Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی مازندران بر لزوم توسعه کشت علوفه بعد از برداشت برنج در اراضی شالیزاری و شیب‌دار استان تاکید کرد و گفت: ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد که به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن علوفه خشک خشبی نیاز دارند.

داوود دریکنده در جلسه کمیته علوفه استان با بیان اینکه اقلام علوفه ای از نهاده های مورد نیاز و ضروری دام است که تهیه و تولید آن با قیمت مناسب یکی از اقدامات راهبردی برای کاهش هزینه تمام شده تولید در واحدهای دامپروری است و استان نیز دارای شرایط اقلیمی مناسبی برای کشت این اقلام است، تصریح کرد: تنها را برون رفت از مشکل تامین علوفه دام، استفاده از ظرفیت های استانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریکنده با تاکید به ترویج ارقام علوفه ای در مناطق محتلف استان، پرداخت تسهیلات خرید ادوات برداشت علوفه، تامین بموقع بذور مورد نیاز، ترویج کشت تلفیقی، توسعه کشت ارقام علوفه ای در اراضی شالیزاری و شیبدار، گفت: کشت علوفه با دوره رشد کوتاه مدت، حفاظت و استفاده از بقایای محصولات کشاورزی، ساخت سیلو، غنی سازی بقایای محصولات کشاورزی از راهکارهای توسعه کشت و تامین علوفه موردنیاز دام استان است.

وی با بیان اینکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد، افزود: این تعداد دام به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن علوفه خشک خشبی نیاز دارند.

در ادامه این نشست، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه مطالبات دامداران برای توسعه کشت علوفه بایستی افزایش یافته و تعداد دام استان نیز باید بروزرسانی شود، گفت: بدلیل کمبود منابع آبی باید روی کشت علوفه شبدر و تریتیکاله متمرکز شویم.

خلیل حقیقی با تاکید بر کشت علوفه پاییزه در اراضی بالا دست و دیم، افزود: سال گذشته ۲۷۰ تن بذر جو و تریتیکاله برای کشت علوفه در استان توزیع شد.

وی کمبود امکانات بسته بندی و برداشت مانند چاپر و سیلاژ را از مشکلات عدم توسعه کشت علوفه در استان دانست و گفت: سال گذشته علوفه خلر و ماشک در استان کشت شد و امسال نیز توسعه کشت ارزن را در دستور کار داریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پرورش علوفه دام کشت برنج در مازندران سازمان جهاد کشاورزی مازندران توسعه کشت علوفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مهرداد فولاد با اشاره به اینکه رونق بازار برنج موجب افزایش امید و اشتیاق شالیکاران به کار و تولید در شالیزار شد، گفت: تأمین ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات خرید ماشین‌آلات کشاورزی برای شهرستان آمل در سال زراعی جاری موجب توسعه و افزایش ضریب نفوذ مکانیزاسیون کشاورزی بویژه در مرحله کاشت و نشاء مکانیزه برنج شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل با اشاره به اینکه این شهرستان دارای ۴۰ هزار هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۲۴ هزار هکتار شالیزار این شهرستان به صورت مکانیزه کشت شود که در مقایسه با سال گذشته رشدی ۲۰ درصدی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ واحد بانک نشاء برنج در این شهرستان مشغول فعالیت هستند، گفت: کشت مکانیزه برنج با بکارگیری ۷۷۰ دستگاه نشاکار ۴ ردیفه و ۱۶۵ دستگاه نشاکار ۶ ردیفه انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • پرورش هزار و ۷۰۰ نفر شتر در داورزن
  • ۲۷ رقم برنج در کشور معرفی شده است
  • افت تراز آب های زیرزمینی در کهگیلویه/توقف کشت برنج با آب زیرزمینی
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود
  • تمهیدات جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برای برداشت گندم و جو
  • فعالیت ۲۱ بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه ۲۴ هزار هکتاری
  • کشت چغندرعلوفه‌ای در ۱۰۰ هکتار از مزارع استان قزوین بصورت پایلوت 
  • خرید تضمینی گندم و کُلزا در کهگیلویه و بویراحمد