

خرم‌دل خاطرنشان کرد: این کنگره عظیم ۲۰ اجلاسیه در سطح استان دارد که هشت اجلاسیه در شهرستان‌ها و۱۲ اجلاسیه‌ها هم به‌صورت تخصصی در مرکز استان است و اجلاسیه نهایی در شهریور برگزار خواهد شد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تألیف ۲۰۰ کتاب از خاطرات رزمندگان استان گفت: در راستای این کنگره ۲۰۰ کتاب که برگرفته از موقعیت جنگ بود را در دست طراحی و چاپ داریم و ۱۴۰ مورد فیلم نیز در دست اقدام بوده که در زمان‌های مختلف اکران می‌شوند.

وی با اشاره به تولید فیلم فاخر شهید طیب افزود: مهم‌ترین برنامه در راستای کارهای فرهنگی نیز تولید فیلم درباره شهید طیب است که امید داریم به جشنواره فیلم فجر سال‌جاری برسد و بحث روایتگری را در سطح مدارس و دانشگاه‌ها داریم.

خرم‌دل با اشاره به تولید برنامه فصل شیدایی درباره دفاع مقدس، تصریح کرد: این برنامه در ۱۵ شب هم‌زمان سیر تاریخی از اوایل اسلام تا انقلاب و روایتگری از استان را پخش خواهد کرد.

وی با اشاره به توزیع دو هزار جهیزیه هم‌زمان با برگزاری اجلاسیه، خاطرنشان کرد: هم‌زمان با برگزاری اجلاسیه شهدا و به نیت دو هزار شهید استان تعداد دو هزار جایزه را تقدیم زوج‌های نیازمند خواهیم کرد.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به کاشت نهال در راستای این کنگره گفت: ۶۳ هزار نهال در دست کاشت داریم و جشنواره‌های مختلف در طول این ایام برگزار می‌کنیم و تمثال مبارک همه شهدا در میدان‌ها و معابر اصلی شهرها نصب می‌شود.

خرم‌دل با اشاره به برگزاری این اجلاسیه در سطح شهرستان‌ها افزود: هرچند روز یک‌بار یک اجلاسیه در شهرستان‌ها برگزار می‌کنیم تا به اجلاسیه نهایی برسیم.

وی با تقدیر از برگزاری این اجلاسیه ابراز داشت: از همه عزیزان ارتشی کمال تشکر و قدردانی را دارم و یک‌بار دیگر از همه عزیزانی که تلاش کردند این اجلاسیه برگزار شود، کمال سپاسگزاری رادارم.

کد خبر 747826

دیگر خبرها

  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران دهم خرداد برگزار می‌شود
  • از مشهد تا کربلا با پای دل در طولانی‌ترین پیاده‌روی اربعین
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سمینار تخصصی «هوش مصنوعی مولد در روابط عمومی» در اتاق تبریز برگزار شد
  • مراسم بزرگداشت شهید مدافع حرم "محرم علیپور" برگزار شد
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • تشریح جزئیات کنگره ۲۰۰۰ شهید کهگیلویه و بویراحمد از زبان فرمانده سپاه فتح
  • پیش‌بینی ۳۰۰ عنوان برنامه برای کنگره ملی شهدای کاشان