Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@03:40:42 GMT

صدور حکم تخریب برای 5 تغییر کاربری‌ غیرمجاز در جهرم

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۱۶۴۱

صدور حکم تخریب برای 5 تغییر کاربری‌ غیرمجاز در جهرم

به گزارش خبرگزاری فارس از جهرم، محسن رستگار با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر در سطح شهرستان ۵ مورد حکم قطعی در مورد تغییر کاربری‌های غیرمجاز و مستحدثات موجود در آنها صادر شده که مهم‌ترین آن مربوط به مجموعه‌ی باغ شهری بهارستان می‌باشد که در مورد آن، حکم تخریب صادر شده است.

وی افزود: از آنجا که کاربری اراضی مذکور کشاورزی است پس هر گونه ساخت و ساز در آن غیرمجاز بوده و برخلاف قانون می‌باشد; در همین راستا، پیرو برگزاری جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان در ماه گذشته، برنامه‌ریزی‌ لازم جهت چگونگی اجرای حکم تخریب صادره، انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس دادگستری جهرم بیان کرد: بر همین اساس، اجرای حکم طی چند مرحله و با اطلاع‌رسانی قبلی صورت می‌گیرد که در مرحله اول قطع خدمات با اطلاع رسانی قبلی و نصب بنر، مرحله دوم به صورت جمع‌آوری تأسیسات، مرحله سوم برداشتن دیوارهای پیرامونی و مرحله آخر در خصوص اجرای حکم، تخریب مستحدثات غیرمجاز موجود در آن است.

وی بیان کرد: توصیه ما بر این است که هیچ‌گونه ساخت و ساز در این اراضی صورت نگیرد، چرا که برخلاف قانون بوده و خسارات ناشی از تخریب، در نهایت متوجه متخلفان خواهد بود.

رستگار خاطرنشان کرد: در زمینه اراضی حسین آباد قبله تداخل سندی بین منابع طبیعی و اداره اوقاف اتفاق افتاده است، سند ۱۸ هکتار از اراضی حسین آباد قبله که قبلاً به اسم منابع طبیعی بوده، اوقافی تشخیص داده شده و حکم ابطال آن صادر شده است.

وی گفت: بخشی از این اراضی مذکور در گذشته از منابع طبیعی به بنیاد مسکن واگذار شده بوده که بنیاد مسکن هم بخشی از آن را به مردم واگذار نموده است که در مورد این اسناد صادره نیز حکم قطعی وجود دارد.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر، اراضی حسین آباد قبله شامل سه بخش بخش اراضی موقوفه که در وسط روستا واقع شده، بخش اراضی ملی که به بنیاد مسکن واگذار شده و از لحاظ سند ایرادی ندارد، در قسمت‌های پیرامونی روستا واقع شده است و اراضی منابع طبیعی می‌شود.

رستگار بیان کرد: در بخش اراضی موقوفه، به واسطه نامه نگاری‌ که با اداره ثبت و اسناد صورت گرفته، صدور سند و نقل و انتقال آن متوقف گردیده است، بنابراین همشهریان گرامی اگر قصد خرید و فروش اراضی این منطقه را دارند، قبل از انجام معامله برای حصول اطمینان از وقفی نبودن زمین، از اداره اوقاف استعلام کنند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: باغ شهری کاربری غیرمجاز احکام تخریب دادگستری جهرم منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۱۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان

حجت‌الله رئیسی اظهار داشت: از تعداد ۴۸ بنای غیرمجاز ۱۸ مورد در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ و مابقی در راستای اجرای احکام قطعی قلع و قمع شد که با تخریب این بنا‌های غیرمجاز تقریباً سه هکتار از اراضی کشاورزی از توابع بخش مرکزی و زاینده رود این شهرستان آزاد و به چرخه تولید بازگشت.

وی افزود: این عملیات در خصوص جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اجرا شده است.

رئیسی اضافه کرد: این بنا‌های غیرمجاز شامل احداث ساختمان، محوطه‌سازی و دیوارکشی بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی شهرستان سامان و نیروی انتظامی اجرا شده است.

بیشتر بخوانید

رفع تصرف ۲۰ هزار مترمربع از اراضی ملی فرخشهر + تصاویر

وی با تاکید بر حفظ کاربری اراضی و اهمیت پیشگیری از تغییرکاربری ها، گفت: دو دوره آموزشی ترویجی حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی‌ها با تدریس کارشناس مسئول حفظ کاربری جهاد کشاورزی طی سال گذشته برگزار شد.

رئیسی ادامه داد: در این دوره آموزشی، قوانین حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تخلفات تغییرکاربری غیرمجاز و خردشدن اراضی کشاورزی و به خطر افتادن امنیت غذایی برای کشاورزان بیان شد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • تخریب ساختمان‌ در منطقه جنگلی توسکستان گرگان
  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز ۱۷۵ هکتار از اراضی زراعی چهارباغ
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • تداوم تخریب تغییرکاربری‌های غیرمجاز در شهرستان سامان
  • تخریب ۱۲ ویلای غیرمجاز در چهارباغ البرز
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • قلع و قمع ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان سامان
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد